וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: סובב נביעות ירושלים, אירוע לזכר רס"ב אמיר חורי

מירוץ סובב נביעות ירושלים התקיים עם 3,000 רוכבות ורוכבים מרחבי הארץ. בני משפחה, שוטרים, אנשי צבא ואזרחים רבים מכל קצוות החברה הישראלית ישתתפו ב-27/5 באירוע הריצה הראשון שעיריית נוף הגליל מארגנת לזכרו של רס"ב אמיר חורי. אירוע נגישות בהשתתפות השר טרופר

סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק הספורט בעירייה, עו"ד אלישע פלג, הזניק את סובב נביעות ירושלים הבוקר (שישי, 13 במאי), וכך יצאו לדרכם מעל 3,000 רוכבות ורוכבים מכל הארץ לרכיבה ברחבי עיר הבירה. יריית הפתיחה של סגן ראש העיר היא גם הסימן לתחילתו של שבוע הספורט של ישראל 2022.

סובב נביעות ירושלים 2022 התקיים זו השנה השמינית. האירוע מנוהל על ידי אגף הספורט העירוני ונחשב לאחד מאירועי רכיבת האופניים הגדולים בישראל בהשתתפות אלפי רוכבים מכל הגילאים, רוכבים מקצועיים לצד רוכבים חובבים, משפחות וילדים מרחבי הארץ.

סובב נביעות ירושלים. רונן טופלברג,
סובב נביעות ירושלים, הבוקר/רונן טופלברג

במסגרת סובב נביעות ירושלים הוזנקו שלושה מקצים - 50 ק"מ, 30 ק"מ ו-10 ק"מ, שעברו דרך הנופים ההיסטוריים והמרהיבים של ירושלים וסביבתה. מסלולי הרכיבה עברו מסביב לעיר העתיקה, גן הלאומי עיר דוד, עמק צורים, הר הצופים, נחל צופים, פארק נחל שורק, פארק הארזים, הרי ירושלים, יער עמינדב, רכס לבן, מנהרת הגיחון שתיפתח במיוחד עבור האירוע ופארק המסילה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים היא העיר היפה ביותר בעולם, ואחת המתקדמות בארץ בפיתוח מסלולים לרכיבה על אופנים. אנו משקיעים כל העת משאבים ותקציבים לפיתוח תשתיות אופניים וספורט בעיר ורכיבה על אופניים משלבת גם פעילות ספורטיבית ובריאה וגם מאפשרת ליהנות מיופייה של ירושלים. תודה לאלפי המשתתפים ונתראה בשנה הבאה!"

מנביעות נמסר: "שמחנו להעניק, גם השנה, את החסות המרכזית לאחד מאירועי האופניים האיכותיים והמרהיבים ביופיים בישראל. נביעות תומכת לאורך שנים בפעילויות הספורט הגדולות במדינה במטרה לעודד שתיית מים מינרליים וביצוע פעילות גופנית, ומעלה למודעות את חשיבות צריכת המגנזיום הטבעי. מסלולי רכיבה ברחבי העיר היו מהנים ושילבו נופים נפלאים לצד אתרים היסטוריים. שמחנו להיות חלק מחוויה נהדרת של רכיבה וספורט".

בני משפחה, שוטרים, אנשי צבא ואזרחים רבים מכל קצוות החברה הישראלית, ישתתפו באירוע הריצה הראשון שעיריית נוף הגליל מארגנת לזכרו של רס"ב אמיר חורי . המועד: יום שישי, 27/5, בשעה 07:00 בבוקר

חודשיים לאחר שרס"ב אמיר חורי ז"ל נרצח על ידי מחבל בעת שהגן בגופו של אזרחים בבני ברק, עיריית נוף הגליל יוזמת אירוע ריצה ארצי לזכרו. "אין דרך טובה יותר להנציח את אמיר חורי מאשר אירוע ספורטיבי", אמר האב השכול, ג'ריס חורי, וציין כי בנו אהב לרוץ בכל הזדמנות שהייתה לו. "הוא היה קם מוקדם בבוקר, לובש בגדי ספורט ויוצא לריצה. לפני כמה חודשים קנינו יחד מכשיר ריצה ביתי, מאוד משוכלל ויקר. המכשיר עדיין פה אבל אין מי שירוץ עליו", סיפר האב בכאב.

רס"ב אמיר חורי ז"ל נרצח על ידי מחבל בפיגוע שאירע ב-29/3 בבני ברק והוא רק בן 32. אמיר הוזעק לפיגוע יחד עם צוות האופנוענים של תחנת משטרת בני ברק במחוז דן. הוא הגיע ראשון, חתר למגע עם המחבל, הצליח לנטרל אותו, אך שילם בחייו. גבורתו של אמיר ואומץ ליבו עוררו רגשי הזדהות עמוקים מכל קצווי קשת החברה בישראל: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, חרדים, מוסלמים ונוצרים פקדו את המשפחה השכולה ברחוב ציפורי בנוף הגליל וביקשו לשלוח לה ניחומים. בין המבקרים הרבים היו שרים, חברי כנסת, שופטים ואזרחים פשוטים מכל רחבי הארץ. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיע לנחם והזמין את המשפחה לטקס הענקת אותות ההצטיינות ביום העצמאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרוץ. ישראל פרץ,
משפחתו של אמיר חורי/ישראל פרץ

אמיר חורי ז"ל הונצח עד כה ברחוב הקרוי על שמו בעיר בני ברק בה נפל ובגינת משחקים שהוקמה לזכרו בעיר אור יהודה בה התגורר בשנים האחרונות. ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, שיזם את אירוע הריצה לזכרו של אמיר, אמר כי ההחלטה לקיים אירוע ספורטיבי התקבלה בשיתוף עם בני משפחתו של אמיר ובברכת הוריו ג'ריס וסאמיה. "אמיר רץ כל חייו לעבר היעדים והמטרות שסימן לעצמו. הוא תמיד התנדב להיות הראשון לרוץ לעבר היעד, ללא מורא ופחד, תוך שהוא מסכן את חייו למען הצלת חיים של אנשים אחרים. למרבה הצער,מרוץ החיים של אמיר נגדע בתחילת הדרך, אבל אנו נמשיך את דרכו ואלפי הרצים מכל רחבי הארץ ישתתפו באירוע ויכבדו את זכרו", אמר ראש העיר רונן פלוט, וציין כי בכוונת העירייה לקיים את אירוע הריצה מדי שנה בשיתוף עם המשפחה.

אירוע הריצה לזכרו של אמיר יתקיים ביום שישי, 27/5, בשעה 07:00 בבוקר. נקודת הכינוס והזינוק: חניון נופארק - הפארק העירוני (רחוב תירוש בנוף הגליל). המעוניינים להשתתף באירוע מתבקשים להירשם באתר או בפייסבוק של עיריית נוף הגליל. מסלול הריצה יכלול מקצים בדרגות קושי שונות לנוחיות הרצים: 2 ק"מ ו-5 ק"מ. לרצים יחולקו חולצות הנושאות כיתוב הנצחה וגם לא רצים מוזמנים להגיע למפגן של תמיכה וחיבוק למשפחה. הרשמה באתר או בפייסבוק עיריית נוף הגליל (בתשלום על סך 10 שקלים).

נגישות 2022/יחצ

השר חילי טרופר ומיקי ברקוביץ' התנסו יחד עם שחקני כדורסל עם מוגבלות בספורט נכים, במסגרת אירוע להרגיש נגישות לקידום המודעות לנגישות וספורט נכים של עמותת נגישות ישראל, שהתקיים בנמל תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • מרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully