וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון עלתה ל-0:3 ענק על ברוקלין, גובר קלקל את הקאמבק של דונצ'יץ'

לילה של דרמות בפלייאוף: טייטום (39 נקודות) שוב נתן נוקאאוט לדוראנט (16 בלבד), והסלטיקס התקרבו לסוויפ אחרי 103:109 בחוץ. יוטה גברה 99:100 על דאלאס מדאנק ניצחון של הצרפתי, למרות שהסלובני חזר במיטבו. מינסוטה השוותה ל-2:2, טורונטו צימקה ל-3:1 מול פילדלפיה

בוסטון חוגגת את הניצחון על ברוקלין במשחק 1/הטוויטר הרשמי של הסלטיקס

לילה גדול נוסף בפלייאוף ה-NBA. זה התחיל כבר אתמול (שבת) עם ניצחון של טורונטו על פילדלפיה, ונמשך אל תוך הלילה עם דרמה בין יוטה לדאלאס, ונוקאאוט של בוסטון לברוקלין המאכזב. במשחק שנעל את הלילה, מינסוטה השוותה את הסדרה מול ממפיס ל-2:2.

תוצאות הלילה:

טורונטו - פילדלפיה 102:110 (הראפטורס צימקו ל-3:1 בסדרה)
יוטה - דאלאס 99:100 (הג'אז השוו את הסדרה ל-2:2)
ברוקלין - בוסטון 109:103 (הסלטיקס עלו ל-0:3 בסדרה)
מינסוטה - ממפיס 118:119 (הטימברוולבס השוו את הסדרה ל-2:2)

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס. Al Bello, GettyImages
בית ספר לכדורסל. טייטום חוגג/GettyImages, Al Bello

ברוקלין - בוסטון 109:103 (הסלטיקס עלו ל-0:3 בסדרה)

הסדרה הכי מדוברת של הסיבוב הראשון מתבררת אולי כסדרה הכי חד צדדית, עם קבוצה אחת שמעבירה מסר לכל ה-NBA. הגנת הברזל של הסלטיקס שוב חיסלה את קבוצת הכוכבים המאכזבת של סטיב נאש, שחזרה הביתה וגילתה שגם באולם הביתי היא לא מצליחה להיראות טוב יותר - בדרך להפסד שהוא כמעט בגדר הנפת דגל לבן, בהתחשב בכך שאף קבוצה לא חזרה מעולם מפיגור 3:0 בפלייאוף.

ג'ייסון טייטום המשיך בהצהרת הכוונות הפרטית שלו עם הצגה נפלאה שכללה 39 נקודות (שיא אישי בפלייאוף), 6 חטיפות (עוד שיא אישי בפלייאוף), 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, כשהוא ממשיך לעשות ככל העולה על רוחו בצד ההתקפי, ולהקשות על קווין דוראנט המאכזב בחלק ההגנתי, מה שכבר גרם לפול פירס להכריז בסיום: "לנגד עינינו אנחנו רואים אותו חולף על פניו בהיררכיית הכוכבים של ה-NBA". ג'יילן בראון הוסיף 23 לסלטיקס, שקיבלו בחזרה מהפציעה את רוברט וויליאמס ושיפרו עוד יותר את הגנת הברזל שמאפיינת אותם בחודשים האחרונים.

עוד בוואלה!

יאנג החזיר את אטלנטה לחיים, מילווקי ופיניקס עלו ל-1:2

לכתבה המלאה
שחקני ברוקלין נטס קווין דוראנט, קיירי אירווינג. Al Belloa, GettyImages
הפנים אומרות הכל. דוראנט וקיירי בהלם/GettyImages, Al Belloa

המשחק התנהל ברובו בשליטה של האורחת, שפתחה יתרון דו ספרתי במחצית הראשונה. הנטס עשו קולות של קאמבק במספר מקרים לאורך המשחק, צמצמו למינוס נקודה בלבד כשנותרו ארבע דקות לסיום, אבל ראו ריצה נוספת בהובלת טייטום ובראון סוגרת עניין. ברוס בראון היה הקלע הבולט אצל הנטס עם 26 - וזו אולי הבעיה הגדולה. קווין דוראנט זרק 11 זריקות בלבד מהשדה (ואפילו לא אחת ב-11 הדקות האחרונות) בדרך לערב פושר של 16 נקודות לצד 8 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, קיירי אירווינג קלע גם הוא 16 בלבד (לצד 9 אסיסטים) כשהוא מדייק ב-6 מ-17 מהשדה ומסיים עם 0 מ-7 מהשלוש, ובמשחק מכריע שכזה, ברור שזה לא מספיק. הנטס בדרך להדחה משפילה וכואבות, הסלטיקס מנגד יכולים להתחיל לחשוב על להגיע רחוק מאוד בפלייאוף הזה.

רודי גובר, יוטה ג'אז. Alex Goodlett, GettyImages
רגע של תפנית ביוטה? גובר חוגג/GettyImages, Alex Goodlett

יוטה - דאלאס 99:100 (הג'אז השוו את הסדרה ל-2:2)

הג'אז השיגו בדיוק את תמונת הניצחון שחיפשו כדי להעיר את העונה המנומנמת, עם ניצחון דרמטי, בשיניים, משיתוף פעולה של שני הכוכבים שכביכול לא מסתדרים זה עם זה, דווקא במשחק בו לוקה דונצ'יץ' חזר מהפציעה. רבות דובר על היחסים הבעייתיים בין דונובן מיטשל לרודי גובר, אבל הפעם שני הכוכבים של יוטה עשו זאת בענק, כשמיטשל מצא את גובר לאלי אופ 11 שניות לסיום שקבע את תוצאת המשחק, אחרי סיומת מסחררת.

39 שניות לסיום, שלשת ענק של דונצ'יץ' מעל הראש של גובר עוד נתנה לדאלאס יתרון 4 וקירבה אותה לניצחון, אבל מיד לאחר מכן מיטשל קלע סל ועבירה (אחרי ספק פאול שלו), בצד השני דווייט פאוול פישל ברגע האמת והחטיא פעמיים מהקו, ואז הגיע הדאנק של גובר. בהתקפה האחרונה דונצ'יץ' שוב ויתר על הכדור אחרי שנשלחה לעברו שמירה כפולה, והזריקה האחרונה של ספנסר דינווידי לא פגעה בכלום.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול דנואל האוס, יוטה ג'אז. Alex Goodlett, GettyImages
כמעט הקאמבק המושלם. דונצ'יץ'/GettyImages, Alex Goodlett

בשולי הדברים, סל הניצחון של גובר היה סל הניצחון השלישי בפלייאוף הנוכחי (מתוך ארבעה בסך הכל) שנקלע אחרי שהמאמן נמנע מלקחת פסק זמן ולשרטט תרגיל בדרך המסורתית. אם יש מגמה שהפלייאוף הזה מתחיל לסמן, ייתכן שהיא בדיוק זו.

מי שהוביל את רשימת הקלעים של יוטה היה ג'ורדן קלארקסון שסיים עם 25 מהספסל. דונובן מיטשל תרם 23, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, וגובר היה חתום על דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-15 ריבאונדים. בצד השני, לוקה דונצ'יץ' סיים את משחקו הראשון בפלייאוף הנוכחי עם 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים וקיבל סיוע מג'יילן ברנסון, האקס פקטור של הסדרה, שקלע 23. כך או כך, נדמה שנכונה לנו סדרה ארוכה ומרתקת.

סטיבן אדאמס, ממפיס גריזליס, מנסה לעצור את קארל אנתוני טאונס, מינסוטה טימברוולבס. David Berding, GettyImages
ממפיס עשתה הכל כדי לעצור אותו, ולא הצליחה. אדאמס מול טאונס/GettyImages, David Berding

מינסוטה - ממפיס 118:119 (הטימברוולבס השוו את הסדרה ל-2:2)

הגריזליס היו ההפתעה הנעימה של העונה הרגילה, ניצחו קבוצות בכירות ונראו כמו הדבר הגדול הבא, אבל כעת הם מגלים שבפלייאוף זו אופרה אחרת לגמרי. ג'ה מוראנט וחבריו שוב התקשו, פיגרו ברוב שלבי המשחק והצליחו רק להתקרב לניצחון, אחרי שקארל אנתוני טאונס קלע שתי זריקות עונשין מכריעות 4.4 שניות לסיום, ושלשה של דזמונד ביין על הבאזר רק צמצמה את ההפרש לנקודה.

טאונס רשם יכולת משופרת אחרי שהתקשה במשחק הקודם, קלע 33 נקודות, הוריד 14 ריבאונדים והפך לשחקן השני בתולדות הטימברוולבס אחרי קווין גארנט שמגיע ל-30 ו-10 במשחק פלייאוף, ויחד עם אנתוני אדוארדס שנפצע וחזר במהלך המשחק וסיים אותו עם 24 נקודות משלו, היה המנוע מאחורי הניצחון. כמו בכל שלושת משחקי הבית של הקבוצה בפוסט-סיזן, גם הפעם פעילי זכויות לבעלי חיים פרצו למגרש כדי למחות נגד בעלי הקבוצה גלן טיילור, שכביכול הורה להרוג מיליוני עופות כתוצאה משפעת. זה לא הפריע לטימברוולבס, ששמרו על קור רוח ושמרו על הסדרה צמודה. דזמונד ביין הוביל את המפסידה עם 34 נקודות, דילון ברוקס הוסיף 24 וג'ה מוראנט הסתפק ב-11 בלבד, לצד 15 אסיסטים ו-8 ריבאונדים.

פרד ואנווליט, שחקן טורונטו ראפטורס. Cole Burston, GettyImages
נפצע ונטש. ואנווליט/GettyImages, Cole Burston

טורונטו (5) - פילדלפיה (4) 102:110 (1:3 לסיקסרס)

פרד ואנווליט נפצע ונטש ברבע השני, סקוטי בארנס שקיבל לפני המשחק את הגביע של "רוקי השנה" סבל וטופל, אבל גם הפציעות הללו לא מנעו מהראפטורס להיכנס סוף סוף לעניינים בסדרה שרבים קיוו (והאמינו) שתהיה צמודה יותר עד עכשיו.

איך הם עשו את זה? דרך הגנת ברזל ברבע האחרון, כזו שהחזיקה את פילי על 16 נקודות ברבע האחרון עד הגארבג' טיים ובו זמנית בנתה יתרון דו ספרתי לא גדול - אבל כזה שמספיק בשביל ניצחון ראשון בסדרה. הראפטורס הוליכו מאמצע הרבע השני עד הבאזר האחרון ובניגוד למשחק 3, הפעם לא איבדו יתרון.

פסקל סיאקם חזר להוביל את הקלעים עם 34 נקודות וזה הספיק למרות שאו ג'י אנונובי - האיש הבולט של טורונטו בהתקפה בשני המשחקים הקודמים - סובל מערב קליעה חלש של 11 נקודות ב-3 מ-13 מהשדה (אבל גם שלשה גדולה שקבעה 87:99 וחיסלה את הסיקסרס סופית). גארי טרנט ג'וניור קלע 24 ות'דאוס יאנג תרם 13.

ג'יימס הארדן הוביל את פילי עם 22 נקודות ב-5 מ-17 מהשדה וגם 9 אסיסטים, ג'ואל אמביד שנראה חסר ריכוז ומנוחה, סיים עם 21 וטוביאס האריס תרם 15 ו-11 בנקודות וריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully