וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוס הידינק זוכר: בגלל המשחק צ'לסי-ברצלונה ב-2009 התחלתי לחשוד באופ"א

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 7:42

מאמן צ'לסי לשעבר לא ישכח את טעויות השיפוט שהובילו להעפלה של ברצלונה לגמר ב-2009, וחשד ש"שאופ"א מנסה למנוע משתי קבוצות מאותה ליגה להגיע לגמר"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 27.4/ספורט1

מאמן צ'לסי לשעבר חוס הידינק טוען שההפסד המפורסם והשנוי במחלוקת של הבלוז לברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות ב-2009 גרם לו "לחשוד בתיאוריית קונספירציה" על ההתנהלות של אופ"א, בעקבות שרשרת של טעויות שיפוט במשחק. צ'לסי כבר הייתה על סף העפלה לגמר הצ'מפיונס אחרי שהוליכה 0:1, אבל אנדרס אינייסטה שלח את בארסה לגמר בשער שוויון בלתי נשכח ממש לפני שריקת הסיום. עם זאת, לצ'לסי היו שורה ארוכה של טענות לשופט טום הנינג אוברבו, על פנדלים שלא שרק.

מדובר במשחק שעורר סערה גדולה באירופה, וגרם לאוהדים רבים באירופה לחשוד שהשופט היה בעד ברצלונה - בעיקר בגלל שאופ"א לא רצתה שנתיים ברציפות גמר של מנצ'סטר יונייטד נגד צ'לסי. יונייטד כבר הבטיחה יום לפני כן העפלה לגמר.

מנג'ר צ'לסי חוס הידינק. רויטרס
לא ישכח את היום הזה. הידינק/רויטרס

"זאת הייתה אכזבה עצומה", נזכר הידינק בריאיון, "פגשנו בארסה ממש טובה, הוצאנו מולם 0:0 בחוץ, ואז הובלנו בבית והיו לנו הזדמנויות לכבוש עוד, אבל לא עשינו את זה. גם היו כמה פנדלים שלא נשרקו לנו למרות נגיעות יד ברורת, השופט פשוט ביטל את זה.

"הרבה אנשים טענו שזה מכור. עמוק בלבי אני לא מאמין בזה, אבל אז הייתה הפעם היחידה שבה פקפקתי בזה.

"צ'לסי ויונייטד שיחקו אחת נגד השנייה בגמר בשנה לפני כן. עם השליטה של הליגה האנגלית, התחלתי לפתח כמה תיאוריות קונספירציה, כמו למשל שאופ"א מנסה למנוע משתי קבוצות מאותה ליגה להגיע לגמר שוב".

עוד בוואלה!

טום הנינג אוברבו: "כולם יודעים שטעיתי לטובת ברצלונה"

לכתבה המלאה
אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה חוגג שער לרשת צ'לסי, מאי 2009. GettyImages
רגע בלתי נשכח. אינייסטה/GettyImages

יש לציין שעל אף האכזבה הצורבת, גם הידינק ידע להעריך את אנדרס אינייסטה. "השער הזה כאב לנו, אבל הוא היה שחקן יוצא מהכלל, דיברתי איתו על זה כמה שנים לאחר מכן", נזכר ההולנדי, "הוא גם כבש את שער הניצחון בגמר המונדיאל בין הולנד לספרד. אחרי זה היה משחק ידידות בין הנבחרות והוא ספג שריקות בוז, הייתי מאמן הולנד, והתגובה המיידית שלי הייתה לבקש מהקהל להפסיק עם זה. אחר כך אינייסטה עצמו שלח לי הודת וואטסאפ, והודה לי על מה שאמרתי. אמרתי לו שההתנהגות שלי הייתה נורמלית. יש דברים שהם מעבר לכדורגל - כמו כבוד הדדי בין בני אדם, מעבר לשחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully