וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל המקצועי של פ.ס.וו: "לא עמדתי במטרה - בגלל ההחמצה של זהבי"

באיינדהובן מסכמים עונה, נזכרים בפספוס של הישראלי נגד בנפיקה וטוענים שלא הצדיק את האמון של שמידט. מנגד, המספרים מוכיחים: הוא עדיין קטלני

תקציר: פ.ס.וו איינדהובן - ניימיכן 0:3/ספורט1

פ.ס.וו איינדהובן כבר נכנסה לשלב הסיכומים, למרות שנותר לה עוד משחק לפרוטוקול בליגה ההולנדית היום (ראשון, 15:30, ספורט4) נגד זוולה, ממנו נעדר זהבי בגלל פציעה. הזכייה בגביע ההולנדי אמנם המתיקה מעט את העונה של מועדון הפאר, אבל אי ההעפלה לליגת האלופות - כך נראה - עדיין מעיב על בכירים במועדון.

כזכור, פ.ס.וו הייתה כפסע מהעפלה לשלב הבתים, אבל החמצה גדולה של ערן זהבי מול שער ריק במשחק הגומלין מול בנפיקה ליסבון הייתה אחד הגורמים להדחה, ומשם הקמפיין האירופי של הקבוצה הלך והידרדר, עד שהסתיים ברבע גמר הקונפרנס ליג.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן מאוכזב. BSR Agency, GettyImages
החמצה בלתי נשכחת. זהבי/GettyImages, BSR Agency

"הייתה עונה לא רעה מבחינתנו. לצערי, לא עמדתי במטרות שהצבתי לעצמי רק בגלל שהבעיטה של זהבי הלכה למשקוף ולא לרשת", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה טון חרבראנדס היום בריאיון לתקשורת ההולנדית.

גם כתב הקבוצה ריק אלפרינק ציין הבוקר ש"אם הכדור של זהבי מול בנפיקה היה נכנס, כל העונה של פ.ס.וו הייתה נראית אחרת. מצד שני, זו חוכמת בדיעבד. אי אפשר לשפוט מישהו רק על כדור אחד שנבעט למשקוף".

בטור סיכום העונה שלו, אלפרינק אף טען שזהבי "קיבל את מלוא הקרדיט מרוג'ר שמידט, אבל התפוקה שלו הייתה דלה, למרות כל העבודה הקשה שלו".

ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
הסטטיסטיקה לא משקרת. זהבי/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

מצד שני, המספרים לא בהכרח תומכים בטענה הזו. זהבי כבש העונה 11 שערי ליגה ובישל 7, אבל הסטטיסטיקה שלו הושפעה לרעה מהפציעה שגרמה לו להחמיץ למעלה מחודשיים. כשבוחנים את המספרים שלו ביחס לדקות שקיבל, מתקבלת תמונה אחרת: כך, למשל, זהבי מדורג שני בליגה ההולנדית בשערים פר 90 דקות (0.65), כשמעליו מדורג רק סבסטיאן האלר מאייאקס. זהבי אף בישל 0.42 שערים פר 90 דקות - רביעי בליגה.

נתון מעניין נוגע לכמות השערים של זהבי במחציות שניות. במכבי תל אביב וגם במדי גוואנגז'ו R&F, הירבה זהבי לכבוש במחציות שניות, בעיקר בדקות האחרונות.

השנתיים האחרונות בהולנד משקפות מגמה אחרת: גם בגלל שהוחלף לא פעם על ידי שמידט בדקות האחרונות וגם בשל סימני הגיל והירידה בכושר, זהבי כובש יותר במחציות ראשונות. העונה הוא כבש 7 שערי ליגה במחצית הראשונה לעומת 4 במחצית השנייה. בעונה שעברה היו לו 8 שערי ליגה במחצית הראשונה לעומת 3 בשנייה - אחרי שנים בסין ובישראל בהן כבש יותר בחלק השני של המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully