וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן כדורסל הנכים, עשאהל שבו, ידליק משואה בטקס יום העצמאות

הספורטאי הפראלימפי, שאף עסק בשחייה, זכה לכבוד מהשר חילי טרופר: "סמל לניצחון הרוח". כשהיה בן תשע, שבו נפצע קשה בפיגוע בו נרצחו אימו ושלושת אחיו

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, חילי טרופר, הודיע על הבחירה בעשאהל שבו להדליק משואה ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל בחודש הבא. שבו הינו ספורטאי פראלימפי שעוסק כיום בכדורסל לכסאות גלגלים ובעבר גם התחרה כשחיין.

כשהיה בן תשע, מחבל חדר לבית הוריו של שבו ביישוב איתמר ורצח לנגד עיניו את אימו ואת שלושת אחיו. מאתיים רסיסים ושלושה כדורים חדרו לגופו של שבו וקטעו את רגלו, אך למרות הפציעה הקשה והאובדן של בני משחתו הוא נאבק לקום ולהתגבר על הכאב והנכות. לאחר השיקום הוא הפך לאלוף ישראל בזכייה, ייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות ולאחר מכן גם עבר לשחק כדורסל, שם הצטרף לסגל נבחרת ישראל.

עשאהל שבו, שחקן כדורסל הנכים. קרן איזיקסון,
צמח מהאובדן והכאב. שבו/קרן איזיקסון

טרופר אמר לאחר הבחירה: "עשאהל שבו הוא סמל לניצחון הרוח. מתוך שבר גדול, אובדן אם ושלושה אחים ופציעה קשה, הוא בחר לצמוח. עשאהל הוא ספורטאי מצטיין, איש חינוך ומודל עבור כל מי שמתמודד עם קושי ומתעקש לנצח כל יום מחדש".

יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי: "הבחירה בעשהאל זו גאוה גדולה של כולנו, הכרתי אותו כילד, כבר אז בלט בנחישותו. ליוויתי אותו במשך השנים בגאווה גדולה, ועכשיו כשקיבל את ההכרה וההוקרה אני משוכנע שישמש מגדלור לצעירים רבים, הן בחתירה למצויינות והן בערכיו כאדם".

יו"ר הוועד הפראלימפי מר אלי בירנבאום: "עם היוודע דבר בחירתו של עשהאל להשיא משואה, שמחה רבה מילאה את כולנו. עשהאל הוא דוגמא ומופת לרבים, צעירים ומבוגרים, הוא ספורטאי מצטיין ואחד השחקנים המשמעותיים בנבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, מייצג את המדינה בכבוד באליפויות אירופה, מאמן את הדור הצעיר ותורם לקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully