וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת ההוקי קרח מייק בוסי הלך לעולמו בגיל 65

אחד משחקני ההוקי קרח הגדולים בכל הזמנים מת בשל סרטן הריאות, בו אובחן לפני כחצי שנה. הצעיד את ניו יורק איילנדרס לארבע זכיות רצופות בגביע סטנלי ולשיא של 19 ניצחונות רצופים בסדרות פלייאוף

במשך ארבע שנים, בין 1980 ל-1983, חלשה ניו יורק איילנדרס על ה-NHL. האיילנדרס זכו בגביע סטנלי ארבע פעמים ברציפות, כשבראשם עמד כוכב אחד - מייק בוסי, שהלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 65 בשל סרטן הריאות.

שחקן ניו יורק איילנדרס מייק בוסי. Steve Babineau, GettyImages
שחקן ניו יורק איילנדרס מייק בוסי/GettyImages, Steve Babineau

בוסי הקנדי נבחר במקום ה-15 בדראפט של 1977, ובעונת 1977/8 כבר נבחר לרוקי השנה, לאחר שכבש 53 שערים והכין 38 אסיסטים (91 נקודות אישיות על פי שיטת ההוקי קרח). הוא שיחק עשר עונות באיילנדרס ועדיין חקוק כמלך השערים שלהם עם 573 הבקעות. יחד איתו רשמה הקבוצה 19 ניצחונות רצופים בסדרת פלייאוף, שיא שטרם נשבר.

"בוסי היה סמל לא רק של האיילנדרס, אלא של עולם ההוקי קרח כולו", ספד הנשיא וה-GM של האיילנדרס לו למוריילו, "לא היה איש שרצה יותר ממנו להיות הטוב ביותר. הוא עיצב לנצח את פני המועדון". בוסי פרש ב-1988 כשהוא בן 30 בסך הכול וב-1992 נבחר להיכל התהילה. ב-2017 נכנס לרשימת 100 שחקני ה-NHL הגדולים בהיסטוריה. באוקטובר האחרון הודיע על פרישה מרשת הטלוויזיה הקנדית דוברת הצרפתית TVA Sports לאחר שאובחן בגופו הסרטן.

  • עוד באותו נושא:
  • הוקי קרח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully