וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ניצחה את הרצליה בתום הארכה והבטיחה את המקום השני

הקבוצה של הלפרין כמעט הפסידה בתום 40 דקות, אך קופר החטיא והירושלמים שמרו על סיכוי לסיים ראשונים. הפועל ת"א שביעית

הפלייאוף כבר בפינה, וארבעה משחקים במסגרת מחזור הנעילה של הבית העליון והתחתון נערכו הערב (ראשון). במוקד: הפועל ירושלים הבטיחה לפחות את המקום השני בתום העונה הסדירה בזכות ניצחון דרמטי על הרצליה בחוץ בתום הארכה, כאשר אם מכבי תל אביב תופתע ותפסיד מחר להפועל חיפה במשחק האחרון של המחזור - ירושלים תהיה זו שתסיים את הליגה במקום הראשון.

מי שלא תהיה בפסגה מחר בערב, תפגוש את הפועל גלבוע/גליל שהובסה בנס ציונה וסיימה במקום השמיני. הפועל תל אביב מחצה 63:90 את הפועל אילת וסיימה במקום השביעי. מכבי ראשון לציון נפרדה מליגת העל עם תבוסה בחוץ להפועל באר שבע.

סדרות רבע גמר הפלייאוף שהובטחו עד כה:

בני הרצליה - הפועל חיפה
הפועל חולון - גליל עליון

שחקן בני הרצליה כריס באב מול שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל. ברני ארדוב
ירושלים הבטיחה לפחות את המקום השני. באב מול אריאל/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל ירושלים 106:101 (בתום הארכה)

בתום קרב עיקש הצליחו הירושלמים לצאת עם ניצחון שביעי מתוך שמונת מפגשיהם האחרונים עם המקומיים, וחשוב מכך - הבטיחו לפחות את המקום השני. החבורה של הלפרין עוד עשויה לסיים במקום הראשון, זאת אם הפועל חיפה תפתיע את כולם ותנצח מחר את מכבי תל אביב, אך במידה שהצהובים יגברו על האדומים מהכרמל - אז הפועל ירושלים תפגוש את הפועל תל אביב לסדרה מרתקת.

האורחת ברחה ליתרון דו ספרתי במהלך המשחק, אך די. ג'יי. קופר המצוין החזיר את הרצליה והמשחק הלך צמוד עד הסיום. איבוד של אובסוהאן בשניות הסיום של הרבע הרביעי כמעט עלה לירושלים במשחק, אך קופר החטיא מעבר לקשת והמשחק הלך להארכה. ירושלים הייתה זו שהצליחה לצאת עם ידה על העליונה בתום חמש הדקות הנוספות, הרצליה תפגוש את הפועל חיפה.

קלעו לירושלים: סולימאן בריימו 21 נקודות, קיי. סי. ריברס 18 ו-7 ריב', ג'יילן אדאמס 17, איתי שגב ורטין אובסוהאן 14 כ"א, ג'ון אגבונו 9, עמית גרשון 7, ווילי וורקמן 4, אדם אריאל 2.

קלעו להרצליה: צ'ינאנו אונואקו 21 ו-10 ריבאונדים, די. ג'יי. קופר 18 ו-6 ריב', מוריס קמפ 16, דורי סהר 12, אנדי ואן וליט וסנדי כהן 11 כ"א, קווינטון הוקר 8, יאיר קרביץ 4.

האורחת החלה מעט טוב יותר וניצלה את החדירות בהגנה המקומית, אך הרצליה התעשתה ונצמדה ליריבה לאחר שזו פתחה פער קטן. צ'ינאנו אונוואקו נכנס לעניינים והמארחת סיימה את הרבע הראשון ביתרון 20:23. ירושלים שוב פתחה טוב יותר את הרבע, הרצליה שוב הגיבה, אך מפיגור 33:30, רצו השחקנים של הלפרין 2:15 ועלו ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק. 44:52 לירושלים במחצית.

די. ג'יי. קופר, שנבחר למצטיין המחזור שעבר, הרים את הרמה וסחף את חבריו לקאמבק ומהפך. עם זאת, סולימאן בריימו התעורר ושמר על ירושלים ביתרון. 70:73 לאורחת בסיום הרבע השלישי. שישה שחקנים בהרצליה עמדו על ספרות כפולות בנקודות בפתיחת הרבע הרביעי, אך גם קיי. סי. ריברס התעורר בצד השני, ויחד עם בריימו הנהדר הציבו את ירושלים ביתרון 82:88, כחמש דקות לסיום. המארחת הצליחה לחזור בזכות השלשות, כאשר קליעה מוצלחת מעבר לקשת של הוקר, 28 שניות לסיום קבעה 92:92. אובסוהאן איבד, קופר החטיא ניסיון שלשה - והמשחק הלך להארכה.

לאחר דקות ראשונת צמודות, הצליחה ירושלים לפתוח פער קטן. חסימה גדולה של אובסוהאן על מוריס קמפ איפשרה לאורחת לקלוע בצד השני ובסיום הקבוצה של יותם הלפרין ניצחה 101:106 והבטיחה לפחות את המקום השני.

שחקן הפועל תל אביב ג'יימס יאנג. ברני ארדוב
הפועל תל אביב סיימה שביעית. ג'יימס יאנג/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל אילת 63:90

סיום עונה חלש של הפועל תל אביב הביא אותה למצב שהיא הגיע למחזור האחרון כשהמקום השביעי בסכנה, אך רבע אחרון מוחץ אותו ניצחו האדומים 9:36 (!) הבטיח להם ניצחון גדול. ג'יי. פי. טוקוטו היה ענק בשורות המנצחת וסיים עם 25 נקודות ו-13 ריבאונדים. בר טימור להט גם הוא וסיים עם 18 ו-4 אסיסטים. בצד השני בריון אלן וטוני דגלאס קלעו 13 כ"א, אך אילת כאמור פשוט הרימה ידיים ברבע האחרון וסיימה את העונה עם תבוסה.

קלעו להפועל תל אביב: ג'יי. פי טוקוטו 25 נקודות ו-13 ריבאונדים, בר טימור 18, ג'יימס יאנג וג'וש אואנס 12 כ"א, איגור קולשוב 8, לוטן אמסלם 6, ביל בני, גל גילנסקי, ועידן זלמנסון 2 כ"א.

קלעו לאילת: בריון אלן וטוני דגלאס 13 כ"א, צוף בן משה וג'סטין פאטון 10 כ"א, עידן הראל 7, חואקין שוכמן 5, ירדן אשכנזי ורועי הובר 2 כ"א, כריטסיאן דוליטל 1.

ג'יימס יאנג נראה טוב ברבע הראשון, אך הדרומיים היו אלה שנטלו את ההובלה. המארחת הצליחה לסגור מעט את הפער ולקראת הרבע השני הוליכה אילת 16:18. האדומים נטלו את ההובלה, כאשר שלשות של איגור קולשוב ובר טימור קבעו 22:29 מקומי. בסופו של דבר ירדה הפועל תל אביב להפסקת המחצית ביתרון 34:37.

אילת פתחה טוב את הרבע השלישי והפכה בזכות ריצת 0:7, אבל הפועל תל אביב הגיבה בריצה משלה ועלתה ליתרון 41:50.הדרומיים הצליחו לחזור ואף כפו שוויון לקראת הירידה לרבע המכריע , 54:54. המארחת כמו יצאה מתוך לוע של תותח ברבע האחרון כשאילת פשוט עצרה וראתה את היריבה חורכת את הפרקט. 9:36 ניצחה המארחת ברבע הזה בדרך ל-63:90 מוחץ ולהבטחת המקום השביעי.

שחקן הפועל גלבוע/גליל לונדון פראנטס עם רוני האריל, דרק קוק, רום קורנליוס. לירון מולדובן
גלבוע הובסה וסיימה שמינית/לירון מולדובן

עירוני נס ציונה - הפועל גלבוע/גליל 73:93

לאחר שפספסה את הפלייאוף עם ניצחון בודד בארבעה משחקים בבית העליון, נס ציונה סיימה את העונה בטעם מתוק. האורחת הגיעה עם שאיפות לסיים במקום השביעי, אך הרימה ידיים ברבע הרביעי, בעוד הפועל תל אביב התפוצצה במשחק המקביל על הפועל אילת, מה שקבע כי הקבוצה של גיא קפלן תסיים במקום השמיני, ככל הנראה בדרך למפגש עם מכבי תל אביב בסדרת רבע הגמר. האורחת הוליכה ביתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השני, אך הכתומים הפכו ולא הביטו לאחור.

קלעו לנס ציונה: גולן גוט 25 ו-6 ריבאונדים, דיאנטה דארט 16, טל דן 12, טים סוארס 10, תומר לוינסון 9, פרנק בארטלי 8, סימיסולה שיטו 6, נמרוד טישמן 4.

קלעו לגלבוע/גליל: מייקל בריסקר 17, דרק קוק 11, תום מעיין וטיוס באטל 9 כ"א, יותם חנוכי 8, רוני הארל 7, חן כלפון 5, בניה סרור 2.

מייקל בריסקר פתח טוב בשורות האורחת, שהגיעה למשחק כשהיא חייבת את הניצחון. דיאנטה גארט החזיק את נס ציונה במשחק, ובסיום הרבע הראשון הוליכה גלבוע/גליל 21:24. הקבוצה של גיא קפלן ברחה ליתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השני, אך נס ציונה עצרה את כדור השלג והורידה למינוס 6. גולן גוט וטל דן נכנסו לעניינים אצל המארחת, וזו נטלה את ההובלה וירדה להפסקת המחצית ביתרון 46:51.

בפתיחת הרבע השלישי המארחת רצה 2:10 ולפתע אלו השחקנים של ליאור ליובין שנמצאים בפער דו ספרתי - 48:61. ההתפוצצות של הכתומים המשיכה, בעוד החבורה של גיא קפלן פשוט איפשרה לנס ציונה לחגוג עליה בדרך ל-58:78 מוחץ בסיום הרבע השלישי. הרבע המכריע היה גארבג' טיים אחד ארוך, כאשר היה ברור כי גלבוע/גליל הרימה ידיים. 73:93 לנס ציונה בסיום, גלבוע תסיים במקום השמיני.

שחקן מכבי ראשון לציון נתנאל ארצי. לירון מולדובן
ראשון לציון נפרדה מליגת העל בתבוסה. ארצי/לירון מולדובן

הפועל באר שבע - מכבי ראשון לציון 76:95

שתי הקבוצות כבר סיימו את העונה לאחר שבהפועל באר שבע הבטיחו באמצעות ניצחון אחד בלבד בבית התחתון את המקום לעונה נוספת בליגת העל, בעוד ראשון לציון ירדה לפני שני מחזורים. ללא טו הולוואי וארצ'י גודווין, שכבר עזבו את הארץ, וכנראה שללא יותר מידי אנרגיות סיימו הכתומים את הרבע הראשון בפיגור 32:16, זאת לאחר שהוליכו 0:8 בפתיחה. החל מאותו רגע למעשה המשחק היה גמור, כאשר שתי הקבוצות החליפו סלים.

קלעו לבאר שבע: קודי דמפס וניק הורנסבי (12 ריבאונדים) 20 כ"א, אמיר בל 17, עידו שבת 10, עמית זיס 9, דרק פארדון 8 ו-15 ריב', בן אייזנהרט 6, נטע סגל 5.

קלעו לראשון לציון: טל פלד 18, יובל שניידרמן 15 ו-6 אסיסטים, אנתוני בראון 14, קיילב ווסון 8, תמיר סבן 7, נתנאל ארצי וניב בלול 6 כ"א, דיימון סימפסון 2.

האורחת פתחה את המשחק עם 0:8, אך באר שבע הגיבה בריצת 8:32 וסגרה רבע ראשון דורסני עם 16:32. הרבע השני החל מעט צמוד יותר, כשהכתומים קיזזו אט אט בפער של הדרומיים, אך לא הצליחו להוריד אותו מדו ספרתי. 38:51 לבאר שבע במחצית.

ההגנה של ראשון לציון לא בדיוק יצרה עצירות ושתי הקבוצות החליפו סלים, 61:75 לבאר שבע לקראת הרבע המכריע. הגארבג' טיים המשיך גם ברבע הרביעי, ובסיום ראשון לציון מסיימת עונה נוראית בתבוסה 95:76 וירידת ליגה, לאחר 34 שנה ברציפות בליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully