וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים יותר רגישות מגברים, לכן הן סופגות הרבה שערים"

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 12:33

מאמן צפון אירלנד, קני שילס, הסביר את התבוסות של נבחרתו ועורר סערה: "זה העניין בכדורגל נשים, הן לא מקבלות טוב ספיגות של שערים"

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 13.4/ספורט1

מאמן נבחרת הנשים בכדורגל של צפון אירלנד, הרגיז לא מעט אנשים באי הבריטי כשתלה של התבוסה 5:0 לאנגליה בכך שנשים הן יותר רגישות מגברים. קני שילס בן ה-65, אמנם מאוד מוערך את הדרך בה קידם את הנבחרת בשלוש השנים האחרונות, אבל היום התעורר לבוקר של כותרות שלא להן הוא פילל.

"שמתי לב - ואני בטוח שגם אתם שמתם לב את עקבתם אחרי הדפוס - שבכדורגל נשים כשקבוצה סופגת שער, הרבה מאוד פעמים היא סופגת שוב במהירות. זה קורה בגלל שבנות ונשים הן יותר רגישות מגברים. הן לא לוקחות טוב ספיגה של שער, קשה להן להתאושש", אמר שילס אחרי המשחק.

נבחרת צפון אירלנד נאבקה עם אוסטריה כל כרטיס לפלייאוף העלייה למונדיאל 2023 - זאת בהנחה שאנגליה החזקה תזכה בכרטיס האוטומטי. בסוף השבוע היא התארחה בפאתי וינה למשחק על שש נקודות ונכנעה לאוסטריות 3:1, אחרי שספגה שלושה שערים בדקות 48, 55 ו-57.

אמש נקבע שיא צופים למשחק נשים בצפון אירלנד (15,348), כשאנגליה הגיע לווינדזור פארק בבלפסט. הנבחרת המקומית פיגרה 1:0 משער בדקה ה-26, אבל הצליחה להקשות על היריבה העדיפה. אלא שבדקה ה-52 אנגליה עלתה ל-0:2 ולאחר מכן כבשה שוב בדקות 60, 70 ו-79. 0:5 בסיום אחרי בליץ.

שילס אמר אחרי המשחק: "הרגשתי שאנגליה מתקשה לפרוץ את המערך שלנו, עד שהיא עלתה ל-0:2 שזה כבר יתרון פסיכולוגי גדול בכדורגל נשים. כשנקלענו לפיגור 1:0 הצלחנו להאט הקצב של המשחק כדי להתחמק מחוסר האיזון הרגשי. זה העניין בכדורגל נשים, לא רק בצפון אירלנד, אלא בכל העולם". לאחר מכן אמר: "לא הייתי צריך להגיד לכם את זה".

מאמן נבחרת הנשים של צפון אירלנד, קני שילס. Charles McQuillan, GettyImages
עורר מיני סערה. שילס/GettyImages, Charles McQuillan

שילס שתלה את ספיגת השערים המהירה ברגישות נשית יתרה, הוא מאמן אמוציונלי בעצמו וזו אחת הסיבות להערכה כלפיו בג'וב הנוכחי שלו. לפני שנה הוא הצעיד את נבחרת צפון אירלנד להופעה היסטורית באליפות אירופה לנשים ואחרי שהיא התגברה על אוקראינה בפלייאוף, הוא אמר ש"זה ההישג הספורטיבי הגדול בתולדות האי הבריטי".

נבחרת צפון אירלנד היא הג'וב הראשון של שילס בכדורגל נשים. אחרי קריירת כדורגל חצי מקצוענית הוא אימן בשלל קבוצות בצפון אירלנד, עבד תקופה בסקוטלנד, היה מאמן הנוער של טרנמיר האנגלית ואפילו אימן בליגה התאילנדית במשך כמה חודשים. בנו, כדורגלן העבר דין שילס, שיחק בין היתר בריינג'רס הסקוטית ובנבחרת צפון אירלנד.

הבוקר הדברים של המאמן התפרסמו בהרחבה וכצפוי בעקבותיהם הגיעו דברי הנגד. כדורגלן העבר איאן רייט למשל, צייץ: "מה שהוא אמר פשוט מטופש. הוא לא ראה כמה פעמים אני בכיתי על המגרש?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully