וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס סגר מעגל מרגש עם הקהל, אבל בבית"ר יודעים: הבלאגן רק התחיל

24.4.2022 / 6:35

המאמן שר עם האוהדים אחרי ה-0:1 בדרבי שקירב את ההישארות: "אני מכיר את הכל בעל פה, גם את הקללות נגדי". גם איתמר ניצן כבר מסכם את התקופה הקשה: "חצי שנה שאנחנו אוכלים את עצמנו, החולצה של בית"ר כבדה מאוד". אבל האם העתיד באמת ורוד יותר?

תקציר: הפועל ירושלים - בית"ר ירושלים 1:0/ספורט1

בבית"ר ירושלים נשמו לרווחה אחרי הניצחון 0:1 בדרבי הירושלמי. אמנם על הנייר הקבוצה זקוקה לעוד נקודה כדי להבטיח רשמית את ההישארות בליגת העל, אך התחושה בסיום הייתה שהמשימה הושלמה. השחקנים זרקו לקהל כפפות וחולצות, ריצ'מונד בואצ'י רקד (ושאל אם אחרי שלושה גולים שכבש בדרבים השנה, מגיע לו לקחת את הכדור) ואפילו אורן ביטון, שעבר עונה קשה, שמח עם הקהל והרגיש טוב.

מצד אחד נשמעו בבית"ר הקנטות ציניות כלפי הפועל ירושלים. "הלוואי עלינו דרבי בכל שבוע. ככה היינו לוקחים אליפות. הפועל ירושלים היא הדבר הכי טוב שקרה לנו העונה", גיחכו במועדון, אבל השמחה לאיד היא גם מראה של בית"ר הנוכחית. כל עובדי המועדון, מלמעלה עד למטה, יודעים לספר כי עצם העובדה שמגיעים לכל דרבי בלחץ ומתמודדים עם הפועל ירושלים בתחתית של הליגה, היא בגדר מבוכה שאף אחד לא רוצה שתחזור בעונה הבאה. "החלומות של הפועל ירושלים זה הכישלון של בית"ר ירושלים. אנחנו קרובים מאוד לעמוד במשימה, אבל הגיע הזמן לבעלים הנכון שיחזיר את בית"ר למקומה הטבעי", הודו במועדון.

רועי הרמן, מניף את מיכאל אוחנה כל הכתפיים, בית"ר ירושלים. דני מרון
אנחת רווחה עצומה. שחקני בית"ר/דני מרון

בסופו של דבר עיקר הקרדיט בעמידה במשימה הולך בצדק ליוסי אבוקסיס. הוא קיבל את הקבוצה החלשה בליגה והפך אותה לקבוצה שלא פשוט לנצח אותה. במאני טיים של הפלייאוף הוא עם שלושה ניצחונות רצופים ללא ספיגה, וההגנה שהייתה הבדיחה של הליגה הפכה לחלק הכי יציב בקבוצה. אם היו אומרים לאבוקסיס אחרי המשחק הראשון שלו נגד נוף הגליל ברדיוס ללא קהל בטדי, שהוא יבטיח הישארות כשנותרו שלושה מחזורים לסיום, הוא היה צוחק. בסיום הוא גם הודה בכך ואמר: "אני מופתע שזה הסתיים מוקדם, הייתי בטוח שזה יילך עד הסוף, אני חושב שהריצה שלנו במחזורים האחרונים פלוס התוצאות מסביב התחברו לנו. אנחנו עדיין צריכים עוד נקודה כדי להבטיח סופית את ההישארות, אבל עשינו צעד מאוד חשוב היום".

אבוקסיס הוסיף: "הרבה זמן לא הייתי בדרבי ירושלמי, לפחות לא מאז שהייתי שחקן לפני יותר מ-20 שנה. בימים אחרים היו כאן עוד 5,000 אוהדי בית"ר, שהם הדבר הכי טוב שיש כאן. גם במשחק בית וגם במשחק חוץ הם דוחפים, אני רוצה להישאר ולהיות חלק מהאווירה הזאת, הלוואי שדברים יסתדרו ואמשיך".

עוד לפני המשחק, אבוקסיס תדרך את השחקקנים ואמר להם: "שלושה חודשים אנחנו סובלים מהמצב הזה, בואו ניתן את הכל במשחק הזה ונגמור את הסיפור, שנוכל ליהנות משלושת השבועות האחרונים. מגיע לנו". ואכן, הקבוצה עשתה זאת ואבוקסיס קיבל רגע של סגירת מעגל.

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
עכשיו הנאצות ייגמרו. אבוקסיס/דני מרון

בסיום אלפי אוהדים קראו בשמו של המאמן כמו בתקופה שהיה שחקן, והוא נהנה מכל רגע: "היה מרגש מאוד בסיום. עד היום חלק מהקהל קיבל אותי וחלק לא, משבוע לשבוע הקהל יותר איתי, וזה כיף אחרי ניצחון כזה שקוראים לך ומעודדים אותך". אבוקסיס לא סתם התבטא כך, תמיד תוך כדי עידוד היה את הקומץ שניסה לשמור על שירי הנאצה מהעבר כלפי המאמן. אתמול זה כנראה נגמר. אפילו שירי יציע משנות ה-90 חזרו לאופנה, ואבוקסיס לקח חלק בשירה בסיום וגם הסביר זאת עם חיוך: "אני מכיר את השירים בעל פה עוד מהימים שהייתי שחקן. גם את הקללות נגדי אני מכיר בעל פה".

כשאבוקסיס סיים לדבר, הגיע תורו של איתמר ניצן, שהתראיין מהלב עם המון רגש כששיתף במה שעבר השנה. "אנחנו במקום אחר ממה שהיינו. הקבוצה הרבה יותר מסודרת, נחושה, יודעת מה היא רוצה מעצמה. לא צריך להיות גאון גדול כדי לראות את זה. זה מעודד מאוד, לא זוכר מתי בית"ר עשתה שלושה ניצחונות רצופים, בטח לא בזמנים כאלה קריטיים. רק מי שחווה את העונה הזאת בתוך המועדון יודע מה עברנו אני חושב שכמות התהפוכות, האירועים והדברים שעברנו כאן על בסיס שבועי לא קרו לי בקריירה שלמה", אמר. "זאת אולי לא העונה הכי טובה מקצועית, אך זאת אחת החשובות בהיסטוריה של בית"ר. לא יודע מה היה קורה לבית"ר אם היא הייתה יורדת ליגה במצב הכלכלי שנקלעה אליו ובכל מה שאופף אותה".

ניצן הוסיף: "אני מאושר, אנחנו חצי שנה אוכלים את עצמנו, קשה לנו, כל יום ביומו מרגישים את הקושי. החולצה של בית"ר ירושלים היא חולצה כבדה מאוד, לא כל שחקן יכול להצליח כאן, זה מועדון עם המון דרישות והשקט המקצועי כאן מועט. בגלל זה אני אומר ששחקן שמצליח בבית"ר, יכול להצליח בכל מקום".

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים פצוע. דני מרון
עונה מפרכת. איתמר ניצן/דני מרון

ברמה האישית סיפר ניצן: "כשהקבוצה לא טובה, זה משפיע על כולם. קשה לבלוט גם בתור שוער כשלא הולך, כשיש חוסר אונים, כשאתה מרגיש שדברים לא הולכים טוב. אני גאה במה שאני עושה בבית"ר לאורך השנים וגם העונה, זאת הייתה עונה מאוד קשה ואני גאה בכל נקודה שהבאתי למועדון. אני שלם עם עצמי. העונה הבאה? יש לי חוזה בבית"ר, כל עוד בית"ר תעמוד בחוזה אני נשאר פה, אני לא יכול להגיד מעבר לזה. יש חוסר וודאות גדול מאוד בבית"ר ירושלים, אני מקווה שהעתיד יהיה טוב יותר, כי אני לא יודע אם נצליח לשרוד עוד עונה כזאת".

לאן בית"ר הולכת מכאן? במהלך חודש מאי יתברר מה מוכן משה חוגג לעשות כדי לשחרר את הקבוצה. נכון לרגע זה, כל עוד חוגג לא מנתק עצמו רשמית מבית"ר ומבהיר כי אינו דורש עליה דבר, אנשים בורחים מכל מגע עם הקבוצה וממתינים לראות האם הקבוצה תלך לפירוק. דרך יצחק יונגר, חוגג מתכן במקביל אפשרות לתפעל את הקבוצה בתקציב מינימלי ואם צריך גם בקבוצת נוער מחוזקת, על מנת לא ללכת לפירוק, עד שיגיע רוכש ראוי מבחינתו. כמו שזה נראה כרגע, הבלאגן של הקיץ רק מתחיל.

האזינו: אופיר סער על עתידה של בית"ר ירושלים

בתוך כך, רגע חשוב לציון נרשם אמש כאשר הקשר דן עזריה חגג את הניצחון עם החולצה מספר 65 כמחווה לגיסתו שחולה במחלת ה-cf (חיידק שטורף את הריאות) ומחכה להשתלת ריאות כבר מעל שנה. מצבה של גיסתו מחמיר ועזריה החליט לחגוג כך במטרה לחזק אותה וכדי להעלות את המודעות להסכמה לתרומות איברים והצלת חיים.

דן עזריה, קשר בית"ר ירושלים. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
חגיגה ומחווה חשובה ומרגשת. עזריה/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

משחקי יום ראשון בליגת העל:

בית עליון:

בני סכנין - הפועל באר שבע (20:15, ספורט3)

בית תחתון:

הפועל חדרה - מ.ס. אשדוד (19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully