וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: רכיבת אופניים באור יהודה

תושבי אור יהודה ירכבו לזכרו של רועי (ג'ינג'י) סדן ז"ל בשישי הקרוב. המסע בן ששת הקילומטרים ייצא בשעה 8:00 בבוקר מגן התשעה בעיר לזכרו של רוכב האופניים שנולד וגדל בעיר

כ-300 תושבים מאור יהודה והאיזור צפויים לרכוב ביום שישי הקרוב (20.5.22) במסע האופניים ה-2 באור יהודה לזכרו של רועי (ג'ינג'י) סדן ז"ל שנולד וגדל בעיר. רועי, שגדל ונולד בעיר, התפרסם בארץ ובעולם לפני כעשור לאחר שהקיף את כדור הארץ ברכיבה על אופניים. בחודש מרץ 2021 היא נפגע מאוטובוס בזמן שרכב על אופניו סמוך לקיבוץ ראש הנקרה, בו התגורר בשנותיו האחרונות, ומותו נקבע מספר שעות לאחר מכן. איבריו, אגב, נתרמו לשבעה אנשים.

המרוץ מופק על ידי העירייה באמצעות מחלקת הספורט ב"נפגשים" מרכזים קהילתיים והחברה הכלכלית, כל זאת ביוזמן של אימהות למען נוער ע"ש עומרי ליג'י, תנועה הפועלת בעיר. רוכבי האופניים יתכנסו כבר בשעה 7:30 בבוקר בגן התשעה ולאחר כחצי שעה, בשעה 8:00, ייצאו לרכיבה של כשישה קילומטרים ברחובות אור יהודה. המסע מיועד למשפחות וליחידים ויעבור ברחובות אריאל שרון, יהדות קנדה, העבודה, אלכסנדרוני, אליהו סעדון, בן פורת ויחזקאל קזז אשר יסגרו בזמן המסע וייפתח בהתאם לקצב התקדמות הרוכבים. בסיום המסע ייערך טקס בגן התשעה שבו יחולק שי למשתתפים ויתקיים הפנינג במסגרתו יוגרלו שני זוגות אופניים בין המשתתפים.

מסע אופניים באור יהודה. בני חדד,
המסע של השנה שעברה/בני חדד

רחל סדן, אמו של ג'ינג'י, מספרת: "המוטו לחיים של רועי היה 'אמיצים אולי לא יחיו לנצח, אבל הזהירים לא חיים בכלל' וזה גם חקוק על המצבה שלו. אני שמחה שמוקירים את זכרו ועורכים מסע אופניים שהופך למסורת בעיר שבה רועי נולד וגדל. אנחנו מודים על קיום המסע הזה לראש העיר ליאת שוחט וכמובן לאימהות למען נוער ע"ש עומרי ליג'י שיזמו את הרעיון. רועי היה בחור מיוחד מאוד שהצליח להרטיט את הלבבות של הרבה אנשים והאובדן הוא קשה. הוא שימש השראה והכיר את הארץ היטב ובכל הזדמנות קידם וסיפר עליה והציג את ישראל היפה בהרבה מדינות. לאחר שנפטר, דיווחו על מותו ב-29 מדינות בעולם ובכלי תקשורת בינלאומיים רבים. אירוע כזה בעיר שלנו מעורר בנו גאווה רבה ברועי שהיה אדם מיוחד ונדיב שהשאיר חותם בכל מקום שהיה בו. יש לנו משפחה גדולה וכולם מתפארים ומתגאים בו. אני מקווה שיבואו כמה שיותר אנשים, משפחות וילדים להשתתף במסע המכובד הזה לזכרו. אנחנו המשפחה והחברים נהיה שם".

ביולי 2007 החל סדן במסע חובק עולם למשך ארבע שנים וחצי. לאחר שנה שלמה של אימונים פיזיים והכנה מנטלית, יצא למסע הארוך והמקיף ביותר שנעשה על ידי ישראלי: הקפת העולם באופניים על-פני 66,000 קילומטרים, תוך חצייתן של 42 מדינות, ברחבי היבשות אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית, אפריקה, אירופה, אסיה ואוסטרליה. סדן ערך את המסע לבדו, ללא תמיכה של צוותים לוגיסטיים. באחד ממסעותיו בהרי ההימלאיה, באוגוסט 2015, הוא נפל במורד הר ונפצע באורח אנוש, חולץ במבצע מורכב והובא ארצה.

לאחר מסע שיקום ארוך ובניגוד לתחזיות של הרופאים - הוא שב אט אט לחיים, החל להרצות על פציעתו ואף חזר לרכוב על אופניים. לפני מספר שנים יצא למסע אופניים באיסלנד יחד עם אחיו, לראשונה מאז הפציעה, ומאז הוא המשיך להפיץ את סיפורו האישי ולהעניק השראה לרבים. בחודש מרץ 2021 נפגע מאוטובוס בזמן שרכב על אופניו סמוך לקיבוץ ראש הנקרה בו התגורר בשנותיו האחרונות, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully