וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי ה"פאתטית" קרסה מול ההגנה של בוסטון: "שמענו את מה שאמרו עלינו"

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 10:41

ההיט רשמו משחק נפל במשחק 4 ומבטיחים להתאושש, ג'ייסון טייטום המשיך פלייאוף נהדר ומאמין שהסלטיקס "שינו גישה". ומה יהיה במשחק 5? אודוקה מודה: "זאת סדרה מוזרה"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 24.5/ספורט1

הסדרה בין מיאמי לבוסטון מתפתחת בצורה לא צפויה. במשחק מספר 1 מיאמי רשמה ריצת 14:39 ברבע השלישי וניצחה את בוסטון ב-11 הפרש. במשחק 2 בוסטון כבר הובילה ב-34 הפרש, והסתפקה בניצחון בפער 25 נקודות. במשחק 3 מיאמי כבר פתחה פער של 26 נקודות הפרש, וניצחה בסוף באופן דחוק ב-6 הפרש. משחק 4? לא היה שונה. "זאת סדרה מוזרה, באמת", הודה מאמן בוסטון אימה אודוקה, אחרי משחק שבו מיאמי נראתה מפורקת לחלוטין, לא הצליחה לקלוע, פיגרה 18:1 אחרי 8 דקות (החטיאה 15 מ-16 הזריקות הראשונות שלה) ונכנעה כבר ברבע הראשון בדרך להפסד 102:82.

המשחק האומלל של מיאמי בא לידי בנתונים חריגים. נקודה אחת בלבד ב-8 דקות ראשונות זה הכי מעט לקבוצה בפלייאוף ב-25 השנים האחרונות. מיאמי קלעה ב-33.3 אחוז בלבד מהשדה ו-38.9 אחוז מהשלוש. כל שחקני החמישייה של ההיט קלעו ביחד 18 נקודות ב-7 מ-36 מהשדה.

שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום וחברו אל הורפורד חוגגים במשחק 4 בגמר המזרח 2022. Elsa, GettyImages
נתנו הגנה. הסלטיקס/GettyImages, Elsa

האם מיאמי מסוגלת להתאושש מהמכה הזאת? "כבר הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות את זה", אמר מאמן ההיט אריק ספולסטרה, "אין מקום לטעויות פה, בין אם הם עשו את זה לנו, או שאנחנו עשינו את זה להo. אף אחד אצלנו לא מרוצה ממה שקרה פה הערב. זה חלק מהפלייאוף. יש עליות וירידות קיצוניות, כי יש פה שתי קבוצות די שוות. אבל כבר הוכחנו שאנחנו יודעים למצוא פתרונות שונים בדרכים שונות".

הבעיה של מיאמי בין השאר היא הפציעות. טיילר הירו לא שיחק בגלל כאבים במפשעה, ולא ברור אם יהיה כשיר למשחק הבא. ג'ימי באטלר, שנפצע במשחק הקודם ולא שותף במחצית השנייה, סובל מכאבים בברכיים, אבל מתעקש שהוא "לא דואג" מזה. גם פי-ג'יי טאקר וקייל לאורי מתמודדים עם פציעות, אבל מסרבים להשתמש בזה כתירוץ. "פציעות זה חלק מהמשחק, חלק מהפלייאוף", אמר באם אדבאיו, "אתה לומד להסתגל. אנחנו רק אחת מהקבוצות שהתמודדה העונה עם הרבה פציעות, ולמדנו למצוא דרכים לנצח". באטלר ממשיך את המגמה: "אני בסדר, זה לא תירוץ לאיך ששיחקתי הלילה. אין לזה קשר לברך שלי. אני פשוט חייב לשחק טוב יותר. אני אשתפר. אני לא מודאג מזה".

באטלר יודע מה הפתרון: "לשמור את זה פשוט. כשאנחנו עושים את זה, אנחנו משחקים טוב. כשכל אחד מנסה לעשות הום ראן ולעשות הכל בעצמו, אנחנו נקלעים לצרות. מאבדים כדורים. לוקחים זריקות רעות. חייבים לעשות הכל ביחד, כפי שעשינו כל השנה".

הבעיה היא שמולם מתייצב ג'ייסון טייטום, אחד מכוכבי הפלייאוף הנוכחי. הכוכב של הסלטיקס שוב השתלט על המשחק, כשהוא יודע שקשה ונדיר ולחזור מפיגור 3:1. זו לא הפעם הראשונה שטייטום סוחף את חבריו אחרי הפסד. בסדרה מול מילווקי אחרי שלושת ההפסדים הוא קלע ביחד 105 נקודות. אחרי ההפסד הראשון למיאמי הוא ענה עם 27 נקודות, הלילה הוא ענה עם 31 נקודות. הוא הוסיף 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, עם מאזן פלוס/מינוס של 37+. הוא הלך לקו 16 פעמים - פעמיים יותר מכל שחקני מיאמי ביחד.

"זה היה רגע להתפקס", אמר טייטום על ההכנה למשחק, "באנו למשחק עם תחושת דריכות בשני צדי המגרש, מהרגע הראשון ועד האחרון. פתחנו טוב יותר את המשחק, במיוחד אחרי המשחק הקודם. דיברנו על זה הרבה, והלילה עשינו את זה". בוסטון מרוצה מההגנה, והמאמן אודוקה אמר: "אף שחקן מהחמישייה שלהם, אני חושב שזה אומר הכל. יש לנו קבוצה מלאת גאווה, אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, אישית וקבוצתית, ושמענו קצת מהדברים שנאמרו עלינו, ולקחנו את זה לטיפול".

עוד בוואלה!

בוסטון פירקה את מיאמי 82:102 והשוותה ל-2:2 את סדרת גמר המזרח

לכתבה המלאה
קייל לאורי, ג'ימי באטלר, אודוניס האסלם ושחקני הספסל של מיאמי היט מתלוננים על השיפוט במהלך התבוסה מול בוסטון סלטיקס במשחק 4 בגמר המזרח 2022. Elsa, GettyImages
מתלוננים על השיפוט? תתקדמו. מיאמי/GettyImages, Elsa

כעת בוסטון יודעת שהיא תהיה חייבת לנצח לפחות פעם אחת במיאמי בשלושת המשחקים הקרובים. "זה הפך לסדרה חדשה, סדרה של הטוב משלושה", אמר טייטום, "טבע האדם זה שאחרי ניצחון אתה נרגע קצת, ואחרי הפסדים זה משחק של לחיות או למות, ואנחנו חייבים לבוא עם הגישה הזאת גם במשחק מספר 5".

ומי שלא אהב את הגישה של מיאמי היה הפרשן סטיבן איי סמית' מ-ESPN. "זה היה פאתטי, פשוט זוועה, אין תירוץ לקבוצה שמדורגת ראשונה במזרח, שמתיימרת לזכות באליפות, uכל החמישייה קולעת 18 נקודות ביחד... לא אכפת לי אם השופטים היו בעד בוסטון, אם לא שרקו למיאמי עבירות שהיא חשבה שהגיעו לה, גם אם התלונות שלהם נכונות, זה מעבר לפאתטי, הם צריכים לקבל רשות לחזור לסאות' ביץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully