וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לראש העיר חשוב להניף צלחת. מלמדים ילדים לנצח, לא להשתפר"

עודד קטש, אורי הראל (מכבי חיפה) וניר לוין חיפשו את התשובה לשאלה הנצחית "למה אנחנו טובים בנוער ונכשלים בבוגרת?", במסגרת אירוע השקת תואר שני במדעי הספורט במכללה האקדמית בוינגייט

אירוע השקת תואר שני חדש וראשון מסוגו בישראל במדעי האימון בספורט, נערך היום במכללה האקדמית בוינגייט. במסגרת האירוע התקיים דיון בשאלה: איך אפשר לגרום לשחקני נוער להשתלב טוב יותר בקבוצה הבוגרת? בדיון השתתפו חוקרים בכירים ואנשי ספורט מובילים, כמו: עודד קטש, ניר לוין, אורי הראל, פרופ' רוני לידור, פרופ' יואב מקל, פרופ' אלון אליקים ופרופ' סימה זך.

אורי הראל. יחצ,
לדעת לכוון נכון. אורי הראל/יחצ

אורי הראל, מאגף ניתוח ביצועים במכבי חיפה בכדורגל, התייחס לנושא ואמר: "כשבונים פרופיל שחקנים בגיל צעיר, צריך לדעת לכוון אותם נכון לתפקידים מבחינת היכולות הגופניות שלהם. שחקן מגיע כילד צעיר עם מגוון יכולות מצומצמות ובקבוצה שלנו הוא מקבל כלים כדי להתמודד עם הרמות הכי גבוהות בליגת העל. נטע לביא, למשל, הגיע לקבוצה הבוגרת כשחקן משלים ולא סומן כ'נסיך' מקבוצת הנוער שלו כמו אחרים. נטע הגיע אלינו ובכל אימון הראה יכולות מאוד גדולות. נטע קיבל את הצ'אנס שלו בזכות המימד הפיזיולוגי והיום זו כבר היסטוריה.

"הסיפור של דולב חזיזה היה בדיוק הפוך. דולב נחשב כ'ליט בלומר' קלאסי. הוא מהיר, כשרוני וטכני עם זאת עם מבנה גוף צנום. דולב קיבל הרבה פידבקים שליליים על המבנה גוף הצנום שלו ואם הוא היה מתייחס לפידבקים האלה הוא כבר מזמן היה פורש. למזלנו הוא מאוד בטוח בעצמו ובזכות זה קיבלנו שחקן מצוין".

עודד קטש. יחצ,
דקות המשחק פחות חשובות. קטש/יחצ

עודד קטש, המנהל המקצועי של הפועל גלבוע/גליל, התייחס לכשלים שאיתם צריכים להתמודד שחקני כדורסל צעירים שרוצים להגיע לקבוצה הבוגרת: "בגלל שתקציבים מגיעים לקבוצות מעיריות ולא ממקומות אחרים, חשוב לראש העירייה להניף צלחת. מה שלא פעם מוביל לזה שאנחנו מלמדים את הילדים בגיל צעיר לנצח ולא משפרים את היכולות שלהם. יש גם את הקטע הזה של 'דקות משחק', זה משהו שכולם מציעים לשחקן צעיר לקבל. אני חושב שדקות משחק הן פחות רלוונטיות, כי אם זה אומר לעבור לקבוצה שאין בה מעטפת חזקה של תזונאים, פיזיולוגים, סיוע מנטאלי ועוד, אז עדיף להישאר בקבוצה שתעניק את כל זה ולקבל פחות דקות משחק. מעבר לזה, כשאני שם את הבנות שלי בחוג ריקוד או ציור, אז אני ממתין בחוץ. בכדורסל זה אחרת לגמרי. כל אבא הופך למאמן של הבן שלו ואומר לו למי למסור ולמי לא. זה פשוט לא הגיוני".

ניר לוין. יחצ,
הצבא הוא בעיה קשה. לוין/יחצ

ניר לוין, לשעבר מנהל טכני בנבחרות הצעירות בכדורגל, גם כן התייחס לבעיות של שילוב צעירים בקבוצה הבוגרת: "הרבה פעמים שילוב של שחקנים צעירים בישראל נוצר כתוצאה מאילוץ. כשאימנתי בהפועל פתח תקוה, מאילוצי תקציב היה לנו רק שחקן זר אחד והיינו חייבים לשלב הרבה מאוד שחקנים צעירים. שלא לדבר על נושא הצבא שהוא בעיה קשה בפני עצמה. המכסה שצה"ל נותן עבור שחקנים צעירים היא נמוכה מאוד, כל השאר צריכים להתמודד. בישראל אין גם ליגה סדירה לשחקנים מתחת לגיל 23 כמו שיש בחו"ל, מה שגורם להמון שחקנים צעירים לא לקבל דקות משחק נדרשות ולהשתפר. זה עוד מבלי להתייחס למה שעודד אמר על הכדורסל שנוגע גם לכדורגל. בישראל אין סבלנות ורוצים תוצאות כאן ועכשיו וזה לא עובד ככה עם שחקנים צעירים שצריך לטפח ".

פרופ' יואב מקל. יחצ,
להעמיק את הידע. פרופ' יואב מקל/יחצ

פרופ' יואב מקל, ראש בית הספר ללימודים מתקדמים במכללה האקדמית בוינגייט, הסביר על הדרכים בהן האקדמיה יכולה לשפר את הספורט בישראל בכלל ולסייע לשילוב שחקני נוער בקבוצות בוגרות בפרט: "היום השקנו תואר שני חדש בישראל שיעסוק במדעי האימון בספורט. מדובר בתוכנית לימודים שנועדה להעמיק ולהרחיב את הידע של אנשי הספורט ולהפוך אותם ליותר מקצועיים ומודרניים. ככל שהמאמנים יהיו יותר מקצועיים כך גם ישתפר המעמד שלהם. זו גם הסיבה שכחלק מהתוכנית, אנחנו רוצים לחבר בין אנשי המדע שחוקרים את נושאי האימון בספורט, לבין המאמנים בשטח בדיוק כפי שעשינו היום בדיון המרתק שנערך כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully