וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייטום קלע סל ניצחון על הבאזר, מילווקי ופיניקס פתחו ברגל ימין

הסלטיקס ניצחו 114:115 ועלו ל-0:1 על ברוקלין למרות ערב אדיר של אירווינג. יאניס כיכב ב-86:93 על הבולס, פיניקס ומיאמי הביסו

דני אבדיה בישראל/קובי אליהו

הפלייאוף נמשך, ומיאמי פתחה אמש (ראשון) בסערה את המסע שלה, כשהביסה את אטלנטה במשחק הראשון בסיבוב הראשון, בערב מרתק. מיד לאחר מכן הגיעה המנה העיקרית, כשבוסטון גברה על ברוקלין מסל ניצחון על הבאזר של ג'ייסון טייטום, במשחק שמבטיח הרבה להמשך הסדרה. המשחקים נמשכו אל תוך הלילה, עם ניצחונות של פיינליסטיות העונה שעברה מילווקי ופיניקס.

מיאמי (1) - אטלנטה (8) 91:115
בוסטון (2) - ברוקלין (7) 114:115
מילווקי (3) - שיקגו (6) 86:93
פיניקס (1) - ניו אורלינס (8) 99:110

ג'ייסון טייטום חוגג את הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב. GettyImages
ג'ייסון טייטום חוגג את הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב/GettyImages
קיירי אירווינג קולע מעל מרקוס סמארט, ברוקלין נטס מול בוסטון סלטיקס. רויטרס
ערב מדהים שלו לא הספיק. קיירי/רויטרס

בוסטון (2) - ברוקלין (7) 114:115 (הסלטיקס עלו ל-0:1 בסדרה)

עוד לפני תחילת המשחק היה ברור שזו עומדת להיות סדרה מהנה, אבל המשחק הראשון היה מעבר לציפיות: בוסטון מנצחת בזכות סל בשנייה האחרונה של ג'ייסון טייטום, שהצליח לצאת כגיבור הגדול של הערב עם 31 נקודות, למרות הצגה מרשימה של קיירי אירווינג.

אחרי שהקבוצות ירדו להפסקה בשוויון 61:61, בוסטון פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 8:19 ועלתה ל-69:80, אבל הנטס פתחו את הרבע האחרון בריצת 2:15 והשלימו מהפך כדי לעלות ל-98:102. הסלטיקס קלעו 5 רצוף והשוו ל-107:107 כשנותרו 3:16 דקות לסיום, אבל 45 שניות לסיום אירווינג קבע 111:114 עם שלשה אדירה. ג'יילן בראון צימק 38 שניות לסיום ל-114:113, ואז הדרמה הגיעה לשיאה: ברוקלין נתקעה בהתקפה ודוראנט החטיא זריקה קשה, 12 שניות לסיום בוסטון יצאה להתקפה אחרונה בלי פסק זמן - וסמארט מצא את טייטום, שתוך כדי סיבוב וירטואוזי קלע סל מכריע ממש על הבאזר, וקבע את תוצאת המשחק, 114:115.

ג'ייסון טייטום קולע את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב. רויטרס
ג'ייסון טייטום קולע את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב/רויטרס
ג'ייסון טייטום חוגג את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב. רויטרס
ג'ייסון טייטום חוגג את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס, לעיני קיירי אירווינג המאוכזב/רויטרס
ג'ייסון טייטום חוגג עם חבריו את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס. רויטרס
ג'ייסון טייטום חוגג עם חבריו את סל הניצחון של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס/רויטרס
מרקוס סמארט מול קיירי אירווינג, ברוקלין נטס מול בוסטון סלטיקס. רויטרס
מרקוס סמארט מול קיירי אירווינג, ברוקלין נטס מול בוסטון סלטיקס/רויטרס

טייטום סיים עם 31 נקודות ו-8 אסיסטים, כשבסך הכל ארבעה שחקנים מבוסטון קולעים 20 נקודות ומעלה: אל הורפורד עשה עבודה חשובה מתחת לסלים עם 20 נקודות ו-15 כדורים חוזרים (כולל 6 בהתקפה, שהביאו נקודות חשובות), מרקוס סמארט קלע 20 וחילק 6 אסיסטים (כולל המהלך המנצח, עם קור רוח מרשים) וג'יילן בראון קלע 23.

מנגד, אירווינג סיים עם 39 (12 מ-20 מהשדה, 6 מ-10 מהשלוש, 9 מ-9 מהעונשין, 6 אסיסטים) ונתן עבודה טובה גם בהגנה (4 חטיפות וחסימה אחת), אבל במהלך האחרון לא יכול היה לעצור את טייטום, במשחק מול קבוצתו לשעבר, בערב בו שוב ספג הקנטות מאוהדי סלטיקס. קווין דוראנט איכזב למרות 23 נקודות, כשקרטע עם 9 מ-24 מהשדה. ניק קלסקטון קלע 13 וקלט 8 אבל החטיא 4 זריקות חשובות מהקו.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. Stacy Revere, GettyImages
מסורת זו מסורת. יאניס/GettyImages, Stacy Revere
ניקולה ווצ'ביץ', שיקגו בולס. Stacy Revere, GettyImages
כמעט קאמבק. ווצ'ביץ'/GettyImages, Stacy Revere

מילווקי (3) - שיקגו (6) 86:93 (הבאקס עלו ל-0:1 בסדרה)

המסע של הבאקס להגנה על התואר יצא לדרך עם פתיחה אופיינית: בעונה שעברה יאניס אנטטוקומפו וחבריו הפסידו את המשחק הראשון בשלוש מתוך ארבע הסדרות שלהם, וגם הפעם הם התקשו ולא היו במיטבם, אבל בסופו של דבר עשו את המוטל עליהם. האלופה בנתה יתרון מבטיח של 16 נקודות כבר ברבע הראשון ונראתה בדרך לניצחון קליל, אבל הבולס בהופעתם הראשונה בפלייאוף אחרי חמש שנים חזרו והשלימו מהפך, רק כדי לראות אותו יורד לטמיון עם ריצת 0:8 של הבאקס בדקות קריטיות ברבע האחרון, כשגם ניסיון שלשה של זאק לאבין חצי דקה לסיום שיכול היה להשוות את התוצאה, מסתיים בהחלטה מכרעת.

יאניס אנטטוקומפו הוביל את מילווקי עם 27 נקודות ו-16 ריבאונדים, ברוק לופז הוסיף 18 וג'רו הולידיי תרם 15, 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, אבל המפתח מבחינת הבאקס היה בהגנה, שגרמה לבולס לסיים את הרבע האחרון עם 15 נקודות ב-6 מ-28 מהשדה. ניקולה ווצ'ביץ' כיכב בשורות המפסידה עם 24 ו-17 ריבאנודים, דמאר דרוזן סיים עם 18 ו-8 ריבאונדים, אבל קלע רק 6 מ-25 מהשדה.

שחקני פיניקס סאנס דווין בוקר, קמרון פיין חוגגים. Christian Petersen, GettyImages
הקבוצה הכי טובה בעונה הרגילה פתחה עם מסר. בוקר ופיין חוגגים/GettyImages, Christian Petersen
שחקן ניו אורלינס פליקנס סי ג'יי מקולום מול שחקן פיניקס סאנס טורי קרייג. Christian Petersen, GettyImages
מקולום והפליקנס ניסו לתת פייט/GettyImages, Christian Petersen

פיניקס (1) - ניו אורלינס (8) 99:110 (הסאנס עלו ל-0:1 בסדרה)

פיינליסטית העונה שעברה והקבוצה הטובה בליגה בעונה הרגילה סיפקה הצהרה במשחקה הראשון בפלייאוף, עם הגנת ברזל במחצית הראשונה, התקפה שוטפת וקולחת וערב שברובו הניצחון לא הוטל בספק. הסאנס טסו ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, ירדו להפסקה בפלוס 19, ולא נבהלו גם כשהפליקנס המעט עייפים עשו קולות של קאמבק ברבע השלישי. ברגע האמת, כריס פול לקח את העניינים לידיים, וסיים רבע רביעי דומיננטי במהלכו היה אחראי ישיר בנקודות או אסיסטים ל-19 נקודות רצופות שהבטיחו את הניצחון.

CP3 סיים את המשחק הנפלא עם 30 נקודות, 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, וקיבל סיוע מדווין בוקר שקלע 25 וחילק 8 אסיסטים. דיאנדרה אייטון הוסיף 21, 9 ריבאונדים ו-4 חסימות, ומנגד ניו אורלינס קיבלה תפוקה משועל הקרבות המנוסה סי ג'יי מקולום (25, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) ומיונאס ולנצ'יונאס שעשה שמות בצבע וסיים עם 18 נקודות ולא פחות מ-25 ריבאונדים - 13 מהם בהתקפה.

ג'ימי באטלר, שחקן מיאמי היט, מתעמת עם כוכב אטלנטה הוקס טריי יאנג. רויטרס
נקלעו לעימות, אחד מהם יצא ווינר. באטלר מול יאנג/רויטרס
ג'ימי באטלר חוגג עם מיאמי היט ניצחון מול אטלנטה. רויטרס
ג'ימי באטלר חוגג עם מיאמי היט ניצחון מול אטלנטה/רויטרס

מיאמי (1) - אטלנטה (8) 91:115 (ההיט עלו ל-0:1 בסדרה)

דאנקן רובינסון קבע שיא מועדון עם 8 שלשות בדרך ל-27 נקודות (9 מ-10 מהשדה, 8 מ-9 מעבר לקשת), ג'ימי באטלר קלע 21, פי-ג'יי טאקר קלע 16 וקייל לאורי הוסיף 10, ומיאמי פתחה את הסדרה עם הצהרה וניצחון מוחץ.

רובינסון לא הצליח להחמיץ, ושבר את השיא שקבעו דיימון ג'ונס ומייק מילר (7 שלשות), כשמנגד טריי יאנג רשם את ערב הקליעה הכי גרוע בקריירה שלו, כשהסתפק ב-1 מ-12 מהשדה. יאנג פתח את המשחק עם הרבה אנרגיות, ואף התעמת עם באטלר ונצמד לו לפרצוף אחרי עבירה בוטה, אבל באטלר וחבריו היו אלה שהתאוששו מהר, והוליכו ב-19 בהפסקה, בדרך ליתרון שהלך וצמח.

יאנג הסתפק ב-8 נקודות עם 0 מ-7 מהשלוש, בוגדן בוגדנוביץ' החטיא את כל 8 הזריקות שלו, ובלעדיהם (ובלי קלינט קאפלה הפצוע) ההוקס נכנעו בקלות, עם המחצית הראשונה הכי גרועה שלהם העונה (59:40 להיט). בסוף הררבע השלישי ההוקס פיגרו 86:60, כשהצליחו ב-36 דקות לקלוע נקודה יותר ממה שמיאמי קלעה ב-24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully