וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין הוזהרה כבר בבוקר, צפויה לספוג הפסד טכני וקנס גבוה

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 1:43

המנהלת התריעה בפני סכנין על בעיית הסדרנים אבל אישרה את קיום המשחק אחרי שקיבלה הבטחה שהעניין יוסדר. מנגד, המארחת מפנה אצבע מאשימה לחברת האבטחה ומבקשת להימנע מהפסד טכני. במכבי חיפה זעמו: "בושה שאין כדוגמתה". האוהדים מתכננים תביעה ייצוגית

אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאוטובוס של השחקנים אחרי ביטול המשחק נגד בני סכנין/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פארסת דחיית המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה הולכת ומסתבכת. כזכור, המנהלת נאלצה להודיע הערב (שני) על ביטול המשחק, שאמור היה להיות משחק ההכתרה הרשמי של מכבי חיפה, בשל מחסור בסדרנים. אבל נראה שזו הייתה רק ההתחלה של הפרשה המביכה, ואנחנו כאן כדי לעשות סדר בהתפתחויות.

אוהדי מכבי חיפה מחוץ לאצטדיון בפתח תקוה, לאחר ביטול המשחק מול בני סכנין. קובי אליהו
החגיגות כבר החלו. אוהדי מכבי חיפה מחוץ למושבה/קובי אליהו

21:35: כתבנו יניב טוכמן מציין כי לעניין העונש של סכנין, ההערכה במחלקה המשפטית בהתאחדות לכדורגל: הפסד טכני, קנס כספי משמעותי והורדת נקודות על תנאי.

20:53: לאחר ההודעה הרשמית, גורם בסכנין הוסיף: "אין אף קבוצה בארץ שלא היו מאשרים לה לקיים את המשחק בתנאים האלה. רק מול סכנין זה קל. מצפים מהמנהלת וההתאחדות לפעול לטובת משחק כבר מחר".

עוד בוואלה!

פארסה: בוטל המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה, שתקבל ניצחון טכני

לכתבה המלאה

ההתנצלות של המנהלת

20:32: אוטובוס בני סכנין יצא מהאצטדיון בליווי משטרתי.

20:28: תגובת בני סכנין: "הערמת הקשיים לקיום המשחק התחילה כבר מיום רביעי האחרון, עם החלטת המשטרה על ערימת דרישות לאישור המשחק בדוחא, כמו שאטלים להסעת אוהדי מכבי חיפה, הגבלת הכרטיסים, והבאת 150 מאבטחים. הרעיון להעביר את המשחק למושבה בא כפתרון הולם מבחינת קיום משחק המאפשר לכל אוהד להגיע ולצפות ולעודד את קבוצתו משני הקהלים. עם סגירת ההסכם מול האחראים במושבה, התחילה לצוף בעיית חסרון באיתור מאבטחים בגלל האירועים במירון. אמנם דרישות המשטרה עמדו על גיוס 180 מאבטחים וסכנין חתמה הסכמים עם חברות אבטחה על הגעת 180 , אבל בפועל הגיעו 155 מאבטחים.

"שעתיים לפני פתיחת המשחק החליטה משטרת ישראל לסגור את המושבה. מצער מאוד שרק כאשר בני סכנין בתמונה כל הקשיים השגרתיים והידועים בקרב כל הקבוצות והאצטדיונים, מקבלים נפח אדיר וחוסר רגישות וסל ריק למציאת פתרונות. אנחנו בדעה שלמה שניתן היה לקיים את המשחק עם התנאים אשר סופקו עד להחלטת המשטרה לסגירה. חובה על כולנו כאנשי ספורט לשקוד בכל האמונה לקיום הערך הספוטיבי ולהביא אותו לכר הדשא ולנטרל אותו מכל הלוגיסטיה שמסביב. מכאן אנחנו פונים לאלופה מכבי חיפה להיות יחד אתנו לקיום ערכי הספורט על כר הדשא".

20:22: חיים סילבס מבקש לקיים את המשחק ולהימנע מהפסד טכני. מאמן סכנין אמר: "הערך הספורטיבי צריך להיות מעל כל דבר אחר. אותי מעניין לקיים את הערך הספורטיבי כי זה מה שנפגע הכי הרבה פה. אכזבה זו מילה קלה לדבר הזה שקרה פה היום. הגענו מוכנים ובאנו כדי לנצח ולהמשיך להיאבק על המקום הרביעי ולהגיע לאירופה. מכבי חיפה באה לחגוג אליפות עם האוהדים שלה, אבל אנחנו באנו במטרה להיאבק על המקום הרביעי ולהפוך את העונה להיסטורית. מהר מדי ביטלו פה את הכול והרסו לנו את הסיכוי להיאבק. אני מקווה שייתנו לנו לקיים את המשחק הזה ולהגיע למטרה, כי אם לא זה יהיה מאוד מאכזב. יש פה מועדון שלם שנלחם שנה שלמה עבור משהו שעבורו זה כמו תואר. אין לי מושג באשמת מי זה ולמה, אבל מהר מאוד הודיעו על ביטול. היה נראה כאילו יש רצון לבטל את המשחק הזה. אני מקווה שייתנו לנו לשחק אותו באיזושהי דרך ולנסות להציל את המאבק על המקום הרביעי".

20:20: מכבי חיפה עזבה את אצטדיון המושבה. בקרוב היא תדע אם הערב הפכה רשמית לאלופה.

20:09: מתברר שכבר בשעות הבוקר העבירה המנהלת התרעה לסכנין על כוונתה לבטל את המשחק על רקע בעיית הסדרנים, אבל סכנין התעקשה שתסדיר את הנושא עד הערב. גורם במנהלת אמר הערב: "סכנין התנהלו בצורה שערורייתית. כבר בבוקר רצינו לבטל את המשחק כשהבנו שיש בעיה. סכנין התחננו שלא נעשה את זה והבטיחו שהכל יסודר".

20:01: גורם במכבי חיפה התלונן על ההתנהלות של בני סכנין: "זו בושה שאין כדוגמתה. לא נתקלנו מעולם בדבר כזה. אם אכן סכנין ידעה מהבוקר שיש בעיה, איך היא הרשתה לעצמה להביא 8,000 אנשים?".

19:48: שחקני סכנין מחכים למשטרה שתוציא אותם מהאצטדיון. סילבס ספג שריקות בוז מאוהדי חיפה ואמר להם: "אתם צודקים, אבל מה אני יכול לעשות? אני מת לעלות לשחק עכשיו". כעת חלק מהשחקנים רוצים לצאת, אך מבקשים לעשות זאת בליווי משטרה כדי למנוע עימותים.

19:43: בסכנין מפנים אצבע מאשימה לחברת האבטחה, וטוענים כי כבר ביום חמישי וידאו שכמות הסדרנים שתגיע תהיה כנדרש. לטענת גורם בסכנין, בבוקר הודיעה חברת האבטחה שתוכל לשלוח רק מחצי מכמות הסדרנים שהובטחה ושלא ניתן לגייס מאבטחים נוסף עד שעת המשחק.

19:41: מאמן בני סכנין חיים סילבס אמר: "לא כל כך הבנתי מי אשם ומה. אם באמת הפסדנו טכנית, זו שערורייה. אמור היה להיות משחק, אני לא יודע. אני מקווה מאוד שיהיה".

אוהדי מכבי חיפה בביטול המשחק מול בני סכנין. קובי אליהו
פארסה מבית היוצר של הכדורגל הישראלי. הסדרנים במושבה/קובי אליהו

19:28: שחקן בבני סכנין הביע אכזבה עצומה מהסאגה המיותרת. "באנו בטירוף לנצח כדי להישאר במאבק על אירופה. חבל שההתנהלות חיסלה לנו את הסיכוי".

19:25: אוהדי מכבי חיפה כבר הדליקו זיקוקים, חזיזים ואבוקות מחוץ לאצטדיון המושבה.

19:10: מכבי חיפה בודקת כעת אפשרות לערוך אימון במושבה במקום המשחק.

19:08: יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון אמר: "הקבוצה תעמוד לדין משמעתי על פגיעה קשה בכדורגל הישראלי. המשטרה לא מוציאה צו סגירה לאצטדיון שעתיים לפני משחק סתם. אם המשטרה אומרת שהם לא עמדו בדרישות, אז כנראה שזה לא סתם. אם המשטרה מחליטה על צעד קשה כל כך, כנראה שהיא פועלת בצורה מנומקת. מי שסוגר את כל התנאים מול חברות האבטחה אלה הקבוצות עצמן. בני סכנין אמרה שהיא תעמוד בכל התנאים. מחר נפעל בבוקר כדי לטפל בנושא כדי שהוא לא יחזור".

שחקני מכבי חיפה במגרש, לאחר ביטול המשחק מול בני סכנין. קובי אליהו
אימון במקום משחק? שחקני מכבי חיפה במושבה/קובי אליהו

19:06: בהודעת המשטרה נכתב: "במסגרת הליך רישוי אירועי ספורט, על מנת להבטיח את ביטחון הציבור והסדר הציבורי מציבה המשטרה בתום הערכת מצב, תנאים שונים טרם המשחק, לרבות קביעת מספר סדרנים ומאבטחים, שהנהלת הקבוצות נדרשת להציב", נכתב מטעם המשטרה.

"בתוך כך, סגן מפקד מרחב שרון, נצ"מ ישי שלם הוציא לפני זמן קצר צו סגירה לאצטדיון המושבה בפתח תקווה בשל אי עמידה בתנאי הרישוי, באופן המסכן את האוהדים .

"כאמור, הערב היה אמור להיערך משחק כדורגל בפ"ת בין קבוצת "בני סכנין" לבין קבוצת מכבי חיפה, כאשר מתוקף היותה הקבוצה המארחת, היתה אמורה קבוצת "בני סכנין" לעמוד בתנאי הרישוי וביניהם - העמדת מאבטחים וסדרנים לטובת המשחק, ומשלא עמדה הקבוצה בתנאי בסיסי זה, הוחלט ע"י סגן מפקד המרחב להוציא צו סגירה לאצטדיון המושבה למשך 4 ימים.

"לציין שבימים האחרונים התקיימו מספר הערכות מצב ביחד עם גורמים מההתאחדות ותוך שיתוף פעולה עם מארגני המשחק (בני סכנין), בהערכות המצב האחרונות שהתקיימו היום התחייבו המארגנים להציב כ 200 סדרנים לטובת שמירה על שלום הציבור והתחייבו שיתייצבו לתדריך בשעה 16:30, כאשר עד לשעה 18:00 התייצבו רק כ 100 סדרנים (שחלקם ללא הכשרה ותעודה מתאימה) לאור התנהלות זאת ומתוך כוונה לשמור על בטחון ושלום הציבור המחוז החליט שלא לאפשר קיום המשחק".

19:05: שחקני סכנין נשארו באצטדיון לאחר שעודכנו כי ייתכן שההחלטה לדחות את המשחק תשונה.

19:03: אלפי אוהדים ירוקים שכבר שהו במקום החלו בחגיגות ספונטניות מול אוטובוס הקבוצה שבדיוק הגיע עם השחקנים. כמה מהם מתכננים להגיש תביעה ייצוגית נגד סכנין כפיצוי על רכישת הכרטיסים, הדלק, ההגעה לפתח תקוה ועוגמת הנפש.

עדכון ראשון: 19:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully