וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בפלייאוף: חולון והרצליה מחפשות מקום בחצי הגמר

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 17:39

משחק מספר 3 ברבע גמר הפלייאוף: הפועל חולון תנסה להשלים סוויפ ראשון מאז 1988 כשתארח את גליל עליון (19:30), הקבוצה מהשרון תרצה ניצחון פלייאוף שני בהיסטוריה כשתארח את הפועל חיפה (19:00)

משחקי רבע גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל יימשכו מחר (חמישי). ביתרון 0:2 תנסה הפועל חולון לסגור סיפור בבית נגד הפועל גליל עליון (68:97 לחולון בבית ו-89:90 בחוץ). ביתרון זהה תקווה בני הרצליה לעלות לחצי הגמר כשתארח את הפועל חיפה למשחק השלישי (85:107 להרצליה בבית ו-89:93 לאחר הארכה בחוץ).

טיירוס מגי, הפועל חולון. מאור אלקסלסי
יסגרו סיפור? מגי/מאור אלקסלסי

הפועל חולון - הפועל גליל עליון (0:2 לחולון, 19:30)

הנתונים: הפועל חולון מעולם לא ניצחה 0:3 בסדרת פלייאוף עליון והסוויפ האחרון שלה בפלייאוף המקומי היה ב-1988: 0:2 על אליצור נתניה. גליל לא ניצחה במשחק פלייאוף בליגה הבכירה מאז מאי 2007. הפועל חולון ניצחה בארבעה מחמשת משחקי הפלייאוף האחרונים שלה בליגה באולם הביתי והעונה היא עברה כבר שתי סדרות בליגת האלופות: 1:2 מול בשיקטאש בפליי-אין ו-0:2 על שטרסבורג ברבע הגמר. שלושה משבעת משחקיה בסדרות העונה בשתי המסגרות הוכרעו על חודה של נקודה ומשחק נוסף בפער של 2 נקודות. גליל עליון עומדת על רצף ההפסדים הכי ארוך שלה העונה בליגה: ארבעה משחקים.

במרכז ההתמודדות: טיירוס מגי ושאבון לואיס. אחרי שהצטיין במשחק הראשון וניצח בשני מקו העונשין, גארד חולון ינסה לגבור על המתמודד שלו מגליל עליון בדרך לחצי הגמר.

בכמה מילים: הניצחון הדרמטי בכפר בלום קירב את חולון למקום בו היא בדרך כלל נעצרת בשנים האחרונות - חצי גמר הפלייאוף. הסגולים באים הביתה כדי לנסות ולגמור את הסיפור אך הם יודעים שספק אם יהיה להם משחק נוח כמו שהיה במשחק הראשון בבית בשבוע שעבר. בחולון ינסו להמשיך לנצל את משחק הפנים הלא טוב של גליל כמו במשחק הקודם ולהפעיל את סטיב זאק, שרשם משחק טוב בכפר בלום. בגליל עליון יוצאים לחולון בתקווה להשאיר את הסדרה בחיים. הסגולים עשויים לקבל את גבי צ'צ'אשוילי בחזרה והסנטר עובר טיפולים כדי להכשירו אחרי שנעדר מהמשחק השני. בגליל ינסו לפתוח את המשחק טוב יותר ממה שפתחו במשחקים הקודמים, אז ירדו בפיגור דו ספרתי כבר אחרי רבע אחד.

שחקן הפועל חיפה קאדים אלן עם עמית שמחון, איגור נסטרנקו. לירון מולדובן
יצליחו להרים את עצמם? שחקני הפועל חיפה/לירון מולדובן

בני הרצליה - הפועל חיפה (0:2 להרצליה, 19:00)

הנתונים: הפועל חיפה ניצחה רק באחד משמונת משחקיה האחרונים: 114:123 בחוץ על מכבי תל אביב לאחר שתי הארכות. עמית שמחון, שבאותו ערב הפגיז שיאי קריירה של 41 נקודות כולל 9 מ-13 לשלוש, עומד עד כה בפלייאוף על 9 נקודות במצטבר עם 3 מ-17 מהשדה ומדד 7-. בני הרצליה ניצחה בסדרת פלייאוף רק פעם אחת בתולדותיה: 1:3 על מחזיקת גביע יול"ב הטרייה דאז הפועל ירושלים בעונת 2003/04. רק שתי קבוצות בליגה, היורדת ללאומית מכבי ראשון לציון והמדורגת עשירית עירוני נס ציונה, העמידו מאזן חוץ חלש יותר משל הפועל חיפה: ארבעה ניצחונות מ-15 משחקים. שלושה מהניצחונות היו על חודו של סל או לאחר הארכה אחת לפחות.

במרכז ההתמודדות: שון דאוסון ועמית שמחון. שני שחקנים שלא ממש הגיעו לסדרה ינסו להשפיע עליה הרבה יותר במשחק השלישי.

בכמה מילים: בני הרצליה הראתה הרבה מאוד אופי במשחק השני ברוממה כשיצאה מפיגור ברגעי ההכרעה של המשחק וניצחה בו בהארכה. הרצליה הסתדרה ללא צ'ינאנו אונואקו, שהסתבך בבעיית עבירות וללא שון דאוסון, שלא נכנס טוב למשחק ולא שיחק כלל במחצית השנייה. מנגד, הקבוצה של אורן אהרוני מקבלת המון ממוריס קמפ ואנדי ואן וליט בסדרה הזאת, והכחולים ינסו לגמור עניין עם סוויפ. הפועל חיפה התעסקה בימים האחרונים בעיקר בשיפוט הלא טוב לדבריה שהכריע את המשחק. בחיפה מקווים לשני דברים במשחק השלישי בסדרה - שיפוט טוב בהרבה ועלייה ביכולת של כמה משחקני המפתח שלא בולטים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully