וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקרה אי פעם: החולצה שלבש דייגו מראדונה ב"יד האלוהים" נמכרה

שחקן העבר סטיב הודג', שהחליף חולצות עם מספר 10 הארגנטינאי בתום רבע הגמר ההיסטורי במקסיקו 1986, מכר אותה תמורת סכום חסר תקדים

אוהדים חולפים על פני ארונו של דייגו מראדונה/רויטרס

דייגו ארמנדו מראדונה הלך לעולמו בחודש נובמבר 2020, ואם לפני כן בעיני רבים היה נחשב לשחקן הכדורגל הטוב ביותר בכל הזמנים ולאגדה שלא הייתה וספק אם תהיה כמוה, מאז מותו גם מחירם של פריטים היסטוריים שהיו בבעלותו ונמכרו במכירות פומביות הרקיעו שחקים ונמכרו בסכומים חסרי תקדים.

הערב (רביעי) הסתיימה מכירה פומבית שבה קרוב לוודאי הוצע הפרט בעל הערך הגבוה ביותר הנוגע לקריירת המשחק של מראדונה - החולצה שלבש במשחק "יד האלוהים", בו הבקיע עם היד, השלים לאחר מכן צמד והוביל את ארגנטינה לחצי גמר המונדיאל על חשבון אנגליה, כל הדרך לזכייה בגביע העולם.

החולצה שלבש דייגו מראדונה במשחק "יד אלוהים". Tristan Fewings, GettyImages
נמכרה בלמעלה מ-7 מיליון ליש"ט. החולצה שלבש מראדונה ב"יד האלוהים"/GettyImages, Tristan Fewings
החולצה שלבש דייגו מראדונה במשחק "יד אלוהים". Tristan Fewings, GettyImages
"אחת החולצות החשובות ביותר בהיסטוריית הכדורגל"/GettyImages, Tristan Fewings

החולצה המקורית שלבש מראדונה באותו המשחק במקסיקו הוצעה למכירה על ידי סטיב הודג', שחקן נבחרת אנגליה שהחליף חולצות עם מראדונה אחרי אותו רבע גמר היסטורי במקסיקו. לאחרונה הודג' ביקש את החולצה אותה בחזרה ממוזיאון אליו תרם אותה ב-2002 ובמכירה הפומבית דרש עבורה מחיר התחלתי של ארבעה מיליון ליש"ט. הזוכה המאושר שהחולצה תגיע אליו שילם תמורתה, תחזיקו חזק - 7.142 מיליון ליש"ט, סכום שכמובן הופך אותה לחולצת המשחק היקרה בהיסטוריה. הרוכש סירב להזדהות ובשלב זה נותר אונימי.

חולצת המשחק היקרה ביותר שנמכרה עד כה הייתה שייכת לשחקן הבייסבול בייב רות', כוכב היאנקיס לפני כמאה שנה שחולצה שלבש בין השנים 1928 ל-1930 נמכרה תמורת 4.4 מיליון ליש"ט. לצורך השוואה, חולצת המשחק של פלה מגמר 1970 נמכרה במרץ 2002 תמורת כ-157 אלף ליש"ט "בלבד".

הודג', אגב, נלחם בניסיונות למנוע את מכירת החולצה. נציגים מארגנטינה אף עשו את דרכם הארוכה מבואנוס איירס לממלכה בניסיון לשוב עם החולצה ולהעביר אותה למוזיאון דייגו מראדונה, אך הוא סירב ולקראת המכירה הפומבית הבהיר: "אני בעל החולצה מעל 35 שנה, מאז דייגו נתן לי אותה במנהרה בסיום המשחק. אני בטוח שהבעלים החדש של החולצה יהנה מכך שברשותו אחת החולצות החשובות ביותר בהיסטוריית הענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully