וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 79:89 את הפועל ירושלים והתקרבה להבטחת הפסגה

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 0:02

הצהובים התאוששו מההדחה מהיורוליג עם מחצית שנייה דומיננטית, ויהיו תלויים בעצמם במאבק על המקום הראשון. נאנלי ואוואנס בלטו עם 15 כל אחד, 26 של אדאמס לא הספיקו מנגד

אחרי ההדחה מהיורוליג, מכבי תל אביב רוצה לפחות לשמור על ההגמוניה המקומית. הערב (ראשון) היא עשתה צעד ראשון בדרך לשם, לאחר שגברה 79:89 על הפועל ירושלים בהיכל ועלתה על חשבונה למקום הראשון בליגה. כדי לשמור על המקום הראשון ולהבטיח את יתרון הביתיות לאורך הפלייאוף, יצטרכו הצהובים לנצח בשני המחזורים שנותרו, או לחילופין שהפועל ירושלים תמעד. בכל מקרה, בסוף הערב נקבעה סדרת פלייאוף אחת, שתפגיש בין הפועל חולון להפועל גליל עליון.

בזכות הניצחון, השלימה מכבי תל אביב סוויפ עונתי (בליגה הסדירה) ראשון על היריבה המושבעת מאז 2011. קינן אוואנס וג'יימס נאנלי בלטו עם 15 נקודות כל אחד, והצליחו לחפות על תצוגה פושרת של סקוטי ווילבקין שהסתפק ב-8 בלבד. גם ג'ון דיברתולומאו, רומן סורקין ודרק וויליאמס הגיעו לספרות כפולות כשקלעו 11 כל אחד, ומנגד הפועל ירושלים קיבלה 26 נקודות מג'יילן אדאמס ו-18 מסולימאן בריימו, אבל לא הרבה מעבר לזה.

המחצית הראשונה עוד התנהלה בשליטה של ירושלים, כשאדאמס עושה ככל העולה על רוחו ומסיים את שני הרבעים הראשונים עם 21 נקודות, אבל ריצת 0:16 של מכבי תל אביב לפני ואחרי ההפסקה, נתנה את האות למהפך ולשינוי מומנטום שהחזיק עד הסיום. קינן אוואנס שלקח את אדאמס כפרוייקט במחצית השנייה, עצר אותו על 5 נקודות בלבד בהמשך, וגם קלע כמה סלים חשובים בדרך לניצחון.

שחקני מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי, רומן סורקין חוגגים. דני מרון
ניצחון חשוב אחרי ההדחה. נאנלי וסורקין חוגגים/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה בסערה ועלתה ליתרון 2:9 מהיר, אבל מצד שני קיבלה גם סיבה לדאגה אחרי שאנטה ז'יז'יץ' ספג מרפק מאוגבונו וירד לטיפול בחדר ההלבשה. התגובה של ירושלים הייתה מהירה: ג'יילן אדאמס צלף שתי שלשות והשלים ריצת 0:8 שהעבירה את היתרון לצד שלה. גם רטין אובאסוהן התעורר וניצל את הצבע הפרוץ של הצהובים כדי לקלוע 5 נקודות רצופות, אבל גם ההגנה בצד השני לא הייתה מרשימה במיוחד, ומכבי תל אביב סיימה את הרבע ביתרון 23:24.

אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב. דני מרון
נפצע, וחזר. ז'יז'יץ'/דני מרון

רבע 2:

ירושלים פתחה טוב יותר את הרבע, וניצלה את דקות המנוחה של סקוטי ווילבקין לריצת 0:7 שהעניקה לה את יתרון השיא עד כה, 24:30. השליטה הירושלמית נמשכה, וג'יילן אדאמס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו מול ההגנה הרכה. בצד השני רומן סורקין רשם כמה דקות טובות, ושלשה של ג'יימס נאנלי חתמה מחצית חלשה מבחינתו עם נזק מינימלי לצהובים, שפיגרו 48:44.

ג'יילן אדאמס, הפועל ירושלים. דני מרון
21 נקודות במחצית הראשונה. ג'יילן אדאמס/דני מרון

רבע 3:

כמו ברבע הראשון, גם הפעם מכבי תל אביב פתחה את המחצית השנייה היטב. 4 נקודות רצופות של קינן אוואנס נתנו את האות לריצת 0:9, ושלשה של ג'יימס נאנלי קבעה 48:53 לצהובים והכריחה את יותם הלפרין לקחת פסק זמן. ירושלים המשיכה להציג התקפה מבולבלת, אבל מכבי תל אביב לא הצליחה לפתוח יתרון דו ספרתי. את הרבע סגר בריימו עם שתי נקודות שצימקו את הפער ל-67:74 למכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי, רומן סורקין חוגגים. דני מרון
רבע שלישי דומיננטי. ג'יימס נאנלי ורומן סורקין/דני מרון

רבע 4:

מכבי תל אביב פתחה יתרון שיא בפתיחת הרבע, עם שלשה של ג'ון דיברתולומאו שקבעה 12 הפרש - 71:83. אבל ירושלים לא ויתרה: בהגנה היא המשיכה להצר את צעדיו של סקוטי ווילבקין שנתקע על 8 נקודות, ובהתקפה חזרה לאט לאט עם רצף פעולות טובות של סולימאן בריימו. שחקן הפנים של ירושלים צלף גם שלשה חשובה שקיזזה את ההפרש ל-6 בלבד, 76:82, כשנותרו שלוש דקות לסיום. ההפרש קוזז ל-5, אבל קליעות עונשין של קינן אוואנס וסל חשוב נוסף של דיברתולומאו סגרו עניין. 79:89 למכבי תל אביב בסיום, וכעת הקרב על המקום הראשון נמצא בידה.

ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב חוגג. דני מרון
האקס פקטור. דיברתולומאו חוגג בסיום/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קינן אוואנס (8 אסיסטים, 5 ריבאונדים, 5 איבודים) וג'יימס נאנלי 15 כל אחד, דרק וויליאמס, רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו 11 כל אחד, אנטה ז'יז'יץ' 10, יפתח זיו וסקוטי ווילבקין (3 מ-9 מהשדה) 8 כל אחד. עוז בלייזר וג'ייק כהן שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יילן אדאמס 26, סולימאן בריימו 18, קיי סי ריברס 11 (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים), רטין אובאסוהן 9 (4 אסיסטים, 5 איבודים), אדם אריאל 6, ג'ון אגבונו 3, וויל וורקמן ונועם דוברת 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully