וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6,500 מהגרי עבודה מתו בהכנות למונדיאל, ואינפנטינו מתעקש: "נתנו להם תקווה"

מניין ההרוגים בקטאר עולה, המחאה על תנאי ההעסקה מתחזקת, אבל נשיא פיפ"א לא מתרגש: "צריך בעיקר להתגאות בפרוייקט החשוב הזה"

גארת' בייל כובש צמד במדי נבחרת ויילס מול אוסטריה בפלייאוף המונדיאל/ספורט1

ג'אני אינפנטינו, נשיא פיפ"א, לא מתרגש מהביקורות והמחאה נגד תנאי ההעסקה של הפועלים שבונים את התשתיות למונדיאל בקטאר. לפי תחקיר של ה"גרדיאן", לא פחות מ-6,500 מהגרי עבודה שהגיעו לקטאר כדי לעבוד בהקמה ובנייה של האצטדיונים, מתחמי האימונים והמלונות, כבר מצאו את מותם בעקבות התנאים הקשים בהם הם מועסקים - חלקם בעקבות מכות חום, חלקם בשל תאונות עבודה.

אבל באינפנטינו, כאמור, זה לא ממש נוגע. "אסור לשכוח דבר חשוב מאוד - כשמדברים על עבודה, גם על עבודה קשה בתנאים קשים, היא תמיד נותנת תקווה וכוח. ההורים שלי היגרו מאיטליה לשוויץ, ושהם עבדו, הם שאבו מזה כוחות. הם בעיקר הרוויחו מזה", אמר אינפנטינו אתמול בכנס בארצות הברית. "כשאתה מעניק עבודה לאדם מסוים, גם אם מדובר בעבודה פיזית קשה, אתה נותן לו כבוד וגאווה. זו לא תרומה. אתה לא נותן לאנשים משהו בחינם ואומר להם, 'תישארו במקום שאתם נמצאים בו, אני אתן לכם משהו וארגיש טוב עם עצמי'. אנחנו נותנים לאנשים האלה משהו אמיתי להיאחז בו".

פועלים בונים אצטדיון בדוחא לקראת מונדיאל 2022 בקטאר. Matthew Ashton - AMA, GettyImages
סיפור על ניצול או על תקווה? תלוי את מי שואלים. פועלים בקטאר/GettyImages, Matthew Ashton - AMA

החשד שפיפ"א מעלימה עין מתנאי העבדות בהם קטאר מעסיקה את הפועלים גרר מחאה שהולכת ומחריפה. בשנה שעברה שחקני נבחרת נורבגיה, גרמניה והולנד השתתפו במחאה והופיעו למשחקיהן עם חולצות הקוראות לשמור על זכויות האדם בקטאר, ואף נשמעו אי אלו קולות להחרים את המונדיאל. השבוע התברר כי גם שחקן העבר גארי ליניקר סירב לבקשה להנחות את טקס ההגרלה של הטורניר, כמחאה על "הרמאות של קטאר ופיפ"א" ביחס לפועלים קשי היום.

אבל לדבריו של אינפנטינו, "צריך בעיקר להתגאות במה שאנחנו עושים בקטאר. העובדים האלה משנים את המדינה, הם בונים משהו חדש, שלא היה לפני כן". אינפנטינו טוען שהדיווח של "גרדיאן" שגוי, וכי מספר העובדים שמתו עומד על עשרות בודדים. "המספרים שפורסמו מופרזים לכל הדעות, ובלי שום קשר לכך, פיפ"א היא לא משטרת המוסר של העולם. אנחנו לא יכולים להיות אחראים לכל דבר שקורה ברחבי העולם".

המונדיאל בקטאר ייפתח ב-21 בנובמבר, ויהיה הגביע העולמי הראשון שמתקיים בעולם הערבי והשני בלבד שנערך כולו באסיה. הוא יסתיים ב-18 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully