וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את הפועל תל אביב בפתיחת רבע גמר הפלייאוף

הצהובים ברחו ליתרון דו ספרתי ברבע הרביעי בזכות ריצת 2:11 ועלו ל-0:1 בסדרה לאחר 88:100 על האדומים. סקוטי ווילבקין הצטיין (31 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), גם אוואנס בלט בקבוצה של אבי אבן, שניצחה לראשונה העונה את יריבתה העירונית. בר טימור (18) בלט מנגד

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) בצורה חלקה את סדרת רבע גמר הפלייאוף כשניצחה 88:100 את הפועל תל אביב ועלתה ל-0:1. הצהובים השיגו ניצחון ראשון העונה על היריבה העירונית לאחר שלושה הפסדים רצופים במשחקי הדרבי, ועשו זאת לאחר שלושה רבעים (ועוד כמה דקות) צמודים למדי. ברבע הרביעי יצא בראון בחמש עבירות והמומנטום עבר לצד הצהוב, כאשר סקוטי ווילבקין הלוהט (31 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) לא נתן לאדומים סיכוי.

בר טימור, ג'יימס יאנג וג'יי. פי. טוקוטו היו נהדרים בצד האדום, בראון ניהל נהדר את המשחק וגם עידן זלמנסון, ג'וש אואנס בתוספת לגיל בני הלוחמני לא איפשרו למארחת לברוח. גם כשהחבורה של אבי אבן ברחה ליתרון 8 או 9, ידעו האדומים לחזור, אך ברבע המכריע ריצת 2:11 בהובלת ווילבקין ואוואנס סגרו את הסיפור מבחינת האורחת, שתנסה להשוות את הסדרה במשחק מספר 2.

בפתיחת המשחק אוהדי הפועל תל אביב השליכו חפצים לעבר אוהדי מכבי תל אביב ואנשי התקשורת שממוקמים ביציע מתחתיהם. בין היתר הושלכו מצת ומקלות שאושרו על ידי המשטרה להכניס לאולם. בהערכת המצב לקראת הדרבי הוחלט שלא לבצע את הקמת הרשת שתחצוץ בין אוהדי הפועל ליציעים האחרים. המהומות מצד אוהדי הפועל המשיכו גם במהלך המחצית, כשהאוהדים האדומים השליכו חפצים דרך המחיצה שמפרידה בין המבואה שלהם למבואת אוהדי מכבי, כולל פח אשפה גדול.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל תל אביב ג'יי. פי. טוקוטו. אודי ציטיאט
הוליך את הצהובים לניצחון ראשון העונה במשחקי הדרבי. ווילבקין/אודי ציטיאט

מהלך המשחק

רבע 1:

ג'יימס יאנג ששב מהיעדרות פתח היטב ודאג ליתרון לאדומים בפתיחה, אך הצהובים הגיבו ונטלו את ההובלה. ווילבקין קלע היטב ומכבי תל אביב עלתה ל-20:28. ג'יי. פי. טוקוטו עצר את המפולת בצד השני, כאשר יאנג ובר טימור קלעו לקראת סיום הרבע וסייעו לקבוצה של דני פרנקו לרדת ביתרון מינימלי. 25:28 למכבי תל אביב לקראת הרבע השני.

רבע 2:

גיל בני נכנס והכניס הרבה אנרגיות במשחק של האדומים, כאשר צלף שלשה מהפינה ובהתקפה שלאר מכן כפה זריקה רעה על נאנלי, מה שהוביל למתפרצת ושלשה של יאנג בצד השני. לפתע, האורחת עם היתרון - 35:37, ואבי אבן אסף את שחקניו לפסק זמן. רומן סורקין ודרק וויליאמס העלו את המארחת ליתרון, אך יכולת נהדרת של בר טימור סידרה להפועל יתרון במחצית - 48:49.

שחקן הפועל תל אביב ג'יי. פי. טוקוטו. אודי ציטיאט
מהבולטים בהפועל. טוקוטו/אודי ציטיאט

רבע 3:

שלשות של ווילבקין ואוואנס בפתיחת הרבע השלישי העניקו לצהובים יתרון 49:54. ווילבקין הרגיש בנוח וקלע מכל מקום, היתרון של הצהובים צמח ל-9, אך בר טימור הנהדר לא הרים ידיים והוריד ל-68:62. מהלך של סל ועבירה מצדו של בראון ותיקון החטאה בהטבעה מצדו של אואנס הציב את הפועל תל אביב בפיגור 70:67 בלבד. האדומים כבר נטלו את ההובלה, אך סקוטי ווילבקין דאג להוריד את המארחת ביתרון 72:75 לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

עבירת תוקף שנשרקה לג'ייקובן בראון הייתה הרביעית שלו, אך דני פרנקו השאיר את הגארד על המגרש. ריינולדס בשני מהלכים יפים מצא את בלייזר לשתיים מתחת לסל וקלע בעצמו. נקודות נוספות של אוואנס ועבירה חמישית של ג'ייקובן בראון, שלוותה גם בטכנית לדני פרנקו הציבה את הצהובים ביתרון 79:87 ועם המומנטום בצד שלה באופן מובהק. מכבי תל אביב ברחה ליתרון דו ספרתי, ומכאן הסיפור של המשחק היה גמור. 88:100 בסיום למכבי, ו-0:1 בסדרה.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. אודי ציטיאט
הצהובים ברחו ברבע הרביעי. סורקין/אודי ציטיאט

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 31 נקודות (5 מ-12 לשלוש), 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, קינן אוואנס 18 ו-7 אסיסטים, דרק וויליאמס 14 ו-5 ריבאונדים, רומן סורקין 12, ג'יימס נאנלי 11, עוז בלייזר 9 ו-6 ריבאונדים, ג'יילן ריינולדס 3 (1 מ-6 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-3 איבודים, ג'ייק כהן 2. יפתח זיו (06:23 דקות), ג'ון דיברתולומאו (10:40) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: בר טימור 18 נקודות (4 מ-6 לשלוש), ג'יימס יאנג 17, ג'יי פי טוקוטו 16 ו-6 ריבאונדים, עידן זלמנסון 12, ג'ייקובן בראון 11, 10 אסיסטים ו-5 איבודים, ג'וש אוונס 6, גיל בני 5, רז אדם 3. איגור קולשוב (11:32 דקות) ולוטן אמסלם (01:13) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully