וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 77:82 את הפועל תל אביב ועלתה לחצי גמר הפלייאוף

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 23:26

28 נקודות של סקוטי ווילבקין ו-25 של דרק וויליאמס הצעידו את הצהובים 1:3 בסדרה מול היריבה העירונית, במשחק שהופסק מספר פעמים בשל השלכת חפצים של אוהדי האדומים. ג'ייקובן בראון קלע 23, אבל השמיכה הקצרה של הקבוצה של פרנקו נתנה את אותותיה בסיום. הרצליה מחכה בחצי

מכבי תל אביב עלתה הערב (ראשון) לחצי גמר הפלייאוף, אחרי שגברה 77:83 על הפועל תל אביב והשלימה 1:3 בסדרת רבע הגמר. מהמשחק הזה נזכור בעיקר את הפארסה שהתרחשה ביציעים: אוהדי הפועל תל אביב השליכו חפצים וכוסות שתייה לאורך כל הערב, ניסו לעצור שוב ושוב מומנטומים של הצהובים, אבל לא הצליחו למנוע את ההפסד - שהגיע דווקא אחרי ניצחון גדול בהיכל.

מכבי תל אביב נהנתה בעיקר מהתעוררות של שניים מהשחקנים הבכירים שלה: סקוטי ווילבקין קלע 28 נקודות, דרק וויליאמס הוסיף 25 לצד 9 ריבאונדים, ויחד הם קלעו כמעט כמו כל שאר הקבוצה, כשרק רומן סורקין מצטרף בספרות כפולות ומסיים עם 10. מנגד, הפועל תל אביב קיבלה את ג'ייקובן בראון במיטבו על אף הפציעה איתה עלה למשחק, אבל גם 23 נקודות שלו לא הספיקו. עידן זלמנסון הוסיף 17, אבל השמיכה הקצרה של האדומים נתנה את אותותיה בסופו של דבר, ומהעונה הזו היא בעיקר תיקח את ארבעת הניצחונות על הצהובים בדרבי.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
29 נקודות, וניצחון. ווילבקין/דני מרון

לקבוצה של אבי אבן מחכה כעת אתגר משמעותי יותר, עם מפגש מול מחזיקת גביע המדינה בני הרצליה בחצי הגמר. צ'ינאנו אונואקו וחבריו יגיעו להיכל כבר ביום חמישי הקרוב במטרה להפתיע את הצהובים, שלא הרשימו במיוחד בסדרה אבל בסופו של דבר עשו את המוטל עליהם. הם יקוו שהפציעה של קינן אוואנס, שדידה החוצה שתי דקות לסיום בצורה מדאיגה, לא תגרום לו להחמיץ משחקים בהמשך.

רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב מול ג'יי פי טוקוטו שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
התעוררות מאוחרת. סורקין/דני מרון

מהלך המשחק

עידן זלמנסון פתח את המשחק מהמקום בו סיים את המשחק הקודם, וקלע 4 נקודות מהירות. מנגד הצהובים פתחו עם 0 מ-6 מחוץ לקשת, ושלשה של זלמנסון לצד הטבעה של אוונס הכריחה את אבי אבן לקחת פסק זמן מוקדם בפיגור 14:6. הבליץ האדום נמשך, וסלים נוספים של זלמנסון השלימו ריצת 2:18. שלשה של דיברתולומאו צימקה את ההפרש של הפועל ל-11 עם סיום הרבע הראשון, 11:22.

השליטה של האדומים נמשכה גם ברבע השני. ווילבקין ו-וויליאמס סוף סוף דייקו מחוץ לקשת, אבל ההגנה בצד השני לא הייתה קיימת, ואיפשרה להפועל תל אביב לקלוע בכל התקפה. שלשה נוספת של ג'ייקובן בראון ששלט לחלוטין בקצב של המשחק, קבעה יתרון 16 לביתיים, 21:37, כשנותרו חמש דקות להפסקה. בשלב הזה נרשמה התעוררות קלה של סקוטי ווילבקין, לצד פעולות חיוביות של וויליאמס וסורקין וההפרש לאט לאט קוזז. דקה להפסקה הוא עמד על 5 בלבד, אבל סל של ג'ייקובן בראון חתם מחצית פנטסטית שלו והוריד את הפועל תל אביב ביתרון 45:53.

עוז בלייזר שחקן מכבי תל אביב מול ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
מחצית ראשונה בשליטה אדומה. בלייזר מול בראון/דני מרון

הרבע השלישי נפתח עם התקפות מבולבלות של שתי הקבוצות. זלמנסון הגיע לספרות כפולות עם עוד סל יפה, אבל המשמעת ההגנתית של הפועל תל אביב התרופפה, וסקוטי ווילבקין ודרק וויליאמס ניצלו זאת עד תום. שתי שלשות רצופות של ווילבקין העבירו את היתרון לצד של הצהובים לראשונה מאז שתי הדקות הראשונות במשחק - 47:49 למכבי תל אביב. בשיא המומנטום של האורחת אוהדי הפועל תל אביב החלו להתפרע ולהשליך חפצים לפרקט, מה שגרם להפסקת המשחק למספר דקות. כשהמשחק חודש, הפועל תל אביב קיבלה אנרגיות מחודשות אבל עדיין סיימה את הרבע בפיגור 55:54.

ברבע האחרון אוהדי הפועל תל אביב המשיכו להשליך כוסות שתייה לעבר הפרקט, השופט הראשי ספי שמש שקל להפסיק את המשחק אבל איפשר לקהל הזדמנות אחרונה - ווהאדומים שוב ניצלו את ההפוגה כדי לשנות את המומנטום של המשחק. שני סלים רצופים של ג'ייקובן בראון צימקו את ההפרש לחמש בלבד, 70:65, כשנותרו ארבע דקות לסיום. וויליאמס צלף שלשה שעצרה את המומנטום האדום, אבל טוקוטו קירב אותם שוב. בצד השני ווילבקין צלף שלשה, אבל בראון ענה בצליפה משלו מחוץ לקשת. מכבי תל אביב יצאה להתקפה קריטית, ווילבקין החטיא אבל בלייזר סחט עבירה בריבאונד התקפה, ודייק פעמיים מהקו ברגע חשוב. הפועל תל אביב החטיאה בהתקפה הבאה, ו-ווילבקין סגר עניין מהקו. 77:82 למכבי תל אביב בסיום.

דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב מול עידן זלמנסון שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
אחת מנקודות האור. וויליאמס מול זלמנסון/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 23 נקודות (8 מ-15 מהשדה) ו-6 אסיסטים, עידן זלמנסון 17 (5 מ-14 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ג'יי פי טוקוטו 13 ו-8 ריבאונדים, ג'וש אוונס 7 ו-5 ריבאונדים, רז אדם 7, בר טימור 7 ו-6 ריבאונדים, גיל בני 3. איגור קולשוב (10:19 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 28 נקודות ו-6 אסיסטים, דרק וויליאמס 25 (5 מ-6 לשלוש) ו-9 ריבאונדים, רומן סורקין 10 ו-12 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 6, ג'יימס נאנלי 6 ו-5 ריבאונדים, עוז בלייזר 3 (0 מ-6 מהשדה), ג'ייק כהן 2, קינן אוואנס 2 (0 מ-7 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully