וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיזה צפוי לפתוח על הספסל, התלבטות בין דוניו לצ'יבוטה

18.4.2022 / 15:58

קשר מכבי חיפה עדיין לא כשיר במאת האחוזים בשל כאבים בברך. התלבטות גם בין אבו פאני לג'אבר, פלאניץ' ישוב ל-11 ומשפתי יפתח בין הקורות בחצי גמר הגביע מול הפועל חיפה (שלישי, 20:30)

חצי הגמרהסתיים19/04/2022
מכבי חיפה
  • דוד (43)
  • שרי (52)
0:2
    הפועל חיפה
    תקציר: הפועל חיפה - מכבי חיפה 1:0/ספורט1

    שתי הקבוצות החיפאיות מתכוננות לחצי גמר גביע המדינה, כאשר בשלישי (20:30) הירוקים והאדומים - שחורים ייאבקו באצטדיון בלומפילד על המקום בגמר, שם המנצחת תפגוש את מכבי תל אביב או הפועל באר שבע. הקבוצה של ברק בכר שואפת לזכות בגביע בפעם הראשונה מאז 2016, בעוד הקבוצה של אלישע לוי תנסה להניף גביע ראשון מאז 2018.

    שחקן מכבי חיפה גודסוויי דוניו, מעל מרואן קבהא, בני סכנין. מאור אלקסלסי
    נאבק מול צ'יבוטה על המקום ב-11. דוניו/מאור אלקסלסי

    מכבי חיפה

    במכבי חיפה יצאו לבית מלון מחר בבוקר לקראת המפגש מול הפועל חיפה בדרבי. בחיפה עדיין לא סגורים על ההרכב לקראת המשחק, אך המאמן ברק בכר ימשיך לתת לרועי משפתי את הקרדיט בין הקורות. כזכור, בחיפה קיבלו החלטה שמשפתי יהיה השוער בגביע והוא הציג יכולת מצויינת במשחקים במפעל בהם עמד בין הקורות.

    מי שלא צפוי לפתוח בהרכב הוא דולב חזיזה. כזכור, בשבוע שעבר עבר הקשר MRI בשל כאבים בברך והוא עדיין לא כשיר במאת האחוזים. חזיזה יהיה בסגל אך ההערכה בקבוצה היא שיפתח על הספסל.

    בעקבות ההיעדרות הצפויה של חזיזה מההרכב, ישנה התלבטות האם לעלות עם גודסוויי דוניו כחלוץ ודין דוד על האגף או שמא לפתוח עם מאוויס צ'יבוטה על האגף ודוד בחוד. התלבטות נוספת היא בין מוחמד אבו פאני למחמוד ג'אבר שעשוי לקבל את המקום בהרכב. מי שיחזור למרכז ההגנה הוא בוגדאן פלאניץ.

    הרכב משוער: רועי משפתי, מיקאל אלפונס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, עלי מוחמד, מחמוד ג'אבר, צ'ארון שרי, עומר אצילי, מאוויס צ'יבוטה, דין דוד

    רועי משפתי שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
    ימשיך בין הקורות בגביע. משפתי/מאור אלקסלסי

    טריוויה

    * שתי החיפאיות נפגשו 16 פעמים במסגרת הגביע, כשמכבי חיפה מובילה 4:11 בניצחונות. הדרבי האחרון בגביע היה למעשה מפגש כפול ברבע הגמר ב-2017/18 ואז הפועל חיפה עלתה בזכות שערי חוץ (3:3).

    * בשלב חצי הגמר היה בעבר רק דרבי חיפאי אחד וגם הוא נערך בבלומפילד. זה קרה ב-4 ביוני 1966 ואז יהושע פלגי העניק להפועל חיפה 0:1.

    * מכבי חיפה רוצה לחזור לגמר אחרי שש שנים, כשב-2016 גם הייתה הזכייה השישית והאחרונה שלה עם ניצחון 0:1 על מכבי תל אביב.

    * הפועל חיפה הגיעה לגמר לפני ארבע שנים והניפה אז את הגביע בפעם הרביעית בתולדותיה בזכות 1:3 על בית"ר ירושלים לאחר הארכה.

    * מכבי חיפה ברצף של תשעה משחקים ללא הפסד (ליגה וגביע) ובמהלכם ספגה רק שני שערים. הרצף הזה כולל ניצחון 0:1 כאורחת בדרבי, אחרי ה-1:5 המוחץ בסיבוב הראשון.

    * אלישע לוי, קפטן מכבי חיפה בעבר והמאמן שהוביל אותה לשתי האליפויות האחרונות לפני עידן ברק בכר, הגיע בעבר ארבע פעמים לגמר ומולם לא הניף גביע. שלוש פעמים הפסיד במעמד הזה עם הירוקים ועוד פעם אחת עם הפועל באר שבע. בכר, לעומתו, הגיע לגמר אחד וזכה בו עם עירוני קרית שמונה ב-2014.

    בשבת יחזרו הקבוצות לליגה: מכבי חיפה תתארח אצל מכבי נתניה בפלייאוף העליון (17:30) ואילו הפועל חיפה תצא לקרית שמונה במסגרת הפלייאוף התחתון (18:00).

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      2
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully