וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה על המצב בבית"ר: "אף אחד לא יודע מה יקרה, אולי רק חוגג"

6.5.2022 / 12:45

יו"ר בית"ר סיפר ב"רדיו ירושלים" על חוסר הוודאות סביב עתיד המועדון: "אף אחד לא באמת יודע מה יקרה, כרגע אין בשורות", ועל ההצלחה של אבוקסיס: "עד שהוא הגיע חשבתי שהוא מאמן טוב. היום אני מבין כמה הוא מעולה". ומה הסיכוי שאלי טביב יחזור?

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי פתח תקוה 2:2/ספורט1

אלי אוחנה מודה: חוסר הוודאות בבית"ר ירושלים מטריד מאוד. יו"ר המועדון התראיין היום (שישי) ל"רדיו ירושלים" וסיפר על הקשיים לתכנן את העונה הבאה - כולל ספקות בנוגע לעתידו שלו.

"לאורך ההיסטוריה בית"ר נמצאת תמיד ברכבת הרים. נכון שעכשיו חוסר הודאות קיים ואף אחד לא באמת יודע מה יקרה, היחידי אולי שיודע הוא משה חוגג. יש משאים ומתנים, הצעות כאלה ואחרות, אבל אני לא יודע על שום דבר קונקרטי, נצטרך לחכות כמה שבועות כדי שדברים יהיו יותר ברורים".

אוחנה יודע ש"שחקנים שיש להם חוזה יחכו לשמוע מבית"ר מה קורה הלאה, אלה שאין להם חוזים יבדקו את האופציות שלהם, נצטרך לתת להם תשובות בהקדם אם נרצה אותם. דבר תלוי בדבר, המצב לא אידיאלי. אני קורא היום בעיתון שאנגלידיס ויצחקי נמצאים בחו"ל ומכינים את העונה הבאה וככה זה צריך להיות, אנחנו לא קרובים למצב הזה".

לדבריו של אוחנה, "משה חוגג התנתק בצורה מוחלטת, אני לא דיברתי איתו מספר חודשים, הוא לא מעורב בכלום ולא בקשר עם אנשי המועדון, הוא קיבל החלטה להתנתק ולמצוא רוכש. יש גירעונות לא קטנים, למרות שלפעמים מתפרסמים סכומים הזויים ולא נכונים, אם יש חובות סודיים שמדברים עליהם אני לא מכיר אותם. אנחנו מאוד שקופים בניהול הספרים שלנו, חיים נבון וחברת רואי החשבון שנותנת אישור לדו"חות מציגים הכל, יש גירעון של כמה עשרות מיליוני שקלים אבל זה לא 60 או 80 ומספרים שזורקים לאוויר. עדיין, החובות גדולים ואנחנו מקווים שיימצא פתרון לעניין הזה, זה מועדון גדול וחשוב שצריך להתחיל ולתפקד. בית"ר עברה טלטלות, הגיעה גם לפירוק ותמיד התייצבה. הדבר הכי חשוב כרגע זה למצוא רוכש כבר בתקופה הקרובה שייכנס לנעליים של חוגג ויתחיל להכין תכניות לעונה הבאה. כרגע אין לי בשורות בעניין, אני לא מכיר משהו קונקרטי שקרוב לעשות את זה, בית"ר זה מועדון גדול שמצריך מישהו עם כיס עמוק שישקיע וגם ירצה לקדם את המועדון, אני מקווה שזה כן יקרה".

אלי אוחנה בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
בלאגן אחד גדול. אוחנה/ניב אהרונסון

כאמור, גם עתידו של אוחנה לא ברור. "בתקופה הקרובה אני אדע אם אני ממשיך או לא ממשיך. אני יכול לדאוג לדברים שאני שולט ומחליט בהם, אני מסיים חוזה כמו כל בעל תפקיד והבאים שיבואו לנהל את האופרציה שנקראת בית"ר ירושלים יקבלו את ההחלטות, גם לגביי. לדעתי זה יתבצע בשבועות הקרובים ונדע לכאן או לכאן, אבל הרבה יותר ממני חשובים היציבות והעתיד של בית"ר ירושלים".

על האפשרות שאלי טביב יחזור אמר אוחנה: "כולם קוראים כמוני שהשם שלו תמיד עולה, אני לא רוצה לומר דברים כי אם אומר משהו זה יכול להיות הפוך בעוד שבועיים. אני חוזר ואומר, אני לא איש בשורות בעניין, אני לא יודע מה יקרה כמו שאף אחד כרגע לא יודע. אין דדליין, זאת סיטואציה סבוכה. ההתאחדות והמנהלת מנסות לסייע לקבוצה ולהיענות לבקשות שלנו, אך בסופו של דבר יש בעל בית וכל זמן שלא יהיה הסכם שהוא מאשר כלפי יונגר, הדברים לא יקרו. משה חוגג החליט שהוא רוצה למכור, אבל בתנאים מסויימים. כרגע ממתינים לאדם רציני או גוף רציני שיתנו פיתרון".

אוחנה סיכם את העונה של הקבוצה: "אם יש משהו שמועדון או ספורטאי רוצה זה יציבות ובעונה הזאת אף אחד לא הרגיש את זה. כבר באוקטובר התחלנו להתעסק בינואר, שחקנים רצו לעזוב כי חששו לעתיד הכלכלי שלהם. אבל במאמץ משותף של כל הגורמים במערכת הצלחנו לייצב את העניין, דאגנו שרוב המשכורות ישולמו עד סוף השנה. יש גם הכרת הטוב, שהגיע פיתרון לסיים את העונה הוא הגיע ממשה חוגג שדאג לגייס 3.5 מיליון שקל. נכנס עוד סכום מסויים שעזר לספק משכורות לשחקנים ולעובדים וחלק מהשכר ישולם בעונה הבאה.

"מקצועית לא הצלחנו לאורך רוב העונה ואז החלה גם הידרדרות, ואז יוסי מזרחי שמגיע לו פרס ישראל על ההירתמות שלו בכל מצב לבית"ר ירושלים גם כשהוא ממש ממש לא רצה את התפקיד. ולאחר מכן יוסי אבוקסיס הגיע ועשה שינוי. יש אנחת רווחה, מצד אחד סוג של כישלון כי לא עמדנו בציפיות של העונה הזאת, אך מנגד בסיטואציה שהיינו הצלחנו לגבש את הקבוצה ובעיקר יוסי אבוקסיס, שצריך לומר את זה בצורה ברורה מאוד - עד שהגיע חשבתי שהוא מאמן טוב מאוד, היום אני מבין כמה הוא מעולה. הידע שלו, החריפות, המקצועיות, הדרך, יש לו את כל החבילה. הצלחנו להתייצב, לצבור סדרת ניצחונות רצופים בפלייאוף התחתון וסגרנו את הסיפור, זאת אנחת רווחה".

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
"יש לו את כל החבילה"./דני מרון

על עתידו של אבוקסיס אמר: "יוסי צריך להישאר בבית"ר, נקודה. אבל אי אפשר לדבר איתו לעונה הבאה, לא על שכר ולא על שחקנים ותקציב שיהיה לו, אין לאף אחד במועדון תשובות ליוסי עד שלא יהיה מישהו שיגיד שהוא נכנס לנעליים של חוגג ולוקח אחריות על המועדון. אני לא יכול לדבר בשמו של יוסי, אבל אני מניח שהוא יעשה את הכל וייתן זמן לבית"ר, גם בשבילו. הוא אמר ביושר ובהגינות, כמו שהוא עזר לבית"ר גם היא עזרה לו, והשילוב הזה מאוד מתאים לשני הצדדים. כמה זמן הוא יחכה? צריך לשאול אותו".

על הניסיון למכור שחקנים אמר: "בתחילת השנה היה ניסיון למכור את שועה. נכון לעכשיו שועה וזרגרי הם שחקני בית"ר, הם מהבודדים שיש להם חוזים ואין כרגע שום החלטה לגביהם. כרגע הם ממשיכים בעונה הבאה, אלא אם יוחלט אחרת".

על הפועל ירושלים: "הבעיות של הפועל ירושלים לא מעניינות אותי, יישארו או לא, זה שלהם. מה שבטוח - העיר הייתה תמיד צהובה ותישאר צהובה, בית"ר הייתה ותישאר המועדון הגדול בירושלים ללא תחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully