וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות נגד התעדוף לקול הקורא לאולמות ספורט רבי תכלית: "הפליה"

23.5.2022 / 13:11

התנאי לתמיכה בהקמת אולמות בסך 35 מיליון ש"ח - קבוצות בליגת העל בכדורסל בשלוש עד חמש העונות האחרונות. ברשויות מסוימות יערערו: "ייצור מועדון סגור". הרצליה, נס ציונה ואילת עומדות בקריטריונים. משרד התרבות והספורט: "לאחר שנים רבות בניית היכלים נכנסה לתכנית"

משרד הספורט ערך היום (שני) שיחת זום בו הציג את תוכנית הקול קורא שיוצאת לפועל לבניית אולמות רבי תכלית ברשויות השונות. על פי התוכניות, רשויות שיעמדו בתעדוף יוכלו לזכות בסכום של עד 35 מיליון שקלים להקמת אולמות שהעלות שלהן היא לפחות 70 מיליון שקלים.

במהלך הדיון הועלו התנאים השונים לקבלת הכסף לאולמות, אלא שרשויות רבות הופתעו לגלות כי מבחן הסף פוסל את רוב הרשויות: "מטרת המבחן לשרת אגודות ספורט הפועלות בתחומי הרשות המקומית ואשר לפחות בשלוש מתוך מחמש השנים שקדמו לשנת התמיכה, לרבות עונת המשחקים האחרונה, שיחקה בתחומי הרשות קבוצת כדורסל בליגה הראשונה וכי אין בתחומי הרשות המקומית אולם כדורסל או אולם רב ענפי, שיש בו 1,500 מקומות או יותר לפי המופיע ברישיון העסק", כך על פי הגדרת המבחן המשמעותי.

כדורסל כללי. GettyImages
לא כולם מרוצים/GettyImages

המשמעות היא כי שלוש רשויות שמחזיקות קבוצות בליגת העל בכדורסל יהיו זכאיות לאולם - נס ציונה, הרצליה ואילת, כשלפחות לגבי שתי הרשויות הראשונות מדובר ברשויות שנמצאות בשלבים של תכנון של אולם.

רשויות רבות שלא עומדות בתנאי צפויות להגיש ערעור על תנאי הסף הזה בטענה כי מדובר בהפליה נגד קבוצות מחוץ לליגת העל, "ויצירת מועדון סגור של קבוצות", כך על פי אחד הבכירים ברשויות שהיה עד לשיחה.

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "תכנית המתקנים החדשה כוללת מענה להקמה ובניית היכלי ספורט גדולים וחדישים בסטנדרטים גבוהים וזאת לאחר שנים רבות שלא היתה כלולה בתוכה. לפני פרסום המבחן יצא להערות ציבור וקיבל את כלל האישורים המשפטיים. אנו גאים שלאחר שנים רבות בניית היכלים נכנסה לתכנית המתקנים. הקול הקורא שפורסם יתן מענה לרשויות מקומיות שבתחומן פועלות האגודות בליגת העל. מה שיאפשר פריסת מתקנים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר קיומם של משחקי ליגת העל, כולל משחקים ברמה הבינלאומית, ברמה הראויה והנאותה. המבחן עבר אישור היוועצות של המועצה הלאומית לספורט ואיגודי הספורט.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully