וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תמתין לבית"ר תל אביב. המטרה: חזרה מהירה ללאומית

19.4.2022 / 11:51

הצהובים נוטים לוותר על שת"פ נרחב עם מועדון אחר ומקווים שהיורדת תחזור לליגת המשנה אחרי עונה אחת. מה יעשה קרלוס גרסיה?

תקציר: בית"ר תל אביב בת ים - הפועל באר שבע 3:0/ספורט1

שנה בלבד חלפה מאז שבית"ר תל אביב בת ים נחשבה לאחת הקבוצות המרעננות והמפתיעות של הכדורגל הישראלי והעפילה עד חצי גמר גביע המדינה ואמש, כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה, נקבע באופן מעשי שהיא תרד לליגה א'. הקבוצה שהייתה פעם דייר של קבע בליגה הבכירה ובשלוש השנים האחרונות פעלה בשיתוף פעולה הדוק עם מכבי תל אביב, רשמה עונה גרועה מאוד, עם שישה ניצחונות ליגה בלבד ו-16 הפסדים, עם הגנה מחוררת שספגה 51 שערים והתקפה אנמית שמתקשה לכבוש.

בעונה שעברה, הציגה בית"ר תל אביב בת ים יכולת מצוינת בליגה הלאומית. הקבוצה הבקיעה 55 שערים ובשורותיה כיכבו שמות כמו פארפה גיאגון, יניב מזרחי ואמיר ברקוביץ', שפורחים העונה אצל בני לם במכבי נתניה, נדב נידם וגיא מזרחי שהפכו לשחקני הרכב בהפועל קרית שמונה ורונן חנציס ובר כהן שעשו מעבר לליגת העל.

שחקני בית"ר תל אביב בת ים. אודי ציטיאט
העונה לא היו שם מספיק שחקנים שיכולים לעשות את הקפיצה לליגת העל/אודי ציטיאט

השחרור המאסיבי בקיץ האחרון והעובדה שבמקביל לא הגיעו שחקנים מתאימים לסחוב את הקבוצה העונה, בתוספת לטעויות ניהוליות כאלה ואחרות שנעשו בתחילת העונה, הביאו לקריסה מקצועית. קשה היום לשים את האצבע על שחקנים שיעשו את דרכם מהקבוצה לליגת העל בעונה הבאה ובשלב זה יש גם הרבה מאוד סימני שאלה לגבי המשך שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב, שרבים משחקניה המושאלים שיחקו העונה בקבוצה הבית"רית. מהסגל הקיים סומנו אור רויזמן ודור תורג'מן, שגדלו במחלקת הנוער של הצהובים, כבעלי פוטנציאל להגיע לקבוצות ליגת העל וצריך לראות כיצד תשפיע ירידת הליגה על המשך הקריירה של שניהם.

בית"ר תל אביב בת ים ובשמה הקודם, בית"ר תל אביב רמלה, הייתה בעשור האחרון תחנת מעבר קבועה של שחקני מכבי תל אביב, שסיימו גיל נוער ובמועדון הוחלט להשאיל אותם כדי לצבור דקות משחק ולהשתפשף בקבוצת בוגרים קטנה יותר בטרם ישובו הביתה. שמות כמו יונתן כהן, מתן חוזז, דן גלזר ושחר פיבן, הם רק דוגמא קטנה לשחקנים שעברו בה, בטרם חזרו למדים הצהובים והובילו לזכיות בתארים והשתתפות במפעלים אירופים. גם שחקנים כמו עדן קארצב, דור ג'אן, רוסלן ברסקי ואפילו עלי מוחמד, שמככב היום באלופה מכבי חיפה, עשו את צעדיהם הראשונים בקבוצת בוגרים בבית"ר תל אביב.

עוד בוואלה!

בני ריינה הפסידה 2:1 להפועל פתח תקוה, בית"ר תל אביב בם ים ירדה מעשית

לכתבה המלאה
קרלוס גרסיה, מאמן בית"ר תל אביב בת ים. אודי ציטיאט
מאוד מוערך בקרית שלום. גרסיה/אודי ציטיאט

בשלוש השנים האחרונות, שיתוף הפעולה בין הבעלים ליאור שחטר לבין מכבי תל אביב הלך ונהיה צמוד יותר, בעיקר דרך עבודה משותפת עם פטריק ואן לוון, שהיה המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בקרית שלום, טרם עבר לאמן את הקבוצה הבוגרת. בין ואן לוון לבעלים שחטר, היה קשר הדוק ושיתוף פעולה קרוב מאוד, כאשר גם מאמנים ממחלקת הנוער בקרית שלום עברו לאמן בבית"ר תל אביב.

כעת, עם הירידה לליגה השלישית, יהיה קשה יותר לשכנע שחקנים לעבור לבית"ר תל אביב ובמכבי יצטרכו למצוא פתרונות חלופיים לשחקנים שלהם. למרות שמות של קבוצות כאלה ואחרות שפורסמו לאחרונה, בשלב זה, אין בכוונת מכבי תל אביב לסגור שיתוף פעולה עם מועדון אחר בליגה הלאומית, כאשר נראה ששחקנים יושאלו לקבוצות שונות בהתאם לחוזים שלהם, לביקוש שיהיה להם ולאופציות שיהיו בליגה הלאומית. במכבי תל אביב, היו רוצים לראות את בית"ר תל אביב בת ים חוזרת כבר אחרי עונה אחת לליגה הלאומית, כדי להמשיך את השת"פ ולשמור על הקשר החם.

שאלה נוספת שעומדת על הפרק היא המשך דרכו של המאמן קרלוס גרסיה, שהגיע בינואר, אך לא הצליח לעצור את המפולת. למרות הכשלון העונה, גרסיה ששיחק לפני פחות מעשור במדים הצהובים וזכה עם הקבוצה באליפויות, מאוד מוערך בקרית שלום, גם על ידי הבעלים מיטש גולדהאר, כך שבתקופה הקרובה יתבהרו הדברים גם לגביו. גרסיה שעשה העונה את צעדיו הראשונים כמאמן ראשי, עדיין לא החליט אם להישאר בישראל גם בעונות הבאות וייתכן מאוד שהצעה מקצועית מראשי הצהובים, תגרום לו להישאר כאן גם בהמשך.

בבית"ר תל אביב בת ים, יש כיום כמעט 20 שחקנים מושאלים ממכבי תל אביב ובתקופה הקרובה יוחלט לגבי עתידם. חלק מהשחקנים בוודאי יישארו גם בליגה א', אך במכבי וגם בבית"ר תל אביב, נערכים לסיטואציה שחלקם יבקש לעזוב בהתאם להצעות ואופציות שיהיו להם בליגה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully