וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השערים נעצר בחשד להשתייכות לארגון פשע: "הזמין רציחות"

סערה באקוודור: גבריאל קורטס, כוכב ברצלונה גואיאקיל, היה חלק מכנופיית לוס טיגרונס שגם רצחה ככל הנראה את האצן האולימפי אלכס קיניונס. שר הפנים: "קורטס סיפק וקיבל מידע בנוגע להתנקשויות"

סערה גדולה מתרחשת ביומיים האחרונים בכדורגל האקוודורי בעקבות מעצרו של גבריאל קורטס, מלך שערי הליגה וכוכבה המוביל של ברצלונה גואיאקיל. הכדורגלן בן ה-26 נעצר יחד עם 17 אנשים נוספים במהלך פעילות משטרתית נגד כנופיה רצחנית בשם לוס טיגרונס. החשדות: רצח, הזמנת רציחות, סחר בסמים, טרור וסחר לא חוקי בנשק.

אחד ממקרי הרצח המקושרים לכנופיה הוא של אלכס קיניונס, האצן הטוב ביותר בהיסטוריה של אקוודור, שזכה במדליית ארד באליפות העולם ב-2019, השתתף בגמר האולימפי בריצת 200 מטר באולימפידת לונדון 2012 והחזיק בשיאים לאומיים. קיניונס נורה למוות מחוץ למרכז קניות בגואיאקיל בדיוק לפני חצי שנה יחד עם חבר נוסף, ועל פי החשד גם הוא היה חלק מלוס טיגרונס.

גבריאל קורטס שחקן ברצלונה גואיאקיל. DOLORES OCHOA, GettyImages
מסתבך סדרתי, אבל לסיפור כזה איש לא ציפה. גבריאל קורטס/GettyImages, DOLORES OCHOA

בהתחלה לא הייתה ברורה מידת מעורבותו של קורטס בארגון והסברה הייתה שהוא רק הובא לחקירה, אבל שר הפנים פטריסיו קאריו לא השאיר מקום לספק כשהודיע: "בין העצורים נמצא איש ספורט מוכר מאוד במדינה שלנו, שאנו מאמינים שלא רק היה חבר בכנופיית לוס טיגרונס אלא גם סיפק וקיבל מידע בנוגע לאנשים אותם המתנקשים צריכים לרצוח".

48 שעות לפני המעצר, קורטס עוד הספיק להשלים 90 דקות במשחק ליגה של קבוצתו. השחקן, שכמו רבים בדרום אמריקה מכונה "אל לוקו" (המשוגע), הוא מלך שערי הליגה העונה עם שבעה כיבושים בתשעה מחזורים. נטייתו להסתבך הייתה מוכרת: באינדפנדיינטה דל ואלה השעו אותו בגלל העלבת קוון, מבוטאפוגו הברזילאית נזרק לאחר שתיעד עצמו שותה אלכוהול עם חברים (ועוד משבח בסרטון את היריבה פלמנגו), ובזימון הראשון לנבחרת ברח מהמחנה לטובת בילוי לילי ובעקבות זאת נופה מהסגל.

אלכס קיניונס אצן אקוודורי, מדליסט ארד באליפות העולם 2019. Michael Steele, GettyImages
הרצח שלו לפני חצי שנה זעזע את אקוודור. אלכס קיניונס/GettyImages, Michael Steele

המעצרים באירוע הפשיטה הנוכחי בוצעו לאחר חקירה שארכה כארבעה חודשים ובמהלכה אספה המשטרה הלאומית של אקוודור מידע רב נגד כנופיית הפושעים וקשרה אותה לחזית אוליבר סיניסטרה - קבוצת מתנגדים של הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה, שפועלת סמוך לגבול עם אקוודור. אותה קבוצה מואשמת בחטיפה ורצח של שלושה עיתונאים ב-2018.

בינתיים קורטס הובא בפני שופט ומעצרו הוארך כמו יתר החשודים בחברות בארגון, ביניהם שלושה שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully