וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מתוסכלים ממבול השלשות של ריאל: "רובן היו פנויות"

הצהובים מאוכזבים אחרי ההפסד (ווילבקין: "הם קיבלו יותר מדי שלשות פנויות"), אך אופטימיים לקראת ההמשך: "נצטרך להרים את המשחק ב-30 אחוזים". וגם: מחדל הכרטיסים והעקיצה של ריאל לשיפוט

1.

אכזבה במכבי תל אביב אחרי ההפסד אמש (רביעי) במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף של היורוליג לריאל מדריד 84:74 בוויזינק סנטר שבבירת ספרד. הצהובים ינסו לחזור לסדרה מחר (21:45), ולהחזיר את ההכרעה לתל אביב.

במכבי סימנו שתי נקודות אור עיקריות. הראשונה הייתה המשחק של סקוטי ווילבקין שקלע 20 נקודות והיה האיש שהחזיק את הצהובים במחצית הראשונה, והשנייה היא המשחק המצוין של רומן סורקין עם 12 נקודות ו-5 ריבאונדים כשב-21 דקות שלו על המגרש הצהובים הובילו ב-2 נקודות יתרון. מנגד אנטה ז'יז'יץ' ודרק וויליאמס רשמו ערב נורא עם 2 נקודות כל אחד, כשבדקות שלהם על הפרקט מכבי הייתה בפיגור הגדול ביותר 10 ו-14 בהתאמה.

בסיום המשחק סימן סקוטי ווילבקין את המספר 1 לקהל של ריאל שהגיב בשריקות בוז. "אמרתי לאוהדים של ריאל שהם ניצחו רק את משחק מספר 1, הם צריכים לנצח שני משחקים עכשיו, אנחנו צריכים לנצח שלושה משחקים", סיכם הגארד, "לקראת המשחק הבא אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים מההתחלה, הם ניצחו כל רבע חוץ מהשלישי שהיינו בשוויון, אנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה על הקלעים, בגלל זה הפסדנו. אין שום דבר בטוח, אבל יש לי ביטחון שנוכל לשחק טוב יותר, אני מתרגש לקראת המשחק השני. הם קלעו יותר מדי שלשות, גם קליעות קשות, אבל אנחנו צריכים למנוע מהם שלשות פנויות. נצטרך לשחק כמו שאנחנו יודעים, אולי היה קצת עצבים של פלייאוף, לא נכנסנו למשחק, נהיה יותר נינוחים במשחק הבא".

רומן סורקין הוסיף: "לא לקחנו את המומנטום שהיה לנו, נכנסו להם הרבה שלשות והיינו צריכים לעצור את זה, אנחנו עם הפנים קדימה יש לנו משחק עוד 48 שעות ואנחנו מתרכזים בזה עכשיו. יש להם סגל מאוד מוכשר, כל שחקן שם יכול להתעלות בכל יום, היום זה היה קוזר, אנחנו צריכים להתמקד בנו ופחות בהם. התרגשתי קצת בהתחלה, אבל זה כדורסל, מתרגלים, רק רצינו לנצח, ננסה לתקן את זה עוד 48 שעות. לא הרגנו את המשחק, היינו צריכים לקחת את המומנטום שהיה לנו, על זה נצטרך לעבוד לקראת המשחק הבא".

רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
בלט על רקע החולשה של ז'יז'יץ'. סורקין/GettyImages, Sonia Canada

2.

מה שהפסיד לצהובים את המשחק היה הקליעות של ריאל מחוץ לקשת, כשלא פחות מ-15 מהם הגיעו משחקנים שמוגדרים כפורוורדים - פביאן קוזר ורודי פרננדס עם 4, גרשון יאבוסלה עם 3, אלברטו אבלדה עם 2 ואדם האנגה ואנתוני רנדולף עם שלשה אחת כל אחד. סרחיו יוי ונייג'ל גוס וויליאמס תרמו שלשה אחת במצטבר.

אנשי הקבוצה יצאו מהוויזינק סנטר בתחושה שאמנם ריאל קלעה גם שלשות פנויות, אך מרבית השלשות שקלעו הבלאנקוס נבעו מחוסר תשומת לב של הצהובים, אם באי הצמדות לקלעים טובים, או באיבוד שחקנים בירידה להגנה או בתרגילים. "ביום בינוני של הקליעה שלהם הם גם היו קולעים פה 12-13 שלשות בגלל שרוב הזריקות היו חופשיות לגמרי", אמר אחד הבכירים מאנשי מכבי בכעס בעוד הוא יוצא לכיוון מלון הקבוצה.

אלא שלא רק השלשות פגעו במכבי. במועדון ציינו אחרי המשחק כי במספר הזדמנויות הם הצליחו לשוב למשחק, לייצר מומנטום, אבל כשהיו קרובים למהפך, ביצעו טעויות וקיבלו תרומה מעטה מדי משחקני המפתח. ג'יימס נאנלי אמנם קלע 11 נקודות, אך חלקן בגארבג' טיים וסיים עם 2 מ-8 מהשדה, קינן אוואנס נעלם תחת ההגנה של פביאן קוזר עם 5 נקודות ועל וויליאמס וז'יז'יץ' אין צורך להרחיב בערב חלש במיוחד.

ובכל זאת, הצהובים יוצאים מעודדים לקראת המשחק מחר מאחר ואם כל כך הרבה שחקנים היו רחוקים מרמתם והקבוצה הפסידה ב-10 הפרש במשחק בו היו בתמונה עד לדקות הסיום, יש אפשרות לתקן. "אנחנו צריכים להרים את המשחק שלנו לא ב-70 אחוז, אולי ב-30 אחוז כדי לנצח", אמר אחד מאנשי הצוות של מכבי במהלך הלילה, "יש טעויות טקטיות שנצטרך לתקן, אבל יש גם לא מעט טעויות אישיות ששחקנים יצטרכו להרים את עצמם".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
היה די בודד בהתקפה. ווילבקין/GettyImages, Sonia Canada

3.

26 פעמים הגיעו שחקני מכבי תל אביב לקו העונשין במשחק, יותר מ-8 זריקות עונשין מעל הממוצע של הקבוצה העונה, מתוכן קלעה מכבי 18 זריקות בלבד. והמספר לא היה נראה כל כך גבוה אם במקביל ריאל מדריד לא הייתה מגיעה לקו 6 פעמים בלבד ונשרקו לרעתה 9 שריקות יותר מאשר למכבי.

באזור חדר מסיבות העיתונאים נשמעו אנשי ריאל מדברים על השיפוט. "ניצחנו את מכבי למרות שהשופטים לא כל כך רצו שננצח", אמר אחד מאנשי הקבוצה בחיוך, "אם זה היה נגמר אחרת לא הייתי מחייך כל כך".

גם פבלו לאסו כשנשאל על הנושא הסתכל בתסכול אל דף הסטטיסטיקה וניסה להסביר מה קרה. "מספר זריקות העונשין מפתיע, קשה להסביר את זה. זה הפרש מאוד גדול, 26 מול 6, יש לנו שחקנים שיכולים לשלוט מתחת לסלים כמו טבארס ופוארייה, הם סגרו את הצבע ולכן הגענו להרבה שלשות".

רודי פרננדס שחקן ריאל מדריד מול רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
עשה למכבי הרבה צרות. רודי פרננדס/GettyImages, Sonia Canada

4.

רק 7,634 צופים היו בוויזינק סנטר אמש, מספר נמוך יחסית, אבל גבוה יותר ממה שריאל מביאה בחודשים האחרונים לעונת היורוליג שלה. בריאל דיברו לפני המשחק על כך שגם בעלי מנויים רבים לא מגיעים למשחקי הקבוצה, במיוחד בימים שבהם הקבוצה משחקת מול קבוצת הכדורגל כמו אמש, וכך נראו גם ביציעים אוהדים שמחזיקים טלפונים ועוקבים אחרי שידור המשחק באוסאסונה.

כ-300 אוהדים של מכבי תל אביב היו מרוכזים ביציע העליון מאחורי הסל ונשמעו מדי פעם מול הקהל הלא רעשני במיוחד של הבלאנקוס. ארגון הגייט שכמה עשרות נציגים שלו הגיעו למדריד ניסו לייצר אווירה ביתית עוד מחוץ לאולם, אך המרחק הגדול מהפרקט וגם המומנטום של המקומיים הקשה עליהם בסופו של דבר.

לצד אנשי מכבי תל אביב שישבו סמוך ליציע העיתונאים התבלט שחקן נבחרת העתודה של ישראל גלעד לוי, שמשחק בימים אלה באסטודיאנטס הספרדית מהליגה השנייה, והגיע לעודד את הצהובים כשהוא חמוש בדגל ישראל.

אוהדי מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
ניסו לרכוש כרטיסים למדריד ונתקלו בסירוב. אוהדי מכבי תל אביב/אודי ציטיאט

5.

מלבד האוהדים שישבו ביציע העליון, כשכמעט כולם הגיעו למדריד בטיסות אותן ארגנה מכבי, ניסו עשרות רבות של אוהדי מכבי לרכוש כרטיסים למשחק בידיעה שיהיו במדריד בזמן הסדרה ונתקלו בסיטואציה לא פשוטה. על אף העובדה שכמעט 10,000 כיסאות היו ריקים בוויזינק סנטר, בריאל מדריד סירבו למכור כרטיסים לאוהדי מכבי, שחלקם נתקלו בסירוב גם בקופות בערב המשחק. בריאל לא סיפקו סיבה רשמית לנושא, אך אין ספק כי ניסו למנוע ממספר רב של אוהדי מכבי ליצור אווירה שונה ביציעים.

במקביל התלוננו כמה עשרות אוהדים כי נאלצו לרכוש כרטיסים דרך חברות צד שלישי שמכרו את הכרטיסים בכ-450 שקלים לכרטיס, כשהמחיר הנקוב היה עליו היה בין חצי לשליש ממה ששילמו בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully