וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרציאנו חגג: "ישתבח שמו לעד". בהולנד שיבחו: "התעלה ברגע הנכון"

השוער הישראלי פרסם סטורי נרגש אחרי ההעפלה לגמר הקונפרנס ליג, זהבי, וייסמן ודסה בירכו: "המלך", "הטוב ביותר". בתקשורת ההולנדית העניקו לו ציונים גבוהים באופן חריג: "היה מגדלור של שקט, שיחק בחכמה. זה בדיוק מה שפיינורד הייתה זקוקה לו"

תקציר עלייתה של פיינורד עם אופיר מרציאנו לגמר הקונפרנס ליג/ספורט1

התקשורת בהולנד מהללת את פיינורד לאחר העלייה לגמר הקונפרנס ליג הלילה (חמישי). השחקנים של ארנה סלוט הצליחו לשמור על ה-2:3 מהמשחק הראשון וחילצו 0:0 בסטאד ולודרום, כשהצרפתים הלחוצים לא הצליחו לסכן יתר על המידה את אופיר מרציאנו בשער האורחת. "פיינורד עשתה זאת!", צעקה הכותרת באתר "טלחראף", שם כינו את ההישג של הקבוצה ההולנדית כ"הרואי". אלפי אוהדי הקבוצה חגגו ברחבי רוטרדאם אחרי שריקת הסיום, ואף קפצו למזרקות במרכז העיר.

את הניסיונות המועטים לעבר השער שהצליחה לייצר מארסיי הגדירו באתר AD כ-"טרף קל עבור אופיר מרציאנו". השוער הישראלי אמנם לא נאלץ לגלות יכולת גבוהה יתר על המידה, ובכל זאת רשם הישג שמעט כדורגלנים ישראלים רשמו לפניו - לשחק בגמר אירופי.

מבחינת פיינורד - היא שבה לגמר אירופי ראשון אחרי 20 שנה (זכתה אז בגביע אופ"א) ותפגוש את רומא בטיראנה ב-25 במאי, שם תקווה להניף את גביע הקונפרנס ליג הראשון אי פעם. כזכור, במהלך העונה פגשו ההולנדים פעמיים את מכבי חיפה בשלב הבתים.

הסטורי של אופיר מרציאנו לאחר העלייה לגמר. האינסטגרם של אופיר מרציאנו, צילום מסך
הסטורי של אופיר מרציאנו/צילום מסך, האינסטגרם של אופיר מרציאנו

מרציאנו חגג דקות ארוכות עם חבריו על כר הדשא בסטאד ולודרום ולאחר מכן כתב באינסטגרם: "ישתבח שמו לעד".

בהנחה שימשיך בין הקורות של פיינורד, מרציאנו יהיה הישראלי הראשון שמופיע בגמר אירופי מאז אלי אוחנה שזכה עם מכלן בגביע המחזיקות ב-1988 מול אייאקס. אברהם גרנט עמד על הקווים ב-2008 כמאמן צ'לסי בגמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד, ואחרים כמו יוסי בניון ואבי כהן ישבו על הספסל ולא שותפו בגמרים.

כאמור, בתקשורת ההולנדית התרשמו לטובה מהשוער הישראלי. "מרציאנו ספג קיתונות של ביקורות אחרי ההופעה הראשונה שלו בקבוצה. הערב הוא אמנם לא היה צריך לרשום הצלות קשות, אבל כשהייתה לו עבודה, הוא היה במקום הנכון. הוא היה מגדלור של רוגע עם הכדור, ובזבז בחכמה כמה שניות פה ושם כדי לעזור לפיינורד להאט את המשחק", כתבו ב-"Voetbalprimeur", שם העניקו למרציאנו ציון 7 על ההופעה אמש.

כמו כן, ציינו ב-"Voetbalprimeur" ש"מרציאנו היה אמין ואחראי בדיוק ברגע הנכון", והוסיפו: "הוא רחוק מלהיות השוער המובטח של פיינורד, ובמשחק הראשון מול מארסיי לא נראה בטוח במיוחד בין הקורות, אבל הערב הוא לא עשה שום דבר חריג, ומעל הכל לא לקח סיכונים מיותרים. בחלק הראשון של המשחק הוא הרחיק את הכדורים שהגיעו אליו במהירות, ובהתחשב בנסיבות זה לא הייתה בחירה רעה בכלל. הדבר הבא שהוא צריך לעשות זה להתאמן על בעיטות השוער שלו".

גם באתר "Voetbalinternational" העניקו למרציאנו ציון 7, בעוד באתר "Voetbalnieuws" הסתפקו ב-6.5 ונימקו: "לו הייתה לו עבודה משמעותית במחצית הראשונה, אבל הוא עדיין היה בטוח ורגוע בין הקורות, וזה שונה ממה שהוא הראה העונה. בחלק האחרון של המשחק הוא עזר לפיינורד לשמור על קצב איטי. לרוב, מרציאנו משרה חוסר שקט בין הקורות, אבל הערב זה נראה אחרת".

עוד בוואלה! ספורט

בעקבות אוחנה וגרנט: מרציאנו עלה עם פיינורד לגמר הקונפרנס ליג

לכתבה המלאה
שחקני פיינורד חוגגים, אופיר מרציאנו במרכז. ANP, GettyImages
מרציאנו חוגג עם החברים/GettyImages, ANP
שוער פיינורד אופיר מרציאנו. John Berry, GettyImages
"מגדלור של רוגע". מרציאנו אמש/GettyImages, John Berry

גם חבריו של מרציאנו לנבחרת ישראל בירכו אותו לרגל ההישג המרשים. ערן זהבי, מונס דאבור, ביברס נאתכו, וניר ביטון היו בין המברכים באינסטגרם, ושון וייסמן שיבח וכתב: "המלך!", בזמן שדולב חזיזה הגדיר אותו כ"טוב ביותר" ואלי דסה הוסיף: "מעריץ!".

חלוץ פיינורד סיריל דסרס אמר בסיום: "הראינו שאנחנו יכולים לשחק קשוח כדי להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים. מי היה מאמין בתחילת העונה שנגיע לגמר אירופי? זה מדהים. עדיין לא עיכלתי את זה. להשיג תוצאה טובה תחת אווירה מפחידה ומאיימת שכזו זה מדהים. זה מגיע לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully