וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער הרחמים: שבע השנים הקשות של דויד דה חאה

19.4.2022 / 15:00

כשבע שנים אחרי שחתם בריאל מדריד ונשאר במנצ'סטר יונייטד בגלל פקס שנשלח באיחור, מיכאל יוכין סבור שניתן רק לרחם על השוער שמציל את השדים האדומים פעם אחר פעם, כדי לחוות כישלון אחר כישלון. כעת גם המאזן החיובי הנדיר שלו נגד ליברפול בסכנה (22:00, ספורט1)

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - נוריץ' 2:3/ספורט1

בשבת הפך אירוע משעשע ליד הרחבה של מנצ'סטר יונייטד לוויראלי ברשתות החברתיות. דויד דה חאה התנהל עם הכדור במשחק מול נוריץ', ראה כנראה את הארי מגווייר פנוי לחלוטין כדי לקבל את המסירה, אבל בכל זאת העדיף הרחקה סתמית לחוץ. סביר להניח שהייתה זו טעות מקרית, אבל אי אפשר להתעלם מהסמליות שלה.

בחודשים האחרונים מביע השוער הספרדי של מנצ'סטר יונייטד את תסכולו מחבריו לקבוצה בכל דרך אפשרית, ואפשר לחוש שהוא לא סומך עליהם ומפקפק מאוד במחויבותם למשימה. לעתים קרובות מדי הוא החייל הבודד במערכה להגן על כבודם של השדים האדומים, והתבטאויותיו בתקשורת נוטות להיות חריפות, ברמה שלא מקובלת בדרך כלל כלפי שחקני סגל אחרים.

אחרי ההפסד לאברטון לפני שבוע וחצי, הצהיר דה חאה: "למען האמת, זו חרפה. היינו צריכים לנצח במשחק הזה. אנחנו אפילו לא יוצרים מצבי הבקעה נורמליים. אין לי מושג מה לומר". הוא שיחרר הצהרה דומה אחרי התבוסה 4:1 מול ווטפורד שהובילה לפיטוריו של אולה גונאר סולשיאר בנובמבר. "הדרך בה שיחקנו היום מביכה. המחצית הראשונה הייתה איומה והיא לא מתאימה למועדון הזה ולרמת השחקנים בסגל. זה עוד סיוט. אין לנו מושג מה לעשות עם הכדור, ואנחנו סופגים המון שערים. זה רגע מזעזע", הוא קבע אז.

מובן מאליו כי גם התבוסה 5:0 מול ליברפול באולד טראפורד באוקטובר זכתה להתייחסות מצד האיש שהוציא חמישייה מהרשת, אבל לא ממש היה אשם בפיאסקו. "קשה להסביר מה אני מרגיש עכשיו. אנחנו ממשיכים לספוג שערים פשוטים, וזה קורה במשך כל העונה. אנחנו משחקים כמו ילדים וחייבים להתנצל בפני האוהדים", אמר הספרדי.

עוד בוואלה!

אחרי 30 שנה: דרבי קאונטי של ויין רוני ירדה לליג 1

לכתבה המלאה
דויד דה חאה, שוער מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
נגמרו לו המילים. דה חאה עם חבריו להגנה/רויטרס

היום, לקראת הביקור באנפילד אצל היריבה המושבעת מליברפול שנמצאת בכושר טוב אפילו יותר בהשוואה ללפני חצי שנה, אפשר רק לרחם עליו. הרי אפילו נוריץ', הקבוצה החלשה ביותר בליגה, כבש פעמיים בשבת והגיעה להזדמנויות רבות מול דה חאה שהצטיין. בלעדיו, גם שלושער של כריסטיאנו רונאלדו לא היה מציל את השדים האדומים ממבוכה נוספת, אבל בזכותו זה דווקא היה יום טוב בכל הקשור למאבק על המקום הרביעי. טוטנהאם וארסנל הפסידו, מנצ'סטר יונייטד ניצחה 2:3, והנה לכם - הכרטיס לליגת האלופות נמצא במרחק שלוש נקודות בלבד כרגע. מצד שני, אחרי ליברפול תפגוש הקבוצה את ארסנל ואז את צ'לסי, ולכן התקוות עלולות להיות מוגזמות עבור הסגל שמתקשה מאוד לתפקד אפילו נגד הקנריות.

רונאלדו מחליף לסירוגין תפקידים של גיבור העל המדהים והשחקן הכי גרוע על המגרש. דה חאה הוא הסלע היחיד של יציבות בקבוצה, ולפרשנים אין ספק כי יזכה ברוב גדול בתואר שחקן העונה מטעם האוהדים. למעשה, ההצלות הרבות שהוא נדרש לבצע גורמת ל-2021/22 להיראות כמו אחת העונות הגדולות שלו במועדון. לא קשה להבין את האכזבה שלו כאשר חבריו מתעקשים לעתים קרובות מדי לזרוק לפח את פירות עמלו. לקראת המהפכה הגדולה בסגל, הוא בין הבודדים שמעמדם איתן לחלוטין, למרות שלדין הנדרסון נמאס להמתין להזדמנויות על הספסל.

בוגר האקדמיה של השדים האדומים שב לאולד טראפורד בקיץ 2020 בשאיפה להדיח את הספרדי מההרכב, אבל זה ממש לא קרה. אשתקד הוא שותף במספר משחקים כאשר השוער הראשון היה פצוע, אבל העונה אין לו אפילו דקה בפרמיירליג. למעשה, אריק טן האח ניסה להחתים את האנגלי בן ה-25 בהשאלה באיאקס בחלון ההעברות בינואר, אבל רלף רנגניק הטיל על כך וטו. כעת, כמאמן המיועד של מנצ'סטר יונייטד, הוא דווקא ההולנדי יאשר השאלה או מכירה של הנדרסון בקיץ הקרוב, כי דה חאה צפוי להיות הבאנקר גם בתקופתו. אחת המשימות החשובות של הנהלת המועדון היא להאריך את חוזהו של הספרדי שיפוג ביוני 2023.

דויד דה חאה, שוער מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מה היה קורה לו הפקס היה מגיע בזמן? כעת הקלפים נמצאים בידיו/רויטרס

האם יסכים דה חאה להישאר? כל הקלפים נמצאים כעת בידיו, והוא תהה בוודאי לא פעם כיצד הייתה מתפתחת הקריירה שלו לו הפקס ב-31 באוגוסט 2015 היה מגיע בזמן. המעבר לריאל מדריד כבר סוכם, קיילור נבאס היה אמור לעשות את הדרך ההפוכה ודה חאה כבר הכין הסברים לאוהדי אתלטיקו אהובתו על הסיבות שהובילו אותו לחצות את הכביש. כמעט שבע שנים חלפו מאז, אקס אתלטיקו אחר - טיבו קורטואה - הוא האליל הבלתי מעורער בסנטיאגו ברנבאו, והלבנים נמצאים בדרך לעוד זכייה באליפות ולקרבות הגדולים מול מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות.

מאז 2015, זכה דה חאה במדי מנצ'סטר יונייטד בגביע האנגלי, בגביע הליגה ובליגה האירופית. בחמש השנים האחרונות, ארון התארים שלו ריק לגמרי. מנגד, ריאל זכתה בתקופה המקבילה בשתי אליפויות ספרד והניפה שלוש פעמים את גביע האלופות, וזאת בלי להזכיר סופרקאפ אירופי וגביע העולם לקבוצות. איש לא יוכל לומר אם זה היה המצב לו היה דה חאה מממש את החלטתו המקורית, אבל הוא רשאי להרגיש מקופח. כאשר חתם במנצ'סטר יונייטד ב-2011, האמין הספרדי באמת ובתמים שהוא מגיע למועדון החזק בתבל, ושרד גלי ביקורת קשים לפני שביסס את מעמדו אצל אלכס פרגוסון שסמך עליו לאורך כל הדרך. מאז פרישתו של הסקוטי, זה ממש לא המצב, ולמרות הרווחים שעושה משפחת גלייזר, כלל לא בטוח שהשדים האדומים יכולים להיקרא מועדון צמרת בפרמיירליג.

מצד שני, היציבות הופכת אותו לאגדה. במשחק מול נוריץ', עלה דה חאה למקום ה-12 במספר ההופעות במדי השדים האדומים בכל הזמנים. הוא עומד כיום על 481 הופעות, מהלך העונה חלף על פני רוי קין, ג'ורג' בסט, מארק יוז, מייקל קאריק, בריאן רובסון וריו פרדיננד. עד סוף חוזהו בקיץ הבא, הוא עשוי לעלות למקום השביעי, ממנו ידיח את שיאן השוערים אלכס סטפני שלבש את האפודה 539 פעמים. לפניו יישארו אז רק ריאן גיגס, בובי צ'רלטון, פול סקולס, ביל פולקס, גארי נוויל ו-וויין רוני. בכל הקשור לשחקנים מחוץ לבריטניה ואירלנד, הוא שבר את כל השיאים כבר מזמן. מקומו בהיסטוריה מובטח, וזה לא דבר של מה בכך.

אולי זה באמת מעניק לו לגיטימציה לבקר בבוטות את יתר השחקנים שלא עומדים בציפיות. אולי הוא האיש מבין יותר מכולם את מורשת המועדון. חוץ מזה, הוא עדיין מחזיק במאזן חיובי במשחקים מול ליברפול - שמונה ניצחונות, שמונה תוצאות תיקו ושבעה הפסדים ב-23 מפגשים נגד האדומים ממרסיסייד במדי יונייטד. אולי הניצחון האחרון באנפילד היה ב-2016, אבל בעונה שעברה השיג שם דה חאה תיקו 0:0 - והיא ייקח את התוצאה הזו בשתי הידיים גם הערב (22:00, ספורט1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully