וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכאה על חטא של דורטמונד והאיש שרוצה להציב אותה בחזית המאבק באנטישמיות

דניאל לורכר, ראש תחום אחריות תאגידית בדורטמונד הגיע השבוע לישראל לסדרת פגישות עם בכירים בכדורגל המקומי וצפוי להשתתף בטקס לפתיחת אירועי יום השואה ביד ושם

תקציר משחק האליפות: באיירן מינכן - בורוסיה דורטמונד 1:3/ספורט1

רוב אוהדי הכדורגל שעוקבים אחר המועדון הגרמני המפורסם בורוסיה דורטמונד רואים בו סמל למודרניות וקידמה.

אבל דורטמונד לא תמיד הייתה כזו. בשנות ה-80 צמחה בה תנועה ימנית פוליטית, די אלימה, בתוך קהל המעריצים של מועדון, שגם היו"ר שלו בעבר היה חבר המפלגה הנאצית בשנות ה-30. אותם אוהדים, בשנות ה-80 איחלו לאוהדי המועדון המתחרה, שאלקה, שילכו לאושוויץ.

במשך זמן רב, דורטמונד לא נלחמה ישירות בערכים (אם ניתן לקרוא להם ערכים) האלה. רק בעשור האחרון היא שינתה את התנהלותה. אבל ההצלחה והחיזוקים מבית ומסביב, גרמו להם להמשיך במאבק.

לאחרונה, דורטמונד כינסה באצטדיון המפורסם שלה ב"סיגנל אידונה פארק" כנס המתמקד באנטישמיות בכדורגל העולמי. האירוע אורגן בשיתוף עם קבוצות ליגת הכדורגל הגרמנית, המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה והקונגרס היהודי העולמי.

אוהדי בורוסיה דורטמונד. רויטרס
הקבוצה משנה את פניה, וגם הקהל. אוהדי דורטמונד/רויטרס

בעקבות הצלחת הכנס, מבקשים אנשי הקונגרס היהודי העולמי להרחיב את הפעילות למדינות נוספות ולשם כך גם לערב את הכדורגל הישראלי. נציגי הקבוצה הגיעו השבוע לארץ, בתזמון מדויק בו מציינים בישראל את יום הזכרון לשואה.

"בדרך כלל, זה לא נפוץ שלאוהדי הכדורגל בעולם יש קשר טוב לקהילה היהודית", אמר ראש האחריות התאגידית של דורטמונד, דניאל לורכר. התקשורת עדיין מלאה סטריאוטפים גם כשמדברים על אנטישימיות".

לורכר מסביר גם כיצד הקורונה הוסיפה שמן למדורה, שממילא מסרבת לדעוך. "סטריאוטיפים קבלו חיזוק בזמן המגיפה. מפגינים גרמנים שצעדו נגד הסגרים עשו זאת כשהם עונדים העתקים טלאי צהוב, אותם תגים שהנאצים אילצו את היהודים לענוד בשנות ה-30 וה-40. המפגינים הללו אמנם זכו לגינוי נרחב, אבל הרגשות שלהם מבעבעים החוצה".

"האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בכל העולם, אבל במיוחד כשזה מגיע להפגנות הקורונה כאן בגרמניה, אתה יכול למצוא נרטיבים אנטישמיים בכל מקום", אמר לורכר. "זה די חשוב לליגה שלנו ולכל המועדונים להתמודד וללמוד על אנטישמיות, להבין אותה ולדעת איך להגיב עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully