וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארץ הכוכביות לארץ המציאות: על השאלות מסביב להגעת מכבי ת"א לפלייאוף

16.4.2022 / 11:00

אבן ושחקניו נהנו מהדחת הרוסיות מהיורוליג, אבל גם ב-1977 ו-2004 קרו דברים שעזרו להם בדרך וגם הפועל ירושלים נהנתה מקשרים בדרך לזכייה ביול"ב קאפ. הגיע הזמן שכולם, כולל הצהובים, יתעסקו במציאות ולא במה היה קורה אם

דני אבדיה בישראל/קובי אליהו

"אין ספק שהייתה לנו בעיה של מוטיבציה מנקודת הזמן הזאת". כך בחר סשה ג'ורג'ביץ', שחקן עבר מפואר ומאמן קצת פחות מצליח, להסביר את הסיטואציה שהובילה את פנרבחצ'ה להתפרקות ביורוליג ואיבוד המקום שלה בפלייאוף, "ברכות למכבי תל אביב ובהצלחה בפלייאוף", סיכם. כן, פנרבחצ'ה הייתה זאת שנמחקו לה שלושה ניצחונות מול הקבוצות הרוסיות, למכבי תל אביב נמחקו שלושה הפסדים, והשאר היסטוריה.

בתקופה האחרונה החל דיון מעמיק ברשתות החברתיות, וגם בתקשורת, מה היה קורה אילו המלחמה ברוסיה לא הייתה מתקיימת, או אם היורוליג הייתה מקבלת החלטה שונה ולא מוחקת את תוצאות הקבוצות הרוסיות. האם מכבי תל אביב הייתה מגיעה גם אז לפלייאוף היורוליג, האם צריך להתייחס לעלייה הנוכחית שלה לפלייאוף כעלייה עם כוכבית, ועוד הקנטות והבהרות. הכל מיותר, הכל לא חשוב.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם ג'יימס נאנלי, קינן אוואנס. דני מרון
כוכביות? הכל מיותר, הכל לא חשוב. ווילבקין חוגג/דני מרון

אם הולכים בדרך של הכוכביות, אפשר לסמן כוכביות על הישגים נוספים של הצהובים לאורך השנים. את גביע אירופה הראשון של מכבי, בשנת 1977, השיגה הקבוצה בזכות שני ניצחונות טכניים על צסק"א מוסקבה וברנו ועלתה למשחק הגמר בזכות בית משולש שכלל את הניצחון על צסק"א. ב-2004 ולנסיה, שגברה על כל הקבוצות האחרות בבית פעמיים, לא הופיעה למשחק בתל אביב בשל המצב הביטחוני, ספגה הפסד טכני והצהובים נעזרו בנס ז'לגיריס כדי להעפיל לפיינל פור.

היסטוריה רחוקה? אפשר גם היסטוריה קרובה יותר. שלושת התארים האחרונים המשמעותיים של הצהובים הושגו בעזרת "כוכביות". את האליפות בעונת 2019/20 השיגו לאחר שאחת היריבות המרכזיות על התואר, הפועל חולון, התפרקה לחלוטין. בעונה שעברה הופיעה למשחק גמר גביע המדינה אחרי שמכבי ראשון לציון שיחקה עם זר אחד ופתחה עם הנוער בשל מבצע שומר החומות והפועל ירושלים לא הפריעה לה בדרך לאליפות אחרי שגם היא כבר קרסה בגלל אותו מבצע.

לא רק מכבי תל אביב נעזרה באלמנטים לא ספורטיביים שלא קשורים אליה כלל כדי להביא תארים. הפועל ירושלים הניפה בזכות את גביע יול"ב בשנת 2004, אך ההגעה שלה למפעל הייתה תמוהה שכן עונה קודם לכן סיימה את ליגת העל רק במקום השמיני, הרחק מהפלייאוף. האם גם לזכייה הזאת של ירושלים נצמיד כוכבית?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפועל ירושלים לאחר הזכייה ביולב קאפ ב-2004. GettyImages
עכשיו גם לזכייה של הפועל ירושלים בגביע יול"ב נצמיד כוכבית?/GettyImages

מחוץ לעולם הכוכביות יש את עולם המציאות. בעולם הזה הקבוצות שנהנו מההפקר לא באמת השפיעו ולא באמת יזמו את מה שהוביל אותן לזכייה. מכבי תל אביב לא הובילה את ולדימיר פוטין לתקוף באוקראינה, לא גרמה למצב הבטחוני ב-2004 ובשנה שעברה וגם לא בגללה הקומוניזם היה קיים. הפועל ירושלים נהנתה משנים של קשרים במפעל השני של היול"ב כדי להעפיל לאירופה גם בשנים פחות טובות, ואיש לא ציין את זה כשהגיעה להישגים בעונה העוקבת.

אז נכון שבסבירות גבוהה מכבי תל אביב לא הייתה נהנית מאותה רוח גבית כדי להגיע לפלייאוף אם המצב לא היה משתנה כפי שהוא השתנה, אבל מדובר בהתעסקות בנדמה לי. מי היה יודע אם לא היה קורונה, אולי הצהובים כבר היו זוכים ביורוליג, ג'יילן ריינולדס היה ממשיך לעונה נוספת, ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן לא נפצעים ומכבי הייתה זוכה גם בעונה שעברה בתואר. הכל חישובים לא רלוונטיים, ולא קשורים למציאות. המציאות אגב צריכה לגרום לאנשי מכבי תל אביב לא להינות משני העולמות. היא לא יכולה להזכיר שהיא הגיעה לפלייאוף ב-2020, כי הפלייאוף לא שוחק.

הגיע הזמן לחזור למציאות - במציאות מכבי תל אביב בפלייאוף, היא זכתה מן ההפקר ותוכל להשיג תואר אירופי בעוד קצת יותר מחודש. בעוד 15 שנים, לא יזכרו את הכוכבית ואת השאלות הללו, כמו שלא זוכרים את 2004 ו-1977 בזיכרון הקולקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully