וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באיזי שרצקי מקבל את פרס ישראל: "אימצתי את קרית שמונה"

בעלי עירוני קרית שמונה, שמסייע במשך עשרות שנים לעיר הצפונית, קיבל פרס למפעל חיים בזכות תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה

איזי שרצקי מקבל את פרס ישראל/צילום: כאן 11 עריכת וידאו: אסף דרורי

טקס פרס ישראל לשנת תשפ"ב 2022 נערך הערב (חמישי) בבנייני האומה בירושלים ובו אחד מתשעת הזוכים הוא איזי שרצקי. הבעלים של עירוני קרית שמונה נבחר לקבל את פרס ישראל למפעל חיים בזכות תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הכנסת מיקי לוי, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וראש העיר ירושלים משה ליאון.

בסרטון המצולם לפני קבלת הפרס, סיפר שרצקי: "כשהגעתי לקרית שמונה, המצב היה קשה מאוד. אמרתי לראש העיר שאני רוצה לאמץ את העיר. הקמתי שם את בית התמחוי, מרפאת שיניים לילדים. התיאטרון פשט את הרגל, ביקשו ממני לקחת אותו - אז סגרתי את החובות. איחדתי את שלוש קבוצות הכדורגל של קרית שמונה לקבוצה אחת. צחקו עליי כשאמרתי שניקח אליפות תוך שבע שנים ונשחק באירופה, אמרו שאני שחצן - אבל כך היה. אם אמא שלי הייתה פה זה היה היום המאושר בחייה, גם אבא שלי. ההורים שלי היו ציוניים אמיתיים. כמוני".

איזי שרצקי בעלים עירוני קרית שמונה מקבל את פרס ישראל מידי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
תרומה ארוכת שנים. איזי שרצקי מקבל את הפרס משרת החינוך יפעת שאשא ביטון/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

בנימוקי הוועדה לבחירה בשרצקי בן ה-75 נכתב: "פרס ישראל בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשפ"ב מוענק למר איזי שרצקי על תרומתו ארוכת השנים למערכות החיים בפריפריה הצפונית בתחומי: החינוך, התרבות, הרווחה, הפנאי, הספורט והקהילה. קשר של שותפות, בראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות. הקמת ושיפוץ מתנ"סים, גנים ובתי ספר, מרפאות, טיפוח התיאטרון, הספורט, משלחות של בני נוער לתחרויות של שירה, ריקוד וספורט והפיכת קבוצת הכדורגל עירוני קרית שמונה עוגן לפעילות ספורט מעצימה לגאוות הצפון. הקמת ספרייה ועוגן משמעותי לגליל העליון ולתושבי הצפון בעיתות מצוקה שחוו בסוף שנות ה-90' ועד עצם היום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully