וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל ברעם בריאיון ירידה: "טעינו עם הזרים, לא היה לנו חלוץ"

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 11:42

מנכ"ל הפועל נוף הגליל מכוון לחזרה מהירה לליגת העל, מאוכזב מהשיפוט ודורש: "תבטלו כבר את הפלייאוף ותקטינו את הליגות"

תקציר: עירוני קרית שמונה - הפועל נוף הגליל 0:2/ספורט1

הפועל נוף הגליל ירדה אמש (ראשון) באופן רשמי ומעשי לליגה הלאומית, אחרי טיול קצר של עונה אחת בלבד בליגת העל. הצפוניים פתחו טוב את העונה עם 7 נקודות מ-9 אפשריות, אבל לאחר מכן הידרדרו, נקלעו למאבקי תחתית ולבסוף נשרו מחזור אחד לפני סיום העונה. גם מהפכת השחקנים וחילופי המאמנים שביצעה הקבוצה בינואר, לא הועילה.

המאמן שי ברדה טרם השיב להצעת ראשי המועדון להישאר לעונה נוספת וייתכן שבנוף הגליל יעדיפו בסופו של דבר לצרף מאמן חדש במקומו. סגל הקבוצה יעבור שינוי משמעותי ביותר. מבין השחקנים הבכירים יש לקבוצה אופציה לעונה נוספת על השוער הניו זילנדי סטפן מרינוביץ'. לצמד הבלמים ג'ניה ברקמן וגוטי יש חוזה לעונה הבאה ונכון לעכשיו, שניהם מתוכננים להישאר, כמו גם והיב חביבאללה.

בגזרת הזרים, ארנסט מאבוקה, לוואגה קיזיטו ודייויד טווה צפויים לעזוב, כאשר בנוגע לג'ון אוגו הדעות חלוקות. לא בטוח גם שהניגרי ירצה להישאר בליגה השנייה ואם כן, האם יסכים לקצץ בשכרו הגבוה. מושאלים דוגמת רונן חנציס ובר כהן ממכבי תל אביב וכן סתיו נחמני וטימותי מוזי ממכבי חיפה, יחזרו אוטומטית לקבוצותיהם.

אסף בן דב מנכ"ל מכבי חיפה עם גיל ברעם מנכ"ל הפועל נוף הגליל. מאור אלקסלסי
"אנחנו מקום שלישי בליגה מבחינת הגעה למצבי הבקעה והבקענו הכי מעט גולים בליגה". גיל ברעם/מאור אלקסלסי

"אני מרגיש בסדר גמור וצריך לומר את האמת - ירדנו כבר בשבוע שעבר, בהפסד להפועל חדרה", אמר המנכ"ל גיל ברעם, בראיון לוואלה! ספורט. "גם אם היינו מנצחים את קרית שמונה היינו יורדים ליגה, כי הפועל ירושלים ניצחה וכל הכבוד לה, ברכות על ההישארות. יש לנו מתקן מדהים, יש לנו ראש עיר הכי טוב בארץ וקבוצה טובה. נתחזק ונחזור לליגת העל. מועדונים יותר גדולים מאיתנו ירדו וחזרו".

על הטעויות שנעשו בקבוצה אומר ברעם: "אני חושב שהכישלון הכי גדול שלנו העונה הוא בבחירת הזרים. בליגת העל אם אתה לא מביא זרים שהם בשתיים-שלוש דרגות מעל השחקנים שיש לך, אין לך מה למכור. בינואר הבאנו את מאבוקה שלא השתלב בכלל ואת אוגו שהשתפר קצת רק במשחקים האחרונים. האמת היא שאי אפשר להישאר בליגה כשאין לך חלוץ אמיתי. הבחירה בקיזיטו וקוואן פרייטר בתחילת השנה הייתה טעות, כי אלה שני חלוצים שהם לא חלוצי חוד. אם תסתכל על הסטטיסטיקה של העונה, אנחנו מקום שלישי בליגה מבחינת הגעה למצבי הבקעה והבקענו הכי מעט גולים בליגה. אז לדעתי מה שהפיל אותנו זו האיכות. לא היה לנו חלוץ שסיפק מספרים וזה כל הסיפור. אי אפשר להגיע בכל משחק ל-10 מצבים ולתת אחד וגם זה לא תמיד".

ברעם פירט על סיבות נוספות לירידה: "הוצאנו קליפ לתקשורת עם כל טעויות השיפוט שסבלנו מהן ולקחו לנו 12-13 נקודות ב-VAR. לא השופטים, אלא החלטות VAR. מעבר לזה כל הזמן אמרתי שפרשת הדרכים שלנו היה המשחק הביתי נגד הפועל תל אביב. היינו צריכים לנצח 0:5, קיבלנו תוספת זמן של 8 דקות ועד שהפועל תל אביב השוותה ל-2:2 המשחק לא נגמר. אם הם לא היו משווים המשחק היה ממשיך עוד יומיים, זה היה הזוי מה שקרה שם.

"תוסיף לזה גם את המשחק הקודם בקרית שמונה, בדקה ה-30 אנחנו צריכים לקבל פנדל ברור וקרית שמונה צריכה לקבל אדום, ובסוף הם לא יצאו מהרחבה שלהם במשך 90 דקות וקיבלו פנדל שלא היה ולא נברא. היינו במומנטום טוב ואלה בעצם שני ציוני דרך מרכזיים בירידה שלנו. בליגת העל הכול זה מומנטום וכשאתה עושה טעויות, מענישים אותך".

עוד בוואלה!

נוף הגליל הפסידה 2:0 בקרית שמונה וירדה ללאומית כעבור שנה

לכתבה המלאה
קליפ הפועל נוף הגליל עם טענות לטעויות שיפוט/.
קליפ הפועל נוף הגליל עם טענות לטעויות שיפוט/.

על חילופי המאמנים והבאתו של שי ברדה במקום ירון הוכנבוים: "במבחן התוצאה זה לא עבד, אבל מאוד נהניתי לעבוד עם שי. אני חושב שהוא איש כדורגל טוב, הוא בן אדם מדהים ובלי שום קשר לעונה הזאת, אני צופה לו עתיד מאוד ורוד בכדורגל שלנו".

ברעם מפרגן מאוד לבני ריינה שעלתה לליגת העל ותשחק בעונה הבאה באצטדיון בנוף הגליל: "באהבה גדולה, מגיע להם. הם קבוצה מצוינת ואם אתה שואל אותי, זה הסיפור הכי גדול שהיה בכדורגל הישראלי העונה. תוך שש שנים להגיע לליגת העל... הם משחקים כדורגל טוב, יש שם אחלה אנשים, אחלה מועדון, כיף גדול ואני באמת שמח מאוד שהם משחקים אצלנו".

על השינויים בסגל בקיץ הקרוב: "כרגע קשה להגיד באופן סופי איך ייראה הסגל שלנו, אבל ברור שיהיו שינויים. מבנה הקבוצה ישתנה כי יש לנו בסיס טוב של שחקני בית, גם מושאלים וגם בנוער שעושה עונה טובה. יש לא מעט שחקנים צעירים כמו לביא שוקרון, עודד צוקול ואחרים. חלקם הושאלו לקבוצות אחרות כדי להשתפשף ואמורים לחזור לקבוצה, למשל ירין חתוקאי שנפצע והחלים, להב דהן, ריאן אשמוז, דורון מיכאלי ועוד. יגיע מאמן ויחליט את מי הוא רוצה".

ברעם הוסיף: " חייבים להפסיק את הקרקס של הפלייאוף, לא צריך את זה יותר. לא צריך פלייאוף עליון ולא תחתון. צריכה להיות ליגה כמו בכל העולם. אני רוצה להגיע למצב שבו, סתם לדוגמא, למכבי תל אביב יש משחק אליפות נגד הפועל נוף הגליל שמשחקת על הישארות בליגה. ההפרדה הזאת גורמת לזה שאתה שולח חצי ליגה לים. אני לא יודע למה החליטו על הפלייאוף, זה חייב להיגמר. יותר מזה, כל מבנה הליגות חייב להשתנות. 12 קבוצות בליגת העל, 12 בלאומית ועוד 12 בארצית - שלוש ליגות מקצועניות תחת בקרת התקציבים והכל. אין מספיק שחקנים בארץ. צריך לגדל כאן דור מההתחלה ויאמר לזכותה של ההתאחדות שעושים את זה היום ומשקיעים במצוינות ובמחלקות הנוער".

לסיום התייחס ברעם שוב לנושא השיפוט ואמר: "אם נותנים לשופטים כלי כל כך חשוב כמו VAR, הם צריכים להיות על אפס טעויות. אפס טעויות, חד משמעית. בלי רבע טעות. והדבר הכי גרוע שקרה העונה זה חוסר אחידות מוחלט בהחלטות שיפוט במשחקים השונים. תסתכל בקליפ שהוצאנו ותראה איזה מכות חטפנו העונה. במשחקים אחרים שרקו פנדלים ונתנו לקבוצות אחרות. אבל אני לא רוצה לבכות. עליתי בכבוד וארד בכבוד. הפועל נוף הגליל מועדון חזק ובעזרת השם נעשה הכול כדי לחזור תוך שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully