וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוסמן ערך מחווה לסבתו, הישראלים של אלבה עלו עם סרטים שחורים

27.4.2022 / 21:10

שחקן הקבוצה מברלין הציג את שם משפחתה של סבתו על הגופיה, ויחד עם תמיר בלאט השניים ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב-81:96 על המבורג. גינת ולבלואה הודחו מהיורוקאפ

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מוקדש אמנם למנהגי אבלות, אך מדי שנה העם היהודי מציין גם "ניצחונות" קטנים במהלכו, גם בספורט. הערב (רביעי) עלו שני השחקנים הישראלים של אלופת גרמניה אלבה ברלין, יובל זוסמן ותמיר בלאט, למשחק הליגה נגד המבורג כשהם עונדים סרט שחור על הגופיות שלהם, וזוסמן אף ערך מחווה מרגשת לסבתו כשהציג את שם משפחתה - גסטרן - על גב הגופייה.

סבתו של אקס מכבי תל אביב, לילה בת ה-88, היא ניצולת שואה. לילה נולדה בוורשה בירת פולין ב-1934, שרדה את השואה עם אחותה הגדולה שושנה ז"ל, ועלתה לארץ עם "ילדי טהרן". הוריה ארן (אהרון) וברוניה (ברכה) גסטרן לא שרדו את השואה, עם משפחתם הענפה. סבא אהרון היה ב"צבא אנדרס" עם מנחם בגי, ולא חזר בחיים. יובל זוסמן נהג לבקר את סבתו בכל ערב יום השואה, ולכן יש לערב זה משמעות רבה עבורו. גם משפחתו הענפה מאוד של סבו נחום זוסמן ז"ל נספתה בשואה, במזרח אירופה.

שחקן אלבה ברלין יובל זוסמן עם שם משפחתה של סבתו על הגופייה לרגל יום הזיכרון לשואה. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה!
המחווה של יובל זוסמן לסבתו ניצולת השואה/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמים

במשחק עצמו ניצחה אלבה 81:96 ושיפרה את מאזנה בליגה ל-6:24. בלאט סיפק מחצית שנייה מצוינת וסיים עם 12 נקודות ו-6 אסיסטים ב-18 דקות, בעוד זוסמן קלע תשע נקודות וחילק ארבעה אסיסטים ב-22 דקות. אלבה מדורגת במקום השני בגרמניה, כאשר רק בון מקדימה אותה.

ישראלי נוסף שעלה על הפרקט הערב הוא תומר גינת, שיחד עם לבלואה הצרפתית הפסיד לוולנסיה והודח מהיורוקאפ בשלב ברבע הגמר. ב-18 דקות על הפרקט הפורוורד הישראלי לא קלע אף נקודה אך ליקט שלושה ריבאונדים בהפסד 98:85. לצד הספרדים ישחקו בחצי גמר המפעל גם וירטוס בולוניה, אנדורה ובורסאספור. כזכור, גינת ביקש לעלות לשחק עם סרט שחור כדי להביע את הזדהותו עם קורבנות השואה, אך נתקל בסירוב מצד ראשי המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully