וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי הפך לשגריר של ערב הסעודית, וספג ביקורת: "בזה אתה תומך, מסי?"

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 13:36

כוכב פריז סן ז'רמן הוצג כשגריר משרד התיירות הסעודי. אמנסטי: "לטייל שם זה דבר אחד, לקבל כסף בשביל לפאר אותם זה דבר אחר". דיווח: בניגוד למסי, רונאלדו סירב להצעה סעודית

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 11.5/ספורט1

ערב הסעודית חשפה השבוע באופן רשמי שליאונל מסי הפך לשגריר של משרד התיירות של המדינה, במהלך שגרר לא מעט ביקורת. ביום שני משרד התיירות הסעודי צייץ מחשבון הטוויטר שלו תמונות של מסי עם חברו לפריז סן ז'רמן לאנדרו פארדס כשהשניים מתקבלים בסעודיה, עם הכיתוב: "אנחנו מקבלים בברכה את ליאו מסי וחבריו בג'דה, שייהנה במורשת ההיסטורית של העיר ומיופיו של הים האדום", כולל תיוג של #Messi_Ambassador_For_Saudi_Tourism. גם מסי עצמו העלה פוסט של משרד התיירות הסעודי, שבו הוא נראה שט על יאכטה עם הכיתוב "מכלה את הים האדום בסעודיה", והתגית "#VisitSaudi".

כזכור, בחודש פברואר השנה, כשהתגלתה לראשונה האפשרות שמסי יעבוד לצד הסעודים וישתף עמם פעולה, משפחות של אסירים פוליטיים במדינה כתבו לו מכתב פומבי ובו דרשו שלא יעשה זאת. המכתב פורסם בעזרת ארגונים לשמירה על זכויות אדם. "אתה השראה למיליוני אנשים, וכל אמירה שלך היא חשובה ובעלת משמעות", נכתב מנציגי משפחות האסירים, "אסירי מצפון בערב הסעודית סובלים מהתעללויות, מוחזקים בתת תנאים.. בדרך כלל מדובר באנשים שניסו להילחם עבור זכויות נשים, רפורמות דתיות וקידום הדמוקרטיה, ולמעשה כל מי שמבקר את השלטון עלול להיאסר לתקופה בלתי מוגבלת, או אפילו לקבל גזר דין מוות. סעודיה מנסה להשתמש בך על מנת להלבין את תדמיתה בעולם. אם אתה אומר 'כן' לסעודים, אתה מאפשר את כל הפרת זכויות האדם במדינה.. העולם חייב לצאת נגד זה".

כאמור, זה לא עצר את מסי מלשתף פעולה עם המדינה. באנגליה מזכירים שב-2019 דייויד בקהאם ספג ביקורת קשה רק על עצם השתתפותו במשחק ראווה בערב הסעודית. ארגוני זכויות האדם יוניצף ואמנסטי יצאו במספר הצהרות פומביות נגד המדינה, כולל בקשה מספורטאים מפורסמים לא לשתף עמה פעולה. עוד טוענים באנגליה שכריסטיאנו רונאלדו, למשל, דחה בשנה שעברה הצעה של 6 מיליון ליש"ט עבור שיתוף פעולה מסחרי עם הסעודים.

עוד בוואלה!

ליאו מסי ומאוריסיו פוצ'טינו מחוץ לרשימת מצטייני העונה בצרפת

לכתבה המלאה

מסי משתף פעולה עם הסעודים על אף שקבוצתו פ.ס.ז' בבעלות קטארית, אבל הקטארים אישרו לארגנטינאי את המהלך. למעשה, הקבוצה אף הסכימה לשחק בערב הסעודית במשחק ראווה, שבהמשך בוטל.

כמו כן, זו כמובן לא פעם ראשונה שבה איש כדורגל בכיר משתף פעולה עם מדינה מוסלמית שבה מופרות זכויות אדם, מבלי להזכיר את ההשתלטות של הכסף הקטארי על הענף ואת האישור של הנהלת הפרמיירליג לרכישה של ניוקאסל על ידי קרן ההשקעות של ערב הסעודית.

אבל אנשי אמנסטי בנורבגיה צייצו השבוע מסר ברור: "לנסוע לערב הסעודית זה דבר אחד. לקבל כסף על מנת להלל אותה בעולם זה דבר אחר". אחרי שמנו רשימה ארוכה של זכויות אדם שמופרות בערב הסעודית, כולל רדיפה אחר הומוסקסואלים, כתבו באמנסטי: "אתה באמת רוצה לתמוך בזה, מסי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully