וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס: "טעיתי בדרך בה עזבתי את הפועל באר שבע"

8.5.2022 / 7:00

יוסי אבוקסיס מקווה להמשיך בבית"ר ("גם אם תהיה קבוצה להישרדות, אך עם שחקנים שיכולים להשאיר אותה אני ארצה להיות חלק"), מתחרט על ההתנהלות אחרי עזיבת באר שבע ("מקורבים לאלונה ברקת הדליקו אותי וגרמו לי לעשות טעות") ולוקח אחריות על הכישלון בבני יהודה

אם מדברים על רכבת ההרים שעובר מאמן בכדורגל הישראלי, העונה של יוסי אבוקסיס היא המראה לכך. חצי עונה רעה עם בני יהודה בליגה הלאומית, מעבר לבית"ר ירושלים כשהיא מוגדרת כקבוצה החלשה בליגה, חיבור הקבוצה מחדש, הישארות בליגה שלושה מחזורים לסיום, קאמבק וקרדיט מחודש מהקהל בצהוב שחור ורצון הדדי של שני הצדדים להמשיך את ההתקשרות בשנים הבאות.

"כבר שהגעתי לבית וגן בפעם הראשונה הרגשתי את הוייבים, האמת שזה היה מאוד מרגש", אמר אבוקסיס, "21 שנה לא הייתי במתחם פרט לפעם אחת עם באר שבע באיזה אימון לפני נסיעה לאירופה וגם אז התרגשתי. זה היה מאוד מרגש להגיע למתחם, לחזור לבית"ר, לראות את האנשים, במיוחד את מאיר הרוש שהוא חבר שלי, אלי אוחנה ששיחקנו ביחד, אני שמח שכל יום שהגעתי ושיחקנו הקהל גם התחבר אליי יותר ויותר וזה היה כייף גדול".

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
"הרגשתי את הוייבים בבית וגן". אבוקסיס/דני מרון

היה קהל שפחות קיבל אותך, אם זה לא היה הולך, זה היה יכול להיות רע מאוד

"בכל מקום שלא הולך הקהל נגד הבעלים, מאמן, שחקנים, אני תמיד לוקח בחשבון הכל. בכדורגל צריך לדעת להתמודד עם רגעים כאלה, אני מספיק מנוסה ברגעים האלה".

ברק אברמוב מתנתק בימים אלה מבני יהודה, תעשה לנו סדר. מה קורה שם?

"בתקופה שלי התוצאות לא היו טובות, עשינו כמה טעויות השנה בשחקנים מסויימים שהבאנו, בעיקר ברמת החומר האנושי שהיו רעים למערכת. התחלנו גרוע מאוד את העונה, אחר כך הצלחנו להתאושש ולהגיע למקום הראשון, כולל ניצחון בגביע על הפועל תל אביב. אחרי זה היו לנו שבועיים לא טובים והרגשתי עוד פעם את המערכת לא מאמינה בדרך שלי, זה לא כולם, אברמוב למשל כן האמין בדרך שלי אבל הרגשתי שהמערכת לא איתי. לא נהניתי, הרגשתי שגם הקהל רוצה שאני אעזוב, לא היה חיבור טוב עם השחקנים".

"ואז הגיעה ההצעה מבית"ר ירושלים וכשאתה מרגיש שהאנשים בבני יהודה לא רוצים אותך, קיבלתי את ההחלטה. בני יהודה הייתה ב-5 הפרש מהעלייה ומשחק פחות, אבל הרגשתי אנרגיות מאוד רעות וברגע שהגיעה ההצעה ישר הסכמתי לה. למרות שיש לי חוזה אני לא אחזור לבני יהודה, אני וברק אברמוב חברים ונסתדר עם החוזה, נמצא פתרונות, החברות שלנו מעל הכל ואנחנו נדע מה לעשות".

אתה מאוכזב משחקנים שנתת להם את המושכות?

"לא רוצה לדבר על שחקנים באופן אישי. עשינו טעויות עם כמה שחקנים, היו שחקנים שהיינו בטוחים שירדנו איתם מליגת העל ובליגה השנייה הם יהיו טובים ומובילים וזה לא קרה. בסוף אני בחרתי אותם והאחריות היא עליי. עדיין, שוב, כשעזבתי היינו 5 נקודות מעלייה ומשחק חסר. אבל כל האנרגיות מסביב היו רעות והיה צריך להיפרד. חשוב לי לציין שיש אוהדי בני יהודה שאומרים שברחתי אבל זה ממש לא נכון, כל הקהל גם רצה שאני אעזוב, הקהל חשב שאני הבעיה של בני יהודה וזה בסדר מבחינתם, אין לי טענות, זאת זכותם. בית"ר הייתה חבל הצלה בשבילי לא פחות מאשר אני בשבילה".

שחקן בני יהודה אור זהבי, עם המאמן יוסי אבוקסיס. אריאל שלום
"יש לי חוזה אבל לא אחזור לבני יהודה". יוסי אבוקסיס בימים שלו עם הכתומים/אריאל שלום

איך הרגשת את בית"ר כשהגעת אליה?

"מעבר לדיכאון המקצועי של התוצאות, כל עניין הקיצוץ של ה-25% לא נתן שקט. ברגע שאלי אוחנה עשה לשחקנים שיחה והסביר להם שזה קיצוץ בלבד והם יקבלו את הכסף בעתיד זה השפיע מאוד. ייאמר לזכות השחקנים שמהרגע שאלי עשה להם את השיחה הזאת לא שמעת פעם אחת הערה על הקיצוץ. זה לא נעים לאף אחד שמקצצים לו בכסף, היו בהתחלה כמה שחקנים שזה לא היה פשוט להם אך אחרי השיחה הזאת כולם שמו את זה בצד והתרכזו בלהישאר בליגה. יש חדר הלבשה טוב וברגע שראיתי את זה ידעתי שיש עם מי לצאת למלחמה גם כשהתוצאות היו לא טובות".

הרבה מהקרובים אליך אמרו לך שזאת התאבדות להגיע לבית"ר במצבה.

"כשהגעתי עזבו גם שלושה זרים ולא צירפנו שום שחקן פרט לדן עזריה ואחרי זה החזרנו את קמסו מארה. אבל יש כישרון. זה סגל שהיה צריך להוציא ממנו יותר השנה, אבל צריך לזכור שהקבוצה עברה בעיות כלכליות ניהוליות, וגם שחקנים כמו דגני ומחיאס נעדרו תקופה ארוכה. כשהם נעדרו, קשרים שיחקו בתור בלמים וזה פגע בקבוצה. יש סגל בסדר, לא קטסטרופלי כמו שכולם אמרו, אני האמנתי בו, לא הייתי מגיע אם לא הייתי מאמין".

למרות שהבאת שינוי, בתחילת הדרך זה לא התבטא בתוצאות והיית בלחץ גדול מאוד. לאחר התיקו נגד הפועל חיפה בחוץ, אמרת לאנשים שאתה לא ישן בלילה מהמצב.

"היה מצב במשחק הזה, גם שועה היה עם צהובים, גם בואצ'י היה פצוע, גם פלייטר לא היה כשיר ב-100% וגם מיכאל אוחנה לא יכול היה לסיים 90 דקות. בחצי הראשון היינו טובים, בחצי השני מיכאל ופלייטר יצאו והיינו רעים מאוד. דווקא אחרי ההפסד למכבי חיפה שבו היינו טובים, אמרתי לשחקנים שאם נמשיך ביכולת הזאת אין סרט שלא נביא נצחונות ונעשה תוצאות טובות, זה יתאזן, מהמשחק הזה התחלנו להביא נקודות".

עוד בוואלה!

אברהם לוי: "מקווה שעוד בימי חיי איהנה שוב מבית"ר ירושלים"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים מיכאל אוחנה. דני מרון
"מיכאל מתאמן בצורה יוצאת מהכלל. הוא עשה שינוי גדול"/דני מרון

אתה תמיד אומר שאתה רוצה להישאר ושתהיה קבוצה טובה. יכול להיות שהסיטואציה בעונה הבאה תהיה הישרדות של עונה נוספת, אולי עם מינוס 12, תרצה להישאר במצב כזה?

"אם יהיה מינוס 12 אבל קבוצה טובה שתוכל להתמודד, זה משהו אחד ואם זה מינוס 9 או 12 עם קבוצה של שחקני נוער אין לך בכלל סיכוי לשרוד. קבוצה טובה וחזקה שיכולה לעשות נקודות זה משהו אחר ואני ארצה להיות חלק מזה ולעזור לבית"ר. השם בית"ר ירושלים, התקשורת, הקהל, רף הציפיות הוא אף פעם לא ריאלי. אף אחד לא מתייחס לזה שאתה בהישרדות, כל הזמן רוצים הצלחות ללא קשר למציאות ולסגל, אבל כל עוד הכיוון יהיה טוב ובריא אני אשמח לעזור לבית"ר ולהרים אותה יחד עם הקהל והתמיכה של כולם".

יש לך חיבור טוב עם מיכאל אוחנה, שלא מצא את עצמו מאז שהגיע לבית"ר

"כשאתה מבחוץ אתה פחות מכיר את השחקן, אתה שומע שחקן שנפצע, שומע דברים עליו, אני רואה אותו מתאמן בצורה יוצאת מהכלל. זה שהוא היה פצוע לאורך השנים האחרונות הוציא אותו מקצב וקשה לו לשחק 90 דקות. אבל יש שחקנים שעדיף את ה-60 דקות הטובות שלהם על כאלה שייתנו 90 דקות בינוניות. מיכאל עשה באמת שליש אחרון יוצא מהכלל והוא שחקן משמעותי שמאוד נהניתי ממנו, גם מהאופי, גם מאיך שהוא מתאמן, גם מאיך שהוא עושה הגנה, מחלץ כדורים באימונים ובמשחקים, הוא עשה שינוי גדול".

חלאופילו פלייטר, ג'וסואה מחיאס, ירדן שועה, שחקני בית"ר ירושלים. דני מרון
"אין סרט שבית"ר תעלם מהמפה"/דני מרון

יש חשש שבית"ר תיעלם מהמפה?

"אין סרט כזה. אנשים לא מבינים מה זה בית"ר ירושלים, זה לא עוד מועדון וזאת לא סיסמה. אני רואה את כמות האוהדים, כמות התקשורת והעניין סביבה, כמה שמחה ורעש מייצר ניצחון אחד. אין סרט שלא תהיה קבוצה, גם אם היא תעבור תקופה קשה ימצאו את הדרך להחזיר אותה לצמרת של הכדורגל. בכל משחק אתה מרגיש משחק בית, לא משנה איפה משחקים. רק מכמות ההודעות של האוהדים ביום אחד, הפנייה של האוהדים ברחוב ובכל פינה, האיכפתיות, אנשים חיים את בית"ר כמו שלא חיים קבוצת כדורגל".

"לאורך השנים כשהייתי שחקן בית"ר, היו לי הרבה חברים שחזרתי להיות בקשר איתם. גם בתוך המשפחה שלי יש אוהדי בית"ר וכולם פתאום חזרו וזה משהו מאוד מרגש. כולם רוצים שהמועדון הזה יצליח".

ציפית לקבל הצעה לאמן את הנבחרת?

"לא, לא הייתי מועמד אחרי השנה הלא טובה שלי בבני יהודה, לא חושב שהייתי צריך להיות מועמד. אלון חזן מינוי ראוי, יוסי בניון כמנהל מקצועי מינוי ראוי ואני מאחל להם בהצלחה. בגדול אני אף פעם לא חושב שצריך להסתכל על השנה האחרונה של מאמן אבל אני לא מאלה שיתבכיינו, צריך לדעת לכבד החלטות, זמני בנבחרת עוד יגיע, כולנו נהיה שם בשביל ההצלחה של הנבחרת".

עברת רכבת הרים בשנים האחרונות. הצלחה עם בני יהודה, שלב הבתים וגביע עם באר שבע, נבחרת על הפרק ופתאום היית צריך שבית"ר תציל אותך.

"זה מקצוע מאוד אכזרי. הייתי בבאר שבע וקיבלתי החלטה לעזוב מיוזמתי, להגיד שזאת הייתה החלטה חכמה? לא, היו יותר מדי גורמים שהדליקו אותי על הפועל באר שבע ברמה של להחליט לעזוב. זאת הייתה טעות מבחינתי, אני גם מתבאס מזה שעזבתי בצורה לא הכי נעימה את הפועל באר שבע. עשיתי טעות גם בעניין הזה, לא הייתי צריך לדבר בתקופה הזאת. גורמים מקורבים לבאר שבע הצליחו לגרום לי לעזוב וזאת הייתה טעות, גם להגיע לבני יהודה במצב הזה. צריך לדעת בכדורגל, גם כשאתה עושה טעויות, למצוא דרך לצאת מהמצב הזה".

מה זאת אומרת גורמים מקורבים? הרגשת שלא רוצים אותך הלאה אז בחרת לעזוב?

"נכון, אנשים מקורבים לאלונה ברקת הצליחו לגרום לי לחשוב שהיא לא רוצה אותי לעונה הבאה ובגלל זה קיבלתי את ההחלטה. בדיעבד הבנתי שאלונה רוצה לחכות עד סוף השנה ואז לקבל את ההחלטה ואני גם לא הסכמתי לקבל את זה, לא רציתי לחכות עד יוני כדי לדעת אם רוצים אותי או לא, אבל זאת הייתה החלטה לא נכונה שלי וזה חלק מהקריירה, קבלת החלטות".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע עם אלונה ברקת. לירון מולדובן
"זו הייתה טעות לעזוב את הפועל באר שבע"/לירון מולדובן

בבאר שבע היה לך חיבור מצוין עם ז'וזואה, שחקנים מספרים כל הזמן שקשה להכיל אותו בחדר ההלבשה, שמאוד קשה לצידו.

"דווקא אתמול דיברתי איתו, אנחנו בקשר טוב. הוא אחד השחקנים הכי טובים שאימנתי, הוא בחור עם אמוציות מטורפות באימון ובמשחק וצריך לדעת לטפל בשחקנים כאלה. הוא היה מאוד משמעותי בהעפלה לשלב הבתים והזכייה בגביע, הוא נתן לי המון כבוד והערכה ולכן החיבור היה מצוין. בשנה אחת הבאנו גביע ושלב הבתים עם תקציב מאוד מאוד נמוך. אנשים צריכים להבין שאני אימנתי את הפועל באר שבע, אבל לא את הפועל באר שבע האמיתית. הפועל באר שבע ללא הקהל שלה וללא טרנר שזה מגרש ביתי חם, ללא תקציב ענק שהיה קודם, קיצצו לכולם וחלק עזבו. היה קשה מאוד לעשות את ההישגים האלה מתוך הסיטואציה הזאת ועשינו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully