וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובב ירושלים: "הזדמנות להיכרות לעומק עם אנשים"

ביום שישי הקרוב יתקיים זו השנה השמינית סובב נביעות ירושלים. הסובב, שמנוהל על ידי אגף הספורט העירוני, ואיתו גם הסיפורים המרגשים. אחד מהם שייך לדודו וכרמל אדרי: "יש שמחה ואנרגיות חיוביות"

ביום שישי הקרוב יתקיים זו השנה השמינית סובב נביעות ירושלים. הסובב, שמנוהל על ידי אגף הספורט העירוני, נחשב לאחד מאירועי רכיבת האופניים הגדולים בישראל בו צפויים להשתתף מעל 3,000 רוכבים מכל הגילאים, רוכבים מקצועיים לצד רוכבים חובבים, משפחות וילדים מרחבי הארץ.

באירוע ישתתפו דודו וכרמל אדרי מירושלים, שהכירו במהלך התנדבותם בקבוצת הרכיבה של בית חינוך עוורים, מוסד ירושלמי מוכר וותיק שהפך במרוצת השנים למוסד לאומי המשרת עיוורים וליקויי ראיה מכל רחבי הארץ. מתוך תפיסה כי אדם עם עיוורון ולקות ראיה הוא אדם אוטונומי ויצירתי המעורב בקהילה ותורם לה, מפתח ומפעיל בית חינוך עוורים תכניות לשילוב ושיתוף מיטביים של העיוורים בחברה - בין השאר בתחום הספורט והפעילות הגופנית.

דודו וכרמל אדרי. יחצ,
דודו וכרמל אדרי/יחצ

"לפני 12 שנה נכנסתי לעניין של רכיבה משותפת עם לקויי ראייה. התחלתי לרכב עם אורלי טל, לקוית ראייה בירושלים עם אופני טנדם, שאלה אופניים זוגיים בהם מי שרואה יושב כרוכב קדמי והרוכב לקוי הראייה יושב מאחור" מספר דודו, שבעבודתו משמש בתפקיד סייס של יחידת הפרשים של מחוז ירושלים במשטרה. "לפני שנתיים אורלי סיפרה לי על כך שבבית חינוך עוורים הקימו קבוצת רכיבה שנפגשת לרכיבות בסטף. היא הזמינה אותו להצטרף. כשהגענו בפעם הראשונה למפגש של הקבוצה פגשתי את כרמל". אדרי, שהתגרש ב-2010, הוא אב לארבעה ילדים - עדן בת 24, יונתן בן 22, נחשון בן 20 ואליאב בן 16. "אני מאד התחברתי לקבוצה ומאד אהבתי להיות חלק ממנה. הקבוצה החלה לגדול והצעתי לבן הגדול שלי יונתן להצטרף. כרמל ואני במקביל התחלנו להתקרב והיחסים החלו להתחמם. לפני 7 חודשים התחתנו", הוא מספר.

מאז הצטרף לקבוצה, זו משמשת עבור דודו וילדיו ועבור כרמל פעילות משפחתית מגבשת. "יונתן משתתף בכל שנה בתחרות רכיבה על אופני טנדם עם שותפו לקויי הראייה, שמואל טהרני. בשנה שעברה הם הגיעו למקום השני הארצי. בכל יום שני יונתן מגיע ומסייע לטכנאי הקבוצה דני שחר, לקוי ראייה בן 67, בתחזוקת כל זוגות האופניים של קבוצת הרכיבה".

אבל כאן לא מסתיימים היחסים של משפחת אדרי עם הקבוצה. גם יונתן הכיר את בת הזוג שלו כליליה, אף היא רוכבת בקבוצה, במסגרת הפעילות. "גם הבת הגדולה עדן מצטרפת אלינו לרכיבות. נחשון היה חלק מהקבוצה עד שהתגייס לצבא. גם נצר, אח של כרמל, שהוא חייל משוחרר מיחידה מובחרת, רוכב איתנו". כרמל מוסיפה: "הקבוצה והרכיבה היא הזדמנות להכרות לעומק עם האנשים. זה מדהים כמה כל אחד שהוא חלק מהקבוצה מקבל לעצמו. יש תמיד סיפוק, שותפות, חברות, שמחה ואנרגיות חיוביות. זה לא משנה אם אתה הרוכב הקדמי או האחורי".

אדרי מסכם: "הקבוצה הזו היא משפחה ואהבה אחת גדולה. יש כאן הכל - דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, מבוגרים וצעירים וכולם מאד נהנים".

סובב נביעות ירושלים. יחצ,
סובב נביעות ירושלים/יחצ

במסגרת סובב נביעות ירושלים שייערך ביום שישי הקרוב, יתקיימו שלושה מקצים - 50 ק"מ, 30 ק"מ ו-10 ק"מ, שיעברו דרך הנופים ההיסטוריים והמרהיבים של ירושלים וסביבתה. האירוע מהווה את יריית הפתיחה לשבוע הספורט של ישראל 2022. ההתכנסות לקראת המרוץ תהיה במתחם התחנה הראשונה כאשר מקצה ה-50 ק"מ יוזנק בשעה 06:15 בבוקר, מקצה ה-30 ק"מ בשעה 06:45 בבוקר ומקצה ה-10 ק"מ יוזנק בשעה 07:30 בבוקר.

מסלולי הרכיבה יעברו מסביב לעיר העתיקה, גן הלאומי עיר דוד, עמק צורים, הר הצופים, נחל צופים, פארק נחל שורק, פארק הארזים, הרי ירושלים, יער עמינדב, רכס לבן, מנהרת הגיחון שתיפתח במיוחד עבור האירוע ופארק המסילה.

סובב נביעות ירושלים 2022 מתקיים ביוזמת עיריית ירושלים בשיתוף המשרד לענייני ירושלים ומורשת, משרד התרבות והספורט, הרשות לפיתוח ירושלים ובהפקת חברת כפיים.

להרשמה ולפרטים לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • מירוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully