וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הכדורגל מתמוגג: "משחקים כאלה הם כל מה שליגת האלופות צריכה"

באנגליה התמוגגו מהאיכות של סיטי (ובטוחים שעכשיו לפפ אין שום סיבה לעזוב), בספרד נדהמו מהאופי של ריאל (ומוכנים ל"קסם" של הברנבאו בגומלין). ה-3:4 הענק במנצ'סטר הוציא את המיטב משתי הקבוצות, אבל עדיין יש צד אחד קצת מאוכזב. התגובות והמספרים, כולל הריאיון המשונה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 26.4/ספורט1

פתיחה אדירה לחצאי גמר ליגת האלופות. הערב שלישי) נערך המשחק הראשון, ובסיומו מנצ'סטר סיטי ניצחה בביתה 3:4 מטורף לחלוטין את ריאל מדריד וייצרה לעצמה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין ביום רביעי הבא בסנטיאגו ברנבאו.

כידוע, מכיוון שבוטל חוק שערי החוץ, רק הפסד בשני שערים או יותר בשבוע הבא יוביל להדחתה של מנצ'סטר סיטי וימנע ממנה להעפיל לגמר ליגת האלופות השני שלה ברציפות, והשני בתולדותיה. אם תפסיד בהפרש של שער אחד, המשחק ייכנס להארכה ואם צריך גם לדו קרב פנדלים שאולי יקרב את ריאל מדריד לגמר ראשון מאז 2018 ואולי לזכייה ה-14 שלה.

גבריאל ז'סוס שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
חמישה שערים בארבעה ימים. גבריאל ז'סוס/רויטרס

המספרים

* אחרי השלושער שלו בצ'לסי והצמד הערב, בנזמה הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות שמבקיע חמישה שערי חוץ בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות בעונה אחת.

* קארים בנזמה הוא השחקן הראשון שכובש לפחות 40 שערים בעונה אחת בריאל מדריד מאז שכריסטיאנו רונאלדו עשה זאת בעונת 2017/18 (44). אחרי שהשלים צמד במחצית השניה, הגיע בנזמה ל-41 שערים העונה ב-41 משחקים בכל המסגרות.

* קווין דה בראונה הבקיע את השער הכי מהיר אי פעם של מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות (93 שניות).

* דה בראונה הצליח לכבוש ולבשל באותו המשחק במסגרת ליגת האלופות רק פעם אחת עד היום - גם אז היריבה הייתה ריאל מדריד, בניצחון החוץ 1:2 בשמינית הגמר ב-2020.

* פיל פודן הבקיע את השער התשיעי שלו בליגת האלופות. וויין רוני היה האנגלי היחיד שעשה זאת לפניו כשעוד לא מלאו לו 21.

* ריאל מדריד לא ספגה ארבעה שערים במשחק ליגת האלופות מאז אפריל 2013, אז הפסידה 4:1 לבורוסיה דורטמונד שבמדיה עוד שיחק רוברט לבנדובסקי שכבש אז רביעייה.

* אחרי שכבש שלושער נגד צ'לסי ברבע הגמר בסטמפורד ברידג' וצמד הערב, קארים בנזמה הפך לשחקן הראשון בהיסטוריית ליגת האלופות שכבש חמישה שערי חוץ בשלבי הנוקאאוט מול שתי יריבות מאותה המדינה.

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
בלתי ניתן לעצירה. בנזמה/רויטרס

התגובות

פפ גווארדיולה התראיין בסיום לערוץ הטלוויזיה הספרדי, לריאיון מעט משונה בו ענה בלקוניות ובחוסר סבלנות לשאלות, עם תשובות קצרות של משפט אחד. "כן, המשחק הזה היה כמו קרב אגרוף", אמר לאחר מכן במסיבת העיתונאים. "זה בהחלט היה כיף מאוד. אני מרוצה מהמשחק שלנו, הצגנו כדורגל טוב ואין לי על מה להתלונן. אני גאה בשחקנים שלי, למרות שברור שהיינו יכולים לסיים את זה בתוצאה קצת יותר טובה, שהייתה נותנת לנו קצת יותר ביטחון לקראת הגומלין".

פיל פודן שכבש את השער השלישי אמר לאחר המשחק: "עבור האוהדים, זה היה משחק אדיר. ידענו שאם ניתן להם להיכנס לאזורים המסוכנים, הם יענישו אותנו. זה משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו. היה לנו צ'אנס להרוג אותם ובמשחקים האלו, צריך לקחת את ההזדמנויות האלו".

ברנרדו סילבה הוסיף: "ב-20 הדקות הראשונות, היינו כל כך טובים. הדרך שבה לחצנו עליהם ושלטנו במשחק. לצערי, לא הצלחנו לנצל את זה כדי להבקיע שער נוסף או שניים. זו ליגת האלופות, אתה משחק נגד הקבוצות הכי טובות. אבל עדיין ניצחנו את המשחק הראשון, האוהדים שלנו יכולים להיות גאים בנו".

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי בישר כי "קאסמירו ישחק בוודאות בגומלין", אחרי שחסרונו של הקשר הורגש בחלק ההגנתי. גם לגבי דייויד אלאבה, אנצ'לוטי אופטימי וטוען ש"הוא אמנם סובל מכאבים, אבל להערכתי הוא ישחק". אנצ'לוטי אמר ש"אנחנו זקוקים לתמיכה מוחלטת מהאוהדים שלנו כדי לעשות מהפך ולעלות לגמר בשבוע שעבר. אנחנו רוצים לסדר לאוהדים שלנו עוד ערב מיוחד".

קארים בנזמה, ששוב כיכב ומנע מריאל מדריד לחטוף תבוסה, אמר: "הפסד הוא אף פעם לא טוב. אבל הכי חשוב זה שלא הרמנו ידיים לרגע, נלחמנו עד הסוף. עכשיו אנחנו צריכים את האוהדים שלנו בברנבאו, וננסה לעשות משהו קסום שזה לנצח".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי עם קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
כולם מחייכים. פפ מול אנצ'לוטי/רויטרס

כצפוי, תקשורת הכדורגל העולמית התמוגגה מהמשחק הנפלא, ובאתרים בספרד ובאנגליה היו תמימי דעים: במשחק כזה, אין מפסידים. "עולם הכדורגל ניצח. ערבים כאלה, זה בדיוק מה שליגת האלופות צריכה", ציינו ב"גרדיאן". ב"דיילי מייל" טענו שהמשחק הזה יסייע לשכנע את פפ גווארדיולה שהוא צריך להישאר בסיטי עוד שנים רבות. "אחרי משחק כזה, וכשארלינג הולאנד בדרך, ברור שהאתיחאד הוא המקום להיות בו בשנים הבאות", ציינו.

גם בתקשורת הספרדית התלהבו, וציינו בעיקר את האופי חסר הפשרות של ריאל מדריד. "אי אפשר להרוג את ריאל", קראה הכותרת ב"מארקה", וב"אס" טענו ש"ריאל מדריד היא נס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully