וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות גיוס של מיליון שקל: עמותת ספיישל אולימפיקס תמשיך לפעול

10.5.2022 / 14:47

חבר הכנסת סימון דוידסון הוביל ויזם שדולה למען העמותה, שעמדה בפני סכנת סגירה, והצליח לגייס יחד עם משרד הספורט מיליון שקל: "מבטיח שנעשה כל מאבק למען הספורט בישראל"

היום (שלישי) התקיימה לראשונה בכנסת, בהובלתו ויוזמתו של חבר הכנסת סימון דוידסון, שדולה למען עמותת ספיישל אולימפיקס שנמצאת בקשיים כלכליים ובסכנת סגירה.

עמותת ספיישל אולימפיקס פועלת למען אנשים עם מוגבלויות קוגנטיביות והתפתחותיות באמצעות תוכניות ספורט, תחרויות ארציות ובינלאומיות. הספורטאים של ספיישל אולימפיקס, ביניהם אלופי אירופה ואלופי עולם, מגיעים להישגים מעוררי השראה. בשדולה נכחו המדליסטים האולימפיים אורי ששון, אבישג סמברג, הספורטאי המוערך דורון ג'מצ'י והשחקן דין מירושניקוב לצד נציגים מעולם הספורט שהתגייסו לתמוך במטרה חשובה זו. מדובר באירוע היסטורי עבור הכנסת שלראשונה שמה על שולחנה את העיסוק בספורט לאנשים עם מוגבלויות.

יום זה הגיע העקבות תרעומת של הורי ספיישל אולימפיקס והידיעה שהעמותה נמצאת בסכנה קיומית בעקבות קשיים תקציבים. למרות העובדה שהספורטאים והספורטאיות חוזרים מתחרויות מחו''ל עם מדליות רבות על צווארם ומייצגים בגאווה מדינית את ישראל. התחושה הגורפת בשטח שהם אינם שווים בין שווים בעולם הספורטיבי. וכעת לאחר שנתיים של חוסר תקציב מהמדינה עקב משבר הקורונה, הגישה עמותת ספיישל אולימפיקס בקשה במבחן התמיכה של משרד הספורט לתקצוב וגילתה כי אמות המידה שונו. בזמן שהם מקבלים 225 אלף שקל יש לא פחות 258,000 תלמידים "מיוחדים" בישראל, מתוכם 18% לומדים בכיתות מיוחדות בבתי ספר רגילים בשילוב ו-20% נמצאים בתוך החינוך המיוחד. היום העמותה מספקת מענה ל-44 מועדונים בית ספריים, המשמעות היא סה"כ כ-350 ילדים. זאת תוצאה אחת מיני רבות אשר נגמרת מחוסר תקציבי. במהלך הדיון התייחס לכך באריכות מנכ''ל התאחדות הספורט לבתי ספר זיו ישראלי והדגיש את הפער בפוטנציאל בגלל חוסר תקציב ואי יכולת הגעה לאחוזים גבוהים למען מענה באוכלוסייה.

סימון דוידסון. אלעד גוטמן,
אירוע שיציל את הענף מסגירה/אלעד גוטמן

בתום האירוע הודיע חבר הכנסת דוידסון, כי בשיתוף עם משרד התרבות והספורט הצליחו לגייס עבור העמותה כמיליון שקל שמהווים "חבל הצלה" עבורם. בכך ניתן להבטיח את המשך קיומה ופועלה החשוב של הספיישל אולימפיקס והצלתה מסגירה.

חבר הכנסת דוידסון אמר: "אני נרגש לבשר שספיישל אולימפיקס מקבלים במיידית מיליון שקל. אני מבטיח לכולם שנעשה כל מאבק למען הספורט בישראל ולמען ספיישל אולימפיקס. אלחם עבור כל הורה שירצה שהילד שלו יעשה ספורט. הכסף הזה מגיע לספורטאים הללו ותודה משרד התרבות והספורט שסייע בכך".

שרון לוי-בלנגה, מנכ''לית ספיישל אולימפיקס:" כבוד שר הספורט חילי טרופר וחבר הכנסת סימון דוידסון, פעם בדור נתקלים באנשים המסורים כל כך למי ששונה מאיתנו ולא מתאים לדפוס אשר החברה מחפשת. ביכולתכם להשפיע רבות על המשך העשייה שלנו שהיא צורך בסיסי אנושי וחברתי לחברה כולה, ספיישל אולימפיקס צריך להוות ארגון גג הנותן מענה לקשת המגוונת של כלל ספורטאי עם מוגבלות על רצף הקוגניטיבי. "

קרן שרעבי, סמנכ''לית שותפויות ופיתוח עיסקי:" אני קוראת למשרדי הממשלה ממשרד הספורט ועד למשרד החינוך ומשרד הרווחה, כבוד השר חילי טרופר, כבוד השר מאיר כהן וכבוד השרה יפעת שאשא ביטון, זוהי קריאה לשינוי מדיניות, ישראל נמצאת מאחור בשיח ובתקצוב, אני יודעת כי האוכלוסייה אותה ספיישל אולימפיקס מייצגת נמצאת בראש מעיינכם אך לא נוכל לקדם שום דבר בדיבורים זהו זמן למעשים. נבקש להקים ועדה מקצועית אשר תבחן את הדרך הנכונה להתייחסות אל ספיישל אולימפיקס ישראל ובכך גם לתקצבה באמות מידה בהתאם לאחוז האוכלוסייה ולהשפעות החברתיות שנדרש מאיתנו להשיג ולהנגיש בזירה הלאומית והבינלאומית."

סגן שר הביטחון אלון שוסטר:" אני פה כי הלב שלי נמצא כאן במקום הזה, זאת זכות גדולה לכל אחד מאיתנו לארח אתכם כאן. ולהעניק לכם את החיבוק הענק שמגיע לכם. נפש בריאה יכולה להיות מושפעת מגוף בריא, אני מעמיד את עצמי באשר יהיה לטובת המשימה הקדושה הזאת".

המדליסט האולימפי אורי ששון:" אני מאוד מתרגש להיות כאן היום ולהשמיע את הקול שלי. הזכיה במדליות הייתה שווה רק כדי להגיע לרגע הזה. אני רוצה להגיד לכם שלחברה האלה מגיע לקבל תקציב ראוי, הם שווים לכולנו, אני מאחל לנו שנשאף להיות חברה שווה יותר".

שדולה להצלת ספיישל אולימפיקס. יחצ,
אפשר לחזור לחייך/יחצ

לאחר שאורי ששון סיים לדבר הוא ביקש מחבר הכנסת סימון דוידסון לתת את רשות הדיבור לניר אבלסון שם הוא אמר את הדברים הבאים: יש לי כמה מילים לומר. זה מאוד עוזר לנו. נותן העצמה אישית וההישגים שלנו מצליחים להוכיח את מה שספיישל אולימפיקס מנסה להוכיח שנים. אומנם יש לנו חלקנו קשיים אך גם אנשים עם נכות פיזית, שכלית, כל סוג שהוא. אם מספיק מאמינים באותו בן אדם אפשר להביא בכל תחום שהוא הישגים מדהימים. הכל תלוי בכמה מאמינים באותו אדם. קצת אמונה מאחרים וזה כבר יעשה את שלו. חוץ ממני יש עוד אלפים ילדים ומבוגרים אשר ספיישל אולימפיקס היא חבל הצלה בשבילם".

חנן רובנס, אביה של פזית, ספורטאית מספיישל אולימפיקס:" הספורט מאפשר לנו ההורים לתת להם רגעי קסם, תחושת שייכות. כזאת שגורמת להם להתרומם. ארגון ספיישל אולימפיקס זהו ארגון חיוני וכזה שמסייע לנו לכל אורך הדרך. בעזרת הספורט הם יכולים להמריא לשחקים. שילובם דרך הספורט זוהי מצווה וחובתנו. כפי שמטוס לא ימריא ללא דלק כך הם לא יצליחו ללא תקציב".

סגן ראש מנהל הספורט אבי בנבנישתי:" השר חילי טרופר חרט על דגלו לקדם את אותם הספורטאים המיוחדים שצריכים לקבל תקציבים מיוחדים. המשרד מוביל פרויקטים רחבים כמו פרויקט שווים בספורט שנועד להנגיש את הספורט לאוכלוסיות המיוחדות עד הבית. אנחנו כאן כדי לקדם אותם ושימשיכו להצליח".

מנכ''ל מרכז הפועל יורם אורנשטיין:" צריך להעניק תקציבים גבוהים יותר לבעלי מוגבליות מטעם המדינה. כדי שנוכל להגיד להם מהיום והלאה את שווים לכולנו".

מאמן נבחרת הנוער אופיר חיים סיפר בדמעות על הסיפור האישי שלו: "הבן שלי, אור, רצה ללכת להתאמן ולשחק כדורגל, בעקבות אחיו גל. כשהקימו במכבי תל אביב קבוצת ספיישל אולימפיקס ראיתי ילד רץ ומחייך. ראיתי ילד אחר. כשהוא הבקיע שער, זה היה הגול הכי שמח שראיתי בחיי. לא חוויתי אושר כזה מכל מה שעשיתי במהלך הקריירה שלי. הפרויקטים האלה חשובים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully