וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף הגן על דה יונג שספג ביקורות, צ'אבי הודה ב"טעות"

קשר ברצלונה קיבל ציון 3 לאחר ההפסד 1:0 לראיו וייקאנו, אך "אינו למכירה". המאמן: "לא הכנסתי בשחקנים מוטיבציה". וגם: הגעגועים לפיקה, השפל חסר התקדים, ההישג ההיסטורי של המנצחת וכל המספרים

תיקתקנו - סיכום אירועי הספורט, 23 באפריל/ספורט1

רק בחודש שעבר עוד החזיקה ברצלונה ברצף של 15 משחקים ללא הפסד, אלא שמאז הקבוצה הקטלאנית עומדת על שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, כולל זה שרשמה אמש (ראשון) ב-1:0 נגד ראיו וייקאנו. התוצאה המביכה שרשמו שחקניו של צ'אבי מול העולה החדשה לליגה הספרדית סיפק לא מעט נתונים היסטוריים ו/או נדירים ומרשימים במיוחד, ואת כולם תוכלו למצוא בהמשך הידיעה.

מי שספג את מרבית הביקורות היה פרנקי דה יונג. הקשר ההולנדי הוחלף בדקה ה-60 יחד עם פראן טורס ויצא בזעם, ב"ספורט" נתנו לו את הציון הכי גרוע מבין כל השחקנים (3) ובתקשורת כבר מדווחים על כך שהקטלאנים יסכימו למכור אותו למנצ'סטר יונייטד תמורת בסביבות 70 מיליון יורו, זאת בהמשך לפרסומים על כך שמאמנם של השדים האדומים החל מהעונה הבאה, אריק טן האח, מעוניין לחבור מחדש לקשר ששיחק תחתיו באייאקס ומייעד לדה יונג תפקיד בכיר בפרויקט החדש באולד טראפורד.

מנגד, מי שהגן על דה יונג היה בן ארצו ג'ורדי קרויף, שהתבטא בסיום המשחק ואמר: "פרנקי הוא שחקן מוערך ביותר במועדון ואין לנו כוונה למכור אותו".

צ'אבי ניסה להרים את השחקנים שלו כשאמר: "אנחנו עוברים תקופה קשה. אני מבין את הביקורות. כולנו אשמים ולא רק שחקן אחד, אני לוקח את האחריות כמאמן. אנחנו צריכים כעת את האוהדים שלנו יותר מתמיד, הם היו מדהימים היום". המאמן לקח אחריות והוסיף: "אני עשיתי טעות כמאמן, לא השכלתי להכניס בשחקנים מוטיבציה. אני מודה בזה. אני יכול להגיד שטעיתי. השופט? לא אדבר על מה שאחרים עשו. זה יהיה חוסר כבוד. אולי היה פנדל על גאבי, לא ראיתי מספיק מקרוב".

צרה נוספת הגיעה מכיוונו של סרג'יניו דסט. המגן הימני, שרק בשבוע שעבר התאושש מפציעה וחזר לשחק, נפגע בשריר הירך האחורי ועלול להחמיץ את שארית העונה. בברצלונה מעריכים כי דסט ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות. לאור זאת ייתכן שצ'אבי ייאלץ לאלתר במשחק הקרוב נגד מאיורקה, שכן דני אלבס בעצמו נעדר מהמשחק נגד ראיו בגלל פציעה.

מאמן ברצלונה, צ'אבי. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
לא מוצא פתרונות. צ'אבי/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

המספרים

* לראשונה בהיסטוריה, ברצלונה רשמה שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות בקאמפ נואו. רצף כזה היה לה בעבר תחת לואי ואן חאל, אולם המשחקים התפצלו בין עונת 97/98 ל-98/99.

* ראיו וייקאנו ניצחה את ברצלונה בשני המפגשים בליגה העונה, דבר שלא הצליחה לעשות מעולם לפני כן.

* ראיו אף הפכה לעולה החדשה הרביעית אי פעם שמכניעה את בארסה פעמיים באותה העונה. קדמו לה סביליה (1935), הרקולס (1997) וסלמנקה (1998).

שחקן ברצלונה, פדרי. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
בארסה לא מנצחת בלעדיו. פדרי/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

* זהו ניצחון החוץ השני בלבד של ראיו וייקאנו על ברצלונה בכל הזמנים. הקודם היה לפני כמעט 22 שנים, במאי 2000, אז השיגה 0:2 בקאמפ נואו.

* המכנה המשותף לכל ששת ההפסדים של ברצלונה בליגה העונה: פדרי לא שיחק באף אחד מאותם משחקים.

* ברצלונה לא מסתדרת ללא ג'רארד פיקה: ב-652 הדקות האחרונות של הבלם הוותיק על המגרש, נכבשו רק שני שערים לרשתם של הבלאוגרנה. לעומת זאת, ב-390 הדקות האחרונות בלעדיו, היריבות הבקיעו שמונה שערים.

שחקני ראיו וייקאנו חוגגים שער של אלברו גרסיה. LLUIS GENE/AFP, GettyImages
עשו היסטוריה. שחקני ראיו וייקאנו חוגגים/GettyImages, LLUIS GENE/AFP

* עוד על פיקה: בעידן צ'אבי, ברצלונה ניצחה רק מחצית מהמשחקים שקיימה כשמספר 3 שלה לא פתח בהרכב: שלושה ניצחונות, תיקו אחד ושני הפסדים.

* על הבעיות ההגנתיות של בארסה תעיד גם העובדה שראיו וייקאנו הבקיעה בבעיטה היחידה שלה למסגרת בכל המשחק.

* גיבור הניצחון של ראיו, אלברו גרסיה, השתווה לז'ואאו פליקס עם משחק רביעי העונה שבו הוא מוצא את הרשת בתוך 10 הדקות הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully