וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לתחום: מכבי חיפה זכתה רק פעם אחת באליפות במשחק חוץ

7.5.2022 / 13:30

שבע אליפויות הושלמו בקרית אליעזר, אחת בבית החליפי בקרית חיים והאחרונה באצטדיון העירוני. עוד שתיים הפכו רשמיות בעת החימום ואחת נחגגה בכלל מול הטלוויזיה. שנה אחרי שאמנגה מנע זאת ממנה, האם מכבי חיפה תזכה בפעם השנייה בתולדותיה באליפות כאורחת?

תקציר: הפועל תל אביב - מכבי חיפה 2:0/ספורט1

מייק אמנגה הציף למכבי חיפה את כל טראומות העבר. הירוקים ספרו את השניות ב-26 במאי אשתקד והמתינו לשמוע את המשרוקית של רועי ריינשרייבר קוטעת עשור של ציפייה לאליפות ה-13. אלא שאז הגיע המחליף הניגרי הצעיר של עירוני קרית שמונה, קבע 1:1 בתוספת הזמן ושלח את אוהדי מכבי חיפה לכסוס ציפורניים במשך ארבעה ימים נוספים, מחשש שתסריטי בלומפילד (1986 ו-2010) יחזרו.

אותו שער שוויון מנע ממכבי חיפה אליפות שנייה בתולדותיה כאורחת. כידוע, שחקניו של ברק בכר עמדו בלחץ במחזור הנעילה וזכו באליפות עם ניצחון 2:3 על הפועל באר שבע. בבית, כמעט כמו תמיד. האם הערב (שבת, 20:30) תוכל מכבי חיפה להבטיח בפעם השנייה אליפות במשחק חוץ, לראשונה מאז שעשתה זאת במגרש הישן בנתניה ב-2009?

יוג'ין אנסה שחקן עירוני קרית שמונה מנסה לעודד את גודסוויי דוניו שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מרחק שניות מאליפות שנייה במשחק חוץ. גודסוויי דוניו מדוכא בקרית שמונה לפני כשנה/מאור אלקסלסי

שבע פעמים השלימה מכבי חיפה את הזכייה באליפות בקרית אליעזר (האחרונה שם הייתה ב-2011) ובשנה שעברה זה קרה לראשונה באצטדיון העירוני.

ב-1985, כשהאצטדיון המיתולוגי היה בשיפוצים, כ-24 אלף צופים נדחסו בקרית חיים וראו את הירוקים מביסים את הפועל כפר סבא 1:5. שלום לוי כבש את השער החמישי במגרש ששימש כבית של הפועל חיפה ונתן את האות לפריצה של מאות אוהדים לכר הדשא. איכשהו פונו האוהדים אל מחוץ לקווים והמשחק חודש לשתי הדקות האחרונות, ולאחר מכן נשמעה השריקה שחתמה אליפות שנייה ברציפות.

נשארנו עם שלושה מקרים בהם האליפות הובטחה עוד טרם המשחק. אחד מהם היה בבית ועוד שניים היו בחוץ. אבל כאמור כלל לא היה צורך לשחק.

עוד בוואלה!

ויאריאל הודחה, מכבי חיפה צפויה להתקדם לסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות

לכתבה המלאה
יוסי בניון במדי מכבי חיפה 2001. מכבי חיפה
כבש את הראשון בטדי ב-2001, אבל האליפות הובטחה עוד לפני שריקת הפתיחה. יוסי בניון/מכבי חיפה

באליפות נטולת ההפסדים ב-1994, מכבי חיפה התבשרה על זכייתה בעת החימום לקראת המשחק מול מכבי פתח תקוה במחזור ה-37. מהטרנזיסטורים בקעו תיאורי הצמד של איציק לוי ב-2:2 שהשיגה בני יהודה מול המדורגת שנייה מכבי תל אביב, והירוקים עלו לדשא באצטדיון רמת גן כאלופים. המשחק עצמו היה אנטי קליימקס מהרגע הראשון, אבל איל ברקוביץ' מנע הפסד בכורה כשהשווה ל-1:1 וגם בשני המחזורים הנותרים נותרה האלופה בלתי מנוצחת.

רבים זוכרים את הקפת האליפות בטדי שבע שנים לאחר מכן, אבל גם שם האליפות הוכרעה עוד לפני שמי משחקני מכבי חיפה נגע בכדור. בזמן ההמתנה לשריקת הפתיחה של מאיר לוי במחזור ה-36, הגיעה הבשורה מהאורווה: השנייה בטבלה הפועל תל אביב סיימה ב-1:1 עם הפועל פתח תקוה, וכך הירוקים שברו בצורת של שבע שנים וחגגו את האליפות הראשונה עם אברהם גרנט והשישית בתולדות המועדון. ה-0:2 על בית"ר היה נטול חשיבות.

ב-2006 כבר לא היה צורך בטרנזיסטורים וגם לא בחימום. 1:1 של הפועל תל אביב בשבת מול אשדוד סתם את הגולל על הסיכוי של האדומים להדביק את מכבי חיפה, שהפעם חגגה מול הטלוויזיה. למחרת כבר קמו הירוקים מהספה, הופיעו בתלבושת לבנה למשחק הביתי מול הפועל נצרת עילית כאלופי הליגה (זכייה שלישית ברציפות של רוני לוי) והביסו 0:4 עם צמד ראשון בבוגרים של עדן בן בסט וצמד יחיד בקריירה של אריק בנדו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully