וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק באירופה ובספרד: ארנאוט דנג'ומה מצדיק את ההצהרות שלו

27.4.2022 / 14:00

הקיצוני של ויאריאל מגדיר את עצמו כאחד הטובים בעולם בעמדתו, טען כבר מזמן שהוא צריך לשחק בהרכב הולנד וסוכנו אומר שהוא לא פחות טוב מקיליאן אמבפה. אחרי ששלח כבר את יובנטוס ובאיירן הביתה, רוצה דנג'ומה להוביל את ויאריאל לגמר האלופות על חשבון ליברפול

תקציר: ליברפול - אברטון 0:2/ספורט1

אם אתם רוצים שחקן עם ביטחון עצמי גבוה במיוחד שיספק בוודאות כותרת עסיסית, ארנוט דנג'ומה הוא האיש שלכם. אמירותיו לא תמיד נראות קשורות למציאות, וזה אפילו משעשע, אבל אז - במבט קצת יותר רציני - אפשר לקבל את הרושם שהקיצוני של ויאריאל דווקא צודק. אולי הוא לא מגזים, ויש לנו עסק עם אחד הכוכבים הגדולים בתבל, לפחות מבחינת הפוטנציאל.

כאשר ירד לצ'מפיונשיפ עם בורנמות' לפני שנתיים, אמר דנג'ומה: "לא ציפיתי שאשחק בליגת המשנה כי המטרה תמיד הייתה לחזור לליגת האלופות". הוא גם אהב להזכיר את הטיל ששלח פעם, כאשר כיכב בברוז', לרשתה של אתלטיקו מדריד, בלי להותיר אפילו סיכוי קלוש ליאן אובלק. והנה לכם - בקיץ האחרון שילמה תמורתו ויאריאל 25 מיליון יורו, והוא אכן חזר לליגת האלופות.

ולא סתם חזר, אלא הפך לאחד השחקנים המלהיבים והמפתיעים של העונה במפעל. לשם התחלה, הוא הגיע נרגש מאוד לאולד טראפורד כדי לשחק על אותו מגרש עם אלילו הגדול כריסטיאנו רונאלדו, והיה המצטיין במשחק עם הצגה מרהיבה באגף השמאלי. דנג'ומה בישל את שער היתרון של פאקו אלקאסר, העסיק רבות את דויד דה חאה, וירד בסופו של דבר מנוצח כי רונאלדו הכריע לטובת השדים האדומים בזמן פציעות - אבל זה לא פגע ברושם שהותיר ההולנדי. עד לסיום שלב הבתים, הוא הבקיע ב-0:2 על יאנג בויז במשחק ששכנע סופית את המאמן אונאי אמרי לדחות את ההצעה של ניוקאסל ולהישאר בקבוצה, ואז הפציץ צמד ב-2:3 על אטאלנטה במחזור הנעילה בו עלתה הצוללת הצהובה לשמינית הגמר על חשבון האיטלקים.

שחקן ויאריאל ארנוט דנג'ומה עם דני פארחו. רויטרס
"לא ציפיתי שאשחק בליגת המשנה כי המטרה תמיד הייתה לחזור לליגת האלופות". דנג'ומה/רויטרס

לקראת המפגש מול יובנטוס בפברואר, הצהיר דנג'ומה: "ויאריאל רוצה לזכות בליגת האלופות". בריאיון נוסף, טען החלוץ: "הנתונים הפיזיים שלי דומים לאלה של קיליאן אמבפה. אין גבול להישגים אליהם אוכל להגיע". טבעי לחייך כאשר קוראים זאת, אבל דנג'ומה הגיע רחוק יותר בליגת האלופות העונה מאשר הצרפתי, וקבוצתו קרובה מאי פעם להעפלה סנסציונית לגמר. דנג'ומה היה חלק אינטגרלי מהמערך שתסכל וניצח את הגברת הזקנה בשמינית הגמר, ואף רשם את שמו על הלוח עם פנדל שקבע 0:3 בגומלין בטורינו. ואז, הוא גם הבקיע ב-0:1 על באיירן מינכן ברבע הגמר, לא לפני שקבע בשיחה עם "גרדיאן": "עובדתית נכון לומר שאני אחד הקיצונים הטובים בעולם". אמר - והכניע מיד את מנואל נוייר.

וזה עוד לא הכול. כאשר שיחק בבורנמות' בליגת המשנה, הצהיר דנג'ומה: "אין לי ספק שאני צריך לשחק בהרכב הפותח של נבחרת הולנד". בהתאחדות הניגרית, שניסתה לגייס אותו לשורותיה למרות שלבש פעמיים את החולצה הכתומה ב-2018, לא התלהבו לקרוא התבטאויות כאלה, אבל דנג'ומה צדק. לואי ואן חאל זימן אותו לקראת סיום קמפיין מוקדמות המונדיאל, והוא אכן היה שחקן הרכב בנובמבר. עכשיו משוכנע שחקן האגף התחבולן כי יככב בגביע העולם בסוף השנה, אבל לא בטוח שיעשה זאת כשחקן ויאריאל. את הקדנציה בצוללת הצהובה הוא מגדיר רק כקרש קפיצה בדרך לקריירה מזהירה במיוחד, וגם לסוכנו יש מה לומר בסוגייה.

"דנג'ומה הוא אחד השחקנים המוכשרים ביותר בדורו. הוא לא פחות טוב מאמבפה, אבל הגורל רצה שהעולם יכיר אותו רק העונה. הכול פתוח לגמרי לקראת העתיד", הצהיר מייקל ג'רמן - ולא פסל מעבר לאנגליה או לאיטליה בקיץ הקרוב. הקיצוני עצמו הבהיר: "הגעתי לוויאריאל על מנת להוכיח את עצמי, ואני כבר יכול לדמיין את הצעד הבא". ואם זה לא מספיק, יש לדנג'ומה מסר חשוב נוסף לעולם: "כל שחקן חייב לרצות להשתפר. אני, למשל, עשיתי כבר הרבה דברים טובים בקריירה, אבל גם עכשיו אני מנסה להיות טוב אפילו יותר".

עוד בוואלה!

"יותר קשה מאשר נגד יובנטוס ובאיירן": ויאריאל מוכנה לליברפול

לכתבה המלאה
ארנוט דנג'ומה שחקן ויאריאל עם המאמן אונאי אמרי. Soccrates Images, GettyImages
התקשר אל דנג'ומה והבהיר לו את חלקו בפרויקט. אמרי וההולנדי/GettyImages, Soccrates Images

אז מה, בעצם, הספיק לעשות דנג'ומה בן ה-25 עד כה? הוא גדל באקדמיה של איינדהובן, בה הוגדר כשחקן לא יציב באופן קיצוני, לא קיבל את ההזדמנות הנאותה לדעתו, ועזב בטריקת דלת ב-2016 כדי לפתוח דף חדש. הוא הצטרף לניימיכן, היה שחקן ספסל בסגל שירד ליגה ב-2017, אבל השתדרג בליגה השנייה, ומשך את תשומת ליבם של הסקאוטים מברוז'. לבלגים הצטרף דנג'ומה בדיוק כאשר ליאור רפאלוב עזב לאנטוורפן בקיץ 2018, סיפק מספר משחקים מלהיבים באגף כולל השער המיתולוגי ההוא לרשת אובלק, והיה לטענתו על הכוונת של מילאן כבר באמצע העונה. השחקן מצהיר כי ברוז' סירבה לכל ההצעות של הרוסונרי למכור אותו, אבל לא בטוח שזו האמת, כי לבורנמות' לא הייתה כל בעיה להביאו לאנגליה ב-2019 תמורת 15 מיליון יורו.

עונת הפריצה בפרמיירליג נהרסה בגלל סדרת פציעות, ואוהדי הדובדבנים הכירו אותו באמת רק בליגת המשנה, שם היה השחקן הבולט של הקבוצה עם 15 שערים. לכן, כאשר כשלה בורנמות' בפלייאוף העלייה, היה טבעי מבחינתו לעשות את הקפיצה לספרד, במיוחד כי המאמן אונאי אמרי התקשר אליו אישית והסביר לו את חלקו בפרויקט. ואכן - הרעיון של הבאסקי נשא פירות נהדרים. דנג'ומה לא רק כבש כבר 6 שערים בליגת האלופות. יש לו 10 כיבושים גם בליגה הספרדית, כולל צמד ב-0:2 על ולנסיה בדרבי במחזור האחרון.

והנתונים הסטטיסטיים לא מספרים את כל הסיפור, כי דנג'ומה באמת נותן שואו. הוא שחקן אגף מבריק שנהנה לחתוך משמאל למרכז כדי לנצל את רגלו הימנית החזקה, אבל שולט בכדור מצוין גם בשמאל, מכדרר בחסד, וממציא תרגילים חדשים בכל משחק. הוא לא תמיד יעיל, ואף עלול להיות אנוכי מדי, אבל כאשר המוזה נחה עליו הוא מסוגל לקחת את כל הקבוצה על כתפיו - וזה קורה לא מעט במהלך העונה האחרונה. לכן, על אף שהצהרותיו מעט מגוחכות, אפשר גם לקנא קצת בהערכה העצמית הגבוהה שלו. הוא באמת מאמין ביכולתו לטפס לפגסות הגבוהות ביותר.

ארנוט דנג'ומה שחקן ויאריאל חוגג שער. Quality Sport Images, GettyImages
גם ילדותו העמידה אותו באתגרים. דנג'ומה/GettyImages, Quality Sport Images

דנג'ומה גם טוען כי ילדותו הקשה הכינה אותו לעמידה באתגרים. הוא נולד בלאגוס, עבר להולנד בגיל ארבע, חווה אז את הגירושים של הוריו שהתדרדרו לעוני, ובילה מספר שנים במשפחות אומנה שונות שלא תמכו כלל באהבתו לכדור. אביו הביולוגי דאג להסיע אותו לאימונים עד גיל 10, עד שקיבל בחזרה מהרשויות את הזכות לגדל את הבן. לאור זאת, הוא ממתג את עצמו כ"הומלס שהגשים חלום והפך לכדורגלן", גם אם זה לא לגמרי מדויק. ועכשיו הוא מגיע לאנפילד כדי להתמודד באגף עם טרנט אלכסנדר ארנולד ומוחמד סלאח בחצי גמר ליגת האלופות, ולנסות להדיח גם את ליברפול. תסמכו עליו שהוא בטוח שזה אפשרי, ותנסו לדמיין מה הוא עשוי להגיד לקראת הגמר בפריז.

עקבו אחרי מיכאל יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ויאריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully