וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר גינת ביקש לענוד סרט שחור בערב יום השואה, היורוקאפ סירב

26.4.2022 / 12:59

הכדורסלן הישראלי של לוולואה ישחק מחר ברבע הגמר נגד ולנסיה, ורצה להביע את הזדהותו עם קורבנות העם היהודי. בקשתו נדחתה, אלא אם הקבוצה כולה תופיע באופן זהה. גינת: "לשחק בערב יום השואה זה סמל לתקומה"

תקציר ניצחונה של לבלואה עם תומר גינת על ונציה ביורוקאפ/ספורט1

תומר גינת יעמוד מחר (רביעי, 21:30) בפני סיטואציה שלא הכיר בעבר: הפורוורד הישראלי ייאלץ לעלות ולשחק בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כשיתארח עם מטרופוליטנס לוולואה בוולנסיה ברבע גמר היורוקאפ.

גינת ביקש להופיע עם סרט שחור על דש גופייתו, כדי להביע את הזדהותו הסמלית עם ששת מיליוני הקורבנות היהודים, אבל נתקל בסירוב. הוא העביר את פנייתו באמצעות הנהלת המועדון, והנימוק שניתן בתגובה היה כי הוספת אלמנט למדים תתאפשר רק אם הקבוצה כולה תופיע כאיש אחד.

על פי תשובת היורוקאפ, התקנון אומר שאין אישור לשחקנים לבצע שינויים שכאלו לבדם, מחשש להגיע למצב שבו כל אחד מהם יבחר להביע הזדהות עם מטרה משלו - נעלה ככל שתהיה. לגינת הובהר כי הוא יוכל לעלות עם סרט שחור רק לחימום שלפני המשחק.

גינת התייחס לדברים בחשבון בטוויטר שלו: "למרות שלא אשחק עם סרט שחור מחר, לשחק בערב יום השואה זה סמל לתקומה, והתקומה היא הניצחון שלנו".

תומר גינת, לבלואה מטרופוליטנס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
יוכל לענוד סרט שחור רק אם הקבוצה כולה תצטרף אליו. תומר גינת/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

בעבר, התחשבו ראשי היורוליג בימי הזיכרון החלים בארץ, ומשחק הגמר בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס ב-2011 הוקדם לשעה 16:30 בברצלונה, כדי שיסתיים לפני כניסת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

על המגרש ייקבעו הערב ומחר ארבע העולות לחצי הגמר. אולם, שהדהימה בשמינית הגמר את בדאלונה, תתארח אצל וירטוס בולוניה - בעוד בורסאספור תקווה להמשיך את המסע החלומי שלה, כשתשחק בלובליאנה אחרי הניצחון הסנסציוני על פרטיזן בלגרד בשבוע שעבר. גראן קנאריה תארח את אנדורה במשחק הנוסף.

גינת (27, 2.05), שזו עונתו השנייה במטרופוליטנס, מעמיד ממוצעים של 9.4 נקודות, 5.6 ריבאונדים ומדד 12.6 בזירה האירופית. בשמינית הגמר ניצחו הצרפתים את ונציה, ושחקנם הישראלי קלע שמונה.

  • עוד באותו נושא:
  • תומר גינת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully