וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון חוץ ראשון בפלייאוף אחרי עשור: חולון גברה על גליל עליון

דרמה בכפר בלום: רבע רביעי נפלא החזיר את המארחת ממינוס 18, אך טיירוס מגי דייק בשלוש זריקות עונשין 0.4 שניות לסיום וקבע 89:90

עשור שלם ו-13 משחקי פלייאוף ספרה הפועל חולון מבלי לנצח במשחק חוץ, אבל הערב (שני) הרצף הזה הגיע לסיומו בצורה הכי דרמטית שאפשר, כאשר הסגולים גברו 89:90 על הפועל גליל עליון בתום הארכה בכפר בלום ועלו ליתרון 0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. לאחר שנכנעו העונה בשני הביקורים הקודמים שלהם באולם הצפוני, גיא גודס ושחקניו יצאו ממנו עם ידם על העליונה בדיוק בזמן, וביום חמישי יוכלו להכריע את הסדרה אם ינצחו לעיני הקהל שלהם בהיכל הטוטו.

אחרי שקבעה שיא מועדון בשלשות עם 16 צליפות מחוץ לקשת במשחק הראשון, במחצית הראשונה הערב חולון הייתה בדרכה להשוות את השיא ואולי אף לשבור אותו, כשקלעה שמונה שלשות מ-14 ניסיונות וכך בנתה יתרון שצמח ל-18 נקודות בשיאו. גליל עליון חסרה שני ישראלים בכירים בדמותם של גבי צ'אצ'אשווילי ואיתי מושקוביץ (שגמר את העונה), אבל הישראלי הבכיר שלה - נמרוד לוי - סיפק משחק אדיר והוביל קאמבק בדרך להורדת הפער לשתי נקודות בלבד ברבע הרביעי.

למרות זאת, ג'ו רגלנד פיקד ביד רמה על התקפת הסגולים, וטיירוס מגי היה זה שעמד בלחץ במאני טיים: לאחר שהמארחת עלתה ליתרון של שתי נקודות, הגארד סחט עבירה לשלוש זריקות כשנותרו 0.4 שניות על שעון המשחק, דייק בכולן והעניק את הניצחון לקבוצתו.

ג'ו רגלנד, הפועל חולון. מאור אלקסלסי
המצטיין של הפועל חולון. ג'ו רגלנד/מאור אלקסלסי
ברייס וושינגטון, אייק אירייבו, די ג'יי קנדי, שחקני הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
נכנעו אחרי סיום דרמטי. וושינגטון, אירייבו וקנדי/מאור אלקסלסי
שחקני הפועל חולון חוגגים. מאור אלקסלסי
רצף הפסדי החוץ בפלייאוף נקטע. שחקני חולון חוגגים/מאור אלקסלסי
מאמן הפועל גליל עליון ברק פלג. מאור אלקסלסי
ברק פלג היה המום מהשריקה לשלוש זריקות בסיום/מאור אלקסלסי

קלעו לגליל עליון: נמרוד לוי 27 נקודות (11 מ-14 מהשדה), די ג'יי קנדי 21, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ברייס וושינגטון 15 ו-11 ריבאונדים, אייק אירבו 12 ו-5 אסיסטים, שאבון לואיס 11, כרם משעור 3. אייזאה אייזנדרוף (15:15 דקות) ורון כהן (02:10) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל חולון: ג'ו רגלנד 27 נקודות ו-6 אסיסטים, כריס ג'ונסון 15, סטיב זאק 12, פרדריק בורדיון 8, טיירוס מגי 7 ו-7 ריבאונדים, מיקל קייזר 6, רפי מנקו 5, גיא פניני 5, ניב משגב 5.

עידו קוז'יקרו שחקן הפועל גליל עליון לשעבר. מאור אלקסלסי
לפני המשחק נערך טקס לכבוד עידו קוז'יקרו האגדי/מאור אלקסלסי
מאמן הפועל חולון גיא גודס. מאור אלקסלסי
ניצחון ביום חמישי והוא בחצי הגמר. גיא גודס/מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

רבע 1:

וושינגטון וזאק קלעו כל אחד שש נקודות מהירות, שלשות של ג'ונסון ומנקו הובילו לפסק זמן של המארחת שנקלעה לפיגור 14:8. קנדי התחמם, אבל רגלנד הגיב בשלשה נספת והרים את זאק להטבעה. לוי צימק ל-21:15 עם שלשה, נקודות של רגלנד ומשגב הגדילו את הפער לדו ספרתי, סל של לוי נענה באחד של קייזר ואחרי שקנדי דייק פעמיים מהקו, שלשות של רגלנד ומשגב וקליעות עונשין של מגי קבעו 19:35 סגול בתום הרבע.

אייזיאה אייזנדורף, הפועל גליל עליון שומר על סטיב זאק, הפועל חולון. מאור אלקסלסי
מהבולטים בשורות חולון. זאק נשמר על ידי אייזנדורף/מאור אלקסלסי

רבע 2:

קנדי המשיך להיות האיש החם של המארחת, אולם בורדיון ופניני הוסיפו למבול השלשות של חולון בדרך ל-23:41. אירייבו ולוי קיזזו מעט מהפער, אבל רגלנד ירה גם הוא מחוץ לקשת והחזיר את ההפרש ל-17. לוי ואירייבו קלעו שלשות משלהם, גם לואיס התעורר וגליל עליון הורידה ל-52:44 בלבד, לפני שמגי בחדירה טובה חתם את המחצית הראשונה ב-44:54 להפועל חולון.

אייק אירייבו, הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
גליל עליון לא עמדה בקצב. אייק אירייבו/מאור אלקסלסי

רבע 3:

זאק פתח את המחצית בהטבעה, לוי קלע שני סלים רצופים אבל שלשה של ג'ונסון החזירה את הפער לדו ספרתי, 48:59. לואיס צלף גם הוא מעבר לקשת, אירייבו וקנדי הוסיפו קליעות עונשין, אך בורדיון תיקן החטאה וקייזר דייק מחצי מרחק כדי להשאיר את האורחת בטווח ביטחון. רגלנד קלע תוך כדי שוושינגטון ביצע עליו עבירה בלתי ספורטיבית, דייק מהקו ואז ירה שלשה כדי לסגור פוזשן של שש נקודות. קנדי הגיב בשלשה בצד השני, אלא שרגלנד הלוהט שוב סחט זריקות עונשין בדרך ל-62:76. אירייבו וקנדי שוב צמצמו מהקו, משגב מצא את בורדיון לשלשה נוספת - 65:79 לחולון בתום 30 דקות.

די ג'יי קנדי, הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
הצפוניים יתאוששו מזה? די ג'יי קנדי/מאור אלקסלסי

רבע 4:

שלשה של משעור ונקודה מהקו של לוי קירבו את הביתיים, רגלנד הרים אליי אופ לקייזר אבל לואיס קיזז לחד ספרתי בשלשה, ואז הגיב לחדירה מוצלחת של פניני עם חטיפה וסל קל. קנדי המשיך את המומנטום וצמצם ל-83:76, רגלנד עצר את הסחף בסל יפה, לוי ו-וושינגטון הורידו למינוס ארבע. האחרון קלע עוד שתיים, רגלנד השיב בסל נוסף אבל לוי הנפלא קבר שלשה - 87:86. וושינגטון השלים מהפך מהקו, קנדי קלע רק אחת משם והציב את גליל עליון בפלוס שתיים. המהלך האחרון הלך לרגלנד, שחדר והוציא למגי: לואיס ביצע עליו עבירה לשלוש זריקות כשנותרו 0.4 שניות על השעון, גארד חולון קלע את שלושתן בקור רוח והעניק להפועל חולון ניצחון 89:90, לא לפני שקייזר חסם את קנדי עם הבאזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully