וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראפ הוכתר לגיבור, 100,000 אוהדים יקבלו את שחקני פרנקפורט

השוער הוביל לזכייה בליגה האירופית בשתי עצירות קריטיות, והקפטן רודה, שירד ליגה עם הקבוצה ב-2011, הזכיר רגע סימבולי מגמר מונדיאל 2014. הנשיא נרגש: "נביא את הגביע הארור לרומר!"

תקציר גמר הליגה האירופית: איינטרכט פרנקפורט - ריינג'רס 1:1 (4:5 בפנדלים)/ספורט1

הפעם האחרונה בה איינטרכט פרנקפורט שיחקה במפעל הראשי של אופ"א הייתה ב-1960, עוד בימי גביע האלופות. 62 שנים אחרי, ו-42 שנים אחרי הזכייה היחידה שלה בגביע אופ"א, הקבוצה שסיימה את העונה בבונדסליגה רק במקום ה-11 - חגגה זכייה בליגה האירופית שגם הבטיחה לה כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות ומפגש בסופרקאפ האירופי עם ליברפול או ריאל מדריד ב-10 באוגוסט.

שחקני איינטרכט פרנקפורט עם גביע הליגה האירופית. רויטרס
זכייה נטולת הפסדים. שחקני פרנקפורט עם הגביע/רויטרס

עשרות אלפי אוהדים שהגיעו מגרמניה חגגו ברחובות סביליה אחרי הדרמה הגדולה ברמון סאנצ'ס פיחואן, ועשרות אלפים נוספים חגגו באצטדיון הביתי בפרנקפורט. הקבוצה שלהם פיגרה מול ריינג'רס, אבל רפאל סנטוס בורה כפה הארכה עם 1:1 וגם היה האיש שהכריע את דו-קרב הפנדלים עם הבעיטה החמישית, אחרי שקווין טראפ עצר את ארון ראמזי שהפך לגיבור הטרגי של הגמר.

כ-100,000 אוהדים צפויים לקבל את פני הקבוצה בחגיגות שייערכו היום בסמוך לרומר, בניין העירייה פרנקפורט, לשם יגיעו השחקנים והצוות המקצועי כדי להציג את הגביע מהמרפסת. "אני הולך לחגוג מעכשיו עד יום שבת, וביום ראשון אצא לחופשה", אמר המאמן אוליבר גלזנר.

עוד בוואלה!

איינטרכט פרנקפורט זכתה בליגה האירופית אחרי דו קרב פנדלים

לכתבה המלאה

כך זה נראה מגובה הדשא

החגיגות בפרנקפורט

מרטין הינטרגר מחכה לבירות

טראפ ביצע עצירה קריטית נוספת עוד לפני הפנדלים, ולכן בגרמניה הכתירו אותו לגיבור הגמר. בדקה ה-118 השוער מנע מריאן קנט לכבוש ממצב קורץ במיוחד, בפעולה שעשתה את ההבדל בין הפסד דרמטי בהארכה לזכייה בגביע, אך בסיום הוא הצטנע: "לא אני, כולנו גיבורים. ידענו שזה היום שלנו. לא היינו מצליחים לעשות את זה בלי האוהדים. כל מה שקורה עכשיו פשוט נפלא. מחר נוכל להציג את הגביע לכולם בפרנקפורט לראשונה אחרי 42 שנים. זה יהיה היום הכי טוב בקריירה שלי".

רגע סימבולי נוסף שגרמניה "התרגשה" ממנו התרחש בכיכובו של הקפטן סבסטיאן רודה, אשר בתחילת המשחק נפגע בפניו ודימם כתוצאה מכך, אך השלים 90 דקות לפני שהוחלף לקראת ההארכה. אותו אירוע הזכיר לגרמנים את גמר המונדיאל מ-2014, בו בסטיאן שוויינשטייגר נפצע בצורה דומה מאוד אבל המשיך לשחק כל הדרך להנפת הגביע.

"זו הגשמת חלום לזכות בתואר הזה עם פרנקפורט", סיפר רודה, שירד לליגה השנייה בגרמניה עם הקבוצה ב-2011 וטיפס כל הדרך בחזרה עד לתהילה אירופית. "ייקח כמה שנים עד שיבינו את גודל ההישג. הפציעה? נשארתי בהכרה, זה פשוט נורא כאב. לא ממש חשבתי על 'שוויני' בגמר המונדיאל. כל העונה הזאת הייתה מסע שלא ייאמן וכולנו ראויים לזה".

סבסטיאן רודה שחקן איינטרכט פרנקפורט. רויטרס
כמו שוויינשטייגר. רודה ברגע הפציעה/רויטרס

נשיא המועדון פטר פישר התקשה להסתיר את האמוציות: "אין מילים, זה יותר מדי. כשאומרים לך שאתה הולך לשחק נגד ריאל מדריד או ליברפול בסופרקאפ, הדמעות פשוט זולגות. זה היה משחק צמוד והיה לנו קצת מזל, אבל זה הכדורגל. המון כבוד ליריבה. אבל היום אנחנו הולכים להביא את הגביע הארור הזה לפרנקפורט, לרומר. זה הרגע הכי גדול בתולדות המועדון שלנו ולכן אני גאה בצורה מפלצתית!".

קווין טראפ שוער איינטרכט פרנקפורט עוצר את ריאן קנט שחקן ריינג'רס. רויטרס
שווה גביע. העצירה ההירואית של טראפ/רויטרס

המספרים

* פרנקפורט היא הגרמנית הראשונה שזוכה בגביע אופ"א/הליגה האירופית מאז שאלקה ב-1997.

* כעת היא שווה לבורוסיה מנשנגלדבאך עם שתי זכיות במפעל המשני. לאף קבוצה גרמנית אין יותר.

* פרנקפורט היא הקבוצה השלישית שזוכה בליגה האירופית בלי להפסיד, אחרי ויאריאל בעונה שעברה וצ'לסי ב-2019.

* זו הייתה הפעם הראשונה ששני גמרים רצופים של הליגה האירופית/גביע אופ"א מוכרעים בפנדלים. בעונה שעברה ויאריאל ניצחה 10:11 את מנצ'סטר יונייטד.

* השער של בורה היה השישי של שחקן קולומביאני בגמר של הליגה האירופית - כמו ספרד ויותר מכל מדינה אחרת.

* אוליבר גלאזנר הוא המאמן האוסטרי השני שזוכה בתואר אירופי. הקודם היה ארנסט האפל האגדי, שהניף את גביע האלופות עם פיינורד ב-1970 ועם המבורג ב-1983.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully