וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בווימבלדון הודיעו: לא נאפשר השתתפות שחקנים רוסים ובלארוסים

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 13:44

ראשי טורניר הדשא בלונדון שללו את האפשרות של הטניסאים הללו להשתתף בשל המלחמה באוקראינה. מדובר ב-16 שחקנים ושחקניות

תקציר: סטפנוס ציציפאס זוכה בטורניר מונטה קרלו/ספורט1

טניסאים וטניסאיות רוסים ובלארוסים לא יורשו להשתתף בטורניר ווימבלדון 2022. כך נמסר מטעם הטורניר היום (רביעי). הדבר נעשה בניגוד למה שנקבע לפני כן על ידי ה-ITF, ה-ATP וה-WTA, שקבעו שתינתן אפשרות לרוסים והבלארוסים להשתתף, אך רק תחת דגל ניטרלי ואסרו על ההשתתפות של נבחרות רוסיה ובלארוס בגביע דייויס ובגביע בילי ג'ין קינג (לשעבר הפדרציה).

"אנחנו מגנים את פעולותיה הבלתי חוקיות של רוסיה ושקלנו את הנושא באופן זהיר מאוד", נכתב מטעם הטורניר, "אנחנו מחויבים לשחקנים, לקהילה שלנו ולציבור הבריטי כמוסד ספורט בריטי. לקחנו בחשבון גם את ההוראות שיצאו מטעם הממשלה הבריטית בנוגע לאירועי ספורט. לאור הפרופיל הגבוה של הטורניר בבריטניה ובעולם כולו, מוטלת עלינו האחריות להשתתף במאמצים של הממשלה, התעשייה, הספורט ומוסדות האומנות כדי להגביל את השפעתה הבינלאומית של רוסיה בכל אמצעי שניתן.

"תחת הנסיבות של אגרסיביות צבאית כל כך לא מוצדקת, זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת שהמשטר הרוסי יוכל ליהנות מרווח כלשהו על ידי השתתפות של טניסאים רוסים ובלארוסים בטורניר".

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
לא ישחק בווימבלדון. מדבדב/רויטרס

נשיא מועדון אול אינגלנד בו נערך הטורניר, איאן יואיט אמר: "אנחנו יודעים שזה מקשה מאוד על הטניסאים שמשתתפים ואנחנו עושים את זה בלב כבד כדי שהם יסבלו מהמעשים של המשטר הרוסי. שקלנו את העניין לעומק ובחנו אלטרנטיבות שונות שיכולות להיות והגענו למסקנה שלא נאפשר למשטר הרוסי להשתמש בכך כדי לקדם את עצמו".

בנוסף הודיעו מהטורניר שאם הנסיבות ישתנו עד יוני הם ישקלו מחדש את העניין.

כמובן שמדובר בסטירת לחי משמעותית עבור טניסאים וטניסאיות רוסים ובלארוסים רבים כשבין הבולטים שבהם אפשר לציין את דניל מדבדב (2 בעולם), אנדריי רובלב (8), קארן חצ'אנוב (26), אסלן קראצב (30) ואיליה איבשקה (44) בגברים ואת ארינה סבאלנקה (4), אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (15), ויקטוריה אזרנקה (18), דריה קסאטקינה (26), ורוניקה קודרמטובה (29), לודמילה סמסונובה (31), יקטרינה אלכסנדרובה (39), אלכסנדרה ססנוביץ' (50), וורוורה גראצ'בה (73), אנה קלינסקייה (75) וקמילה רחימובה (95) אצל הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully