וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי הלך לעולמו בגיל 79

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 22:31

מת מפיק הטלוויזיה והישראלי היחיד שהיה חבר הוועד האולימפי הבינלאומי. עבד בין היתר במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית והיה חתום על הפקות רבות, ביניהן זכייתה של מכבי תל אביב באליפות אירופה

אלכס גלעדי הלך היום (רביעי) לעולמו כשהוא בן 79. גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי לשעבר, עבד בין היתר במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית ומונה למנהל ב-1975. בשנת 1977 מונה למנהל האירועים המיוחדים ובמסגרת זו היה אחראי להפקות שידורי טלוויזיה בולטים וביניהם אליפות אירופה בכדורסל של מכבי תל אביב, אירוויזיון 1979 שהתקיים בישראל וביקור נשיא מצרים, אנוואר סאדאת, בישראל.

אלכס גלעדי. ראובן קסטרו
יהי זכרו ברוך. אלכס גלעדי/ראובן קסטרו

באחד הריאיונות האחרונים שהעניק, לפני כשלושה חודשים לפודקאסט "זמן סין", סיפר הנציג הישראלי היחיד ב-28 השנים האחרונות בוועד האולימפי הבינלאומי - מאז מינויו ב-1994 - על חשיבות הייצוג עבור מדינת ישראל: "מעמדנו בא לידי ביטוי בטקס הפתיחה בטוקיו, כשנשיא הוועד, לראשונה מאז 1972, דאג שיהיה לא רק אזכור, אלא דקת דומיה באצטדיון האולימפי לטרגדיה של רצח מינכן.

זה מבהיר יותר מאלף עדים על מעמדה של ישראל כמדינת ספורט שמשתתפת ותורמת למשחקים האולימפיים. מהרבה בחינות ישראל היא עדיין מדינה מנודה, ראיתם ספורטאים שמנסים להתחרות במלזיה ובעומאן, אבל לאט-לאט הסדקים מתרחבים והניסיונות של הוועד האולימפי הבינלאומי להילחם בזה הם רציניים, אך לא יכולים להיות טוטאליים. בכל רגע נתון יש 80 סכסוכים אלימים על פני כדור הארץ, ולמרות הכל אנחנו מצליחים להביא את כולם פנימה, וזה הישג אדיר שאנחנו מנסים לשמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully