וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר יוצאת לפגרה בחשש ש"תימחק". אוחנה לשחקנים: "תחכו לנו קצת"

15.5.2022 / 6:10

בקבוצה מבינים שהשבועות הקרובים יכריעו אם ואיך ייבנה הסגל לעונה הבאה, על רקע ההתעקשות של חוגג להישאר במועדון: "כלום לא יתקדם כל עוד הוא לא ישחרר, כולם יעזבו". היו"ר ביקש מהשחקנים לא למהר למצוא קבוצות חדשות, אבוקסיס הודה להם על ההקרבה

תקציר: בית"ר ירושלים - עירוני קרית שמונה 3:3/ספורט1

בית"ר ירושלים נכנסת לחודש קריטי, בו היא חייבת למצוא פתרונות כדי להתחיל את העונה הבאה. משה חוגג עדיין לא מוכן לשחרר את הקבוצה ולהעביר את זכויות הניהול ודורש סכום של 12-20 מיליון שקל עבור החזרי מס שיחולו עליו בעקבות ההלוואה שניתנה ממנו לבית"ר דרך חברת "סינגולריטים". בנוסף לכך, הרוכש יצטרך לקחת על עצמו גירעונות בסכום של קרוב ל-30 מיליון שקל - ואלו רק החובות הידועים.

לאורך כל התקופה האחרונה, אנשים רציניים שהתעניינו בבית"ר בורחים בשל הדרישות של חוגג. גם אנשים שמנסים לסייע לבית"ר כמו ניר ברקת, ראש העיר משה ליאון ובעלי כוח אחרים, מבהירים ששום דבר לא יוכל להתקדם כל עוד חוגג בתמונה. זו הסיבה שכרגע, בית"ר תקועה ללא שום כיוון. אלי אוחנה מסיים את חוזהו בסוף החודש והמנכ"ל מוני ברוש לא יוכל לשמש כשכפ"ץ של חוגג תחת האש היוקדת שתופנה אליו, ועשוי לעזוב גם הוא.

גורמים במועדון מסבירים שההשלכות עלולות להיות מרחיקות לכת. "אם חוגג היה כאן, הוא היה מבין איזה נזק הוא גרם. יש אולי 5-6 שחקנים חתומים לעונה הבאה, כולם יעזבו וכולם יברחו אם לא יקרו דברים מהר. מצד אחד כולם נהנים מהביחד וממה שהיה בתקופת אבוקסיס, אבל מצד שני אף אחד לא מוכן להמר על הפרנסה והעתיד שלו עם בן אדם כמו חוגג. מבחינת כולם זה עניין של זמן עד שהוא ינסה לעשות להם עוד תרגיל, עוד קיצוץ, עוד משחק, כדי להעביר את הקבוצה בבקרה".

שחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
כולם יעזבו? שחקני בית"ר אתמול/קובי אליהו

לפי אחד מאנשי המועדון, "חוגג הצליח להביא את בית"ר לנקודת שפל חדשה. הוא פשוט מוחק אותה מהמפה ומתנהל כאילו הכל בסדר. אנשים כאן קיצצו בשכר ולא יודעים אם יקבלו שכר בחודש הבא. אנשים כאן נהיו חולים על כדורים מרוב לחץ, והוא משאיר את יונגר לעשות מה שבא לו. אף אחד לא יקנה ממנו את הקבוצה, הפתרון היחיד הוא שהוא יהפוך להיסטוריה בבית"ר. כל עוד הוא נמצא באיזור, כולם מתרחקים מבית"ר כמו מחומר נפץ".

יו"ר בקרת התקציבים סיגלית סייג כבר הבהירה שלא תעשה חיים קלים לבית"ר בעונה הבאה. בהנחה שאוהדים וספונסרים המחרימים את הקבוצה לא יסייעו בסיטואציה כזאת, בית"ר לא תכניס יותר מ-15 מיליון שקל שיקבלו את החותמת של המנהלת. המשמעות במצב כזה היא שגם אם חוגג ירצה לפרוס את הגירעון למספר שנים, הוא עדיין יצטרך להביא מהבית סכום של 15-20 מיליון שקל כדי להעביר את הקבוצה בבקרה, וכל זה כשכרגע כל כספו מחולט.

משה חוגג בית"ר ירושלים. דני מרון
הפעם גם הבקרה לא תרחם. משה חוגג/דני מרון

גם יו"ר ההתאחדות אורן חסון רוצה לראות את חוגג מחוץ לכדורגל ובדק אילו אופציות עומדות בפניו בתקנון. כך או כך, הדרך היחידה של ההתאחדות לפעול בנושא היא דרך בקרת התקציבים. גורם בכיר בהתאחדות אמר אתמול: "אנחנו ערים למצב ומקווים שחוגג ימצא פתרון ושבית"ר תצא לדרך חדשה. לא נכון לו ולבית"ר שהצדדים ימשיכו במצב הזה, השנה ההתאחדות עשתה הכל כדי שבית"ר תעמוד על הרגליים ותסיים את העונה כמו שצריך, אבל הגישה לעונה הבאה תהיה אחרת לגמרי, גם מצד ההתאחדות וגם מצד בקרת התקציבים".

חוגג מבחינתו עומד על שלו, ורוצה שיצחק יונגר ימצא דרך להעביר את הקבוצה בתקציב מינימום, אם לא יימצא רוכש. המשמעות בפועל היא שחרור כל השחקנים החתומים כיום כמו איתמר ניצן, אוראל דגני, חלאופילו פלייטר ואופיר קריאף, ובמקביל לנסות למכור את ירדן שועה ואביאל זרגרי בניסיון להימנע מחדלות פרעון - גם אם יעמידו קבוצת נוער מחוזקת.

שחקני בית"ר ירושלים דוד חוג'ה, אביאל זרגרי, מקס גרצ'קין, עמית כהן. קובי אליהו
זרגרי (במרכז) יימכר לכל המרבה במחיר?/קובי אליהו

והיה גם משחק סיום עונה אתמול, בו בית"ר סיימה ב-3:3 עם עירוני קרית שמונה. בסיום המשחק אמר היו"ר אלי אוחנה לשחקנים: "אנחנו מסיימים את העונה, ואני יודע שאנחנו יוצאים ולא בטוחים מה יקרה. יש שחקנים שיש להם חוזה והם כאן, וממי שאין אף אחד לא יכול למנוע לחתום במקום אחר - למרות שהייתי מציע לכל אחד ואחד להמתין קצת. דברים כאלה לוקחים יותר משבוע-שבועיים, אבל בקרוב נדע מה יהיה, אם יהיו בעלים חדשים ומה יהיה התקציב לשחקנים ולמאמן".

אוחנה הוסיף: "אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל המועדון הזה היה במצבים האלה בעבר וידע להתאושש ולצאת יותר טוב ממה שהיה. אני רוצה לאחל לכם חופשה נעימה, צאו לחופשה עם המשפחות, שמרו על הגוף שלכם. תדאגו לכושר שלכם, כי לפעמים כשיוצאים מהקצב לוקח זמן לחזור".

יוסי אבוקסיס הוסיף: "אני רוצה להגיד תודה רבה לכל השחקנים, היה לי כיף עד עכשיו כאן בקבוצה הזאת. לא בכל קבוצה שחקנים עוברים מה שעברתם ומצליחים לעשות את הסוויץ' הזה. דיברנו בשיחה הראשונה - אמרתי לכם שלכולנו יש סיבות למה כן לרדת ליגה. מאז השיחה שהייתה עם אלי, כל אחד נרתם להצלחה. תודה לשחקנים על הסוויץ' שעשיתם, על ההבנה עם הצוות המקצועי. מאמן טוב זה אחד שהשחקנים מבצעים את ההוראות שלו, והיה כיף כי בכל אסיפה היה שיפור, בכל אימון הייתה התקדמות. מהרגע הראשון היה כיף לבוא לפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully