וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוסטון מודה: מיאמי "עלתה כמו חיה פצועה", למה אנחנו לא?

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 9:50

הכוכבים נפלו אחד אחרי השני, ובסוף מיאמי הצליחה לגרד ניצחון קשה ולעלות ל-1:2 בזכות אופי, נחישות ו"לב גדול" של חבורה מיוחדת. אדבאיו, לאורי וטאקר מסבירים את "הסוד"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 22.5/ספורט1

באיזשהו שלב היה ברור שאחת הקבוצות תהיה חייבת פשוט "לגרד" את הניצחון ולהוציא אותו בכוח, רק שלא היה ברור אם זאת מיאמי או בוסטון. שתי הקבוצות נראו עייפות ופגיעות במפגש ביניהן הלילה (בין שבת לראשון), אבל בסופו של דבר הייתה זאת מיאמי שהצליחה לנצח 103:109 את הסלטיקס ולעלות ליתרון 1:2 בסדרת גמר המזרח, הרבה בזכות באם אדבאיו, שסיים עם 31 נקודות ו-10 ריבאונדים ומילא את החלל שנותר אחרי הפציעה של ג'ימי באטלר. אדבאיו גם הוסיף 6 אסיסטים ו-4 מתוך 19 החטיפות של מיאמי (שיא מועדון בפלייאוף).

"הוא פשוט עשה את הגרסה שלו למה שג'ימי עושה - 'תעשה מה שצריך בשביל לנצח'", החמיא מאמן מיאמי אריק ספולסטרה לפורוורד שהצטיין, "הלילה היינו צריכים את הנקודות, ואת המכה ההתקפית המוקדמת. ואז, כשג'ימי היה בחוץ במחצית השנייה, באם ייצב אותנו. במחצית השנייה המשחק נהיה קצת מסוכן, וכזה קרה, הצלחנו לתת את הכדור לבאם והוא פשוט עשה דברים יעילים".

מיאמי פתחה בצורה מוחצת, ובמחצית הראשונה כבר הובילה 37:62. במחצית ההיט הודיעו שג'ימי באטלר, כוכבם הבלתי מעורער בפלייאוף, סובל מכאבים בברך ולא יחזור. הסלטיקס הצליחו לצמק ל-93:92 כשנותרו 2:40 דקות לסיום, אבל שלשה של מקס סטרוס ומהלך מצוין של אדבאיו העניק למיאמי יתרון 6 בחזרה, שסגר את הסיפור. "במשחק הקודם, כפי שכולם ראו, הם נתנו לנו מכות כאילו גנבנו משהו", אמר אדבאיו, "זה אמור היה להעיר את כולנו. להפסיד ככה בבית? זה אומר הכל. אז ההפסד הזה הצית אש בכולנו".

זה היה משחק עם יותר מדי פציעות, ובאטלר לא היה לבד. מרכוס סמארט , שחקן ההגנה של השנה, נפל רגע אחרי התנגשות עם קייל לאורי, התפתל מכאבים על הפרקט וירד לחדר ההלבשה כשהוא נעזר בחבריו, אבל חזר למגרשים אחרי חמש דקות. ג'ייסון טייטום נראה גם הוא סובל מכאבים כמה דקות לאחר מכן וירד לחדר ההלבשה, אבל גם הוא חזר. "הצוואר שלי נתקע בצורה רעה", אמר טייטום, "הרגשתי כאבים, אבל לאט לאט זה השתחרר וחזרתי". הלילה באטלר מצטרף ללאורי שהחמיץ 8 מ-10 המשחקים האחרונים של מיאמי, ופי-ג'יי טאקר שסבל מכאבים ונראה מוגבל. הסלטיקס היו גם בלי רוברט וויליאמס, שכבר החמיץ 3 משחקים מול מילווקי. "אין לי עדכונים", אמר ספולסטרה בסיום, "פשוט נחזור למערה שלנו ונתאושש שם, אולי יהיה לי מידע חדש בהמשך". ההערכה אגב היא שהפציעה של באטלר "לא רצינית", והא יחזור למשחק הבא.

עוד בוואלה!

דאבל דאבל של אדבאיו סחף את מיאמי ל-103:109 בבוסטון

לכתבה המלאה
שחקן מיאמי היט, קייל לאורי, חוגג. Elsa, GettyImages
שחקן מיאמי היט, קייל לאורי, חוגג/GettyImages, Elsa
באם אדבאיו, מיאמי היט. Elsa, GettyImages
באם אדבאיו, מיאמי היט/GettyImages, Elsa

אבל גם בלי באטלר, מיאמי פשוט עשתה מה שדרוש. "יש משהו בקבוצה הזאת, יש לנו את השחקנים שהם פועלים שעובדים קשה", אמר לאורי, "אודוניס האסלם תמיד אומר עלינו שכל השחקנים שכאן זה בזכות עבודה קשה, כולנו. הרבה שחקנים שלא נבחרו בדראפט, הרבה שחקנים שהיו בחירות נמוכות, סיבוב שני בדראפט... כולנו מצאנו דרך לתת עבודה ברמה הכי גבוהה כדי להגיע לכאן, ולהישאר. זה גדול עבורנו". ומי היה זה שנתן את השלשה החשובה של המשחק? מקס סטרוס, שהגיע מליגת הפיתוח. "בפסק הזמן קייל אומר 'בואו נסדר תרגיל למקס', בוא נשאיר אותו פתוח", סיפר סטרוס, "אז כשהוא אמר את זה, קיבלתי את כל הביטחון שבעולם כדי לעלות ופשוט לקלוע את הזריקה הזאת".

אל הורפורד יודע גם הוא להחמיא למיאמי. "הם עלו היום כמו חיה פצועה", אמר אחד מכוכבי בוסטון, "הם עלו כדי להילחם. ומכל סיבה שהיא, לנו לא הייתה את אותה רמת נחישות". לאורי מסכם: "לא משנה מה קורה, אתה יודע שאם תעלה למגרש ותשים את כל הלב שלך ותשחק חזק, בסופו של דבר אתה חייב להיות שמח ושלם עם עצמך ופשוט לחיות עם התוצאה. וזה בדיוק מה שעשינו". פי ג'יי טאקר יודע שמיאמי פשוט מעריכה את הרגע, ומנסה לנצל אותו עד תום. "אתה אף פעם לא יודע מתי יזדמן לך לחזור למעמד הזה", אמר הפורוורד הפצוע, "אמרתי לחברים שאני לא יודע בדיוק מה יש לי, אבל אתן את כולי. זאת התרבות שלנו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully