וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר עטרה ליושנה: אגודת מכבי ישראל יוצאת בפרוייקט "מכבי רטרו"

האגודה הוציאה למכירה מוצרים בסגנון עבר עם טאצ' עדכני, תחת הסמל המיתולוגי, "כדי להזכיר שכולנו הגענו מאותה פיסת היסטוריה ומאותם ערכים"

השם "מכבי" כנראה יקבל משמעות שונה לכל אוהד ספורט בישראל. קבוצות שונות נושאות אותו כחלק מהשם שלהן, והסמל המיתולוגי משולב בסמל של כל אחת מהן.

אז נשאלת השאלה - אתם אוהדים של קבוצה מסויימת בארץ. לא משנה אם זה בכדורגל, כדורסל, או כל ענף ספורט אחר. בן משפחה לקח אתכם למשחק בתור ילדים ומשם התחילה האהבה לקבוצה? חברים בלימודים משכו אתכם לבוא למשחק? סבתא הייתה שוערת עבר מפורסמת בקבוצה? יכולות להיות סיבות רבות לחיבור הכמעט לא הגיוני שרבים מאיתנו חשים לקבוצה אותה אנחנו אוהדים. אבל אי פעם שאלתם את עצמכם למה הקבוצה שלכם בכלל נקראת "מכבי"? איך היא התחילה את דרכה? אתם בכלל מודעים לכך שאתם אמורים להיות מאוד גאים בהיסטוריה שמאחורי כל זה, על כמה שהיא תרמה להתבססות של העם שלנו פה בארץ?

מכבי רטרו. מכבי רטרו,
העם היהודי שינה את תפיסתו לגבי עצמו/מכבי רטרו

באותם ימים תפיסת האדם היהודי ברחבי העולם הייתה של אדם חלש מבחינה פיזית. תוסיפו לכך את האנטישמיות שהלכה והתגברה בסוף המאה ה-18 עד שהחלו להתגלות עוד ועוד מקרים בהם יהודים פשוט לא הורשו להצטרף לאגודות הספורט בארצות העולם.

כי כמו שכולנו יודעים, ספורט הוא הרבה מעבר לתחביב. הוא מעלה בנו רגשות עזים. מביא אותנו משמחה לעצב ובחזרה תוך כמה מהלכים על המגרש. מספק לנו גאווה ותחושת שייכות אדירות בעת ניצחונות. אגודת "מכבי" הוקמה ב-1912 מתוך ההבנה הזאת, שקבוצות מצליחות בעלות זהות יהודית יעזרו לעם היהודי לתפוס את מקומו בעולם בכלל ובארץ בפרט. האגודה ריכזה תחתיה מספר אגודות שכבר החלו לפעול בארץ באופן לא מקצועי, ופעלה ללא הפסקה בכדי לתמוך בהקמת אגודות חדשות ופיתוח ספורטאים ברחבי הארץ. היא תרמה לשינוי התפיסה של הגויים כלפי יהודים, אך גם לתפיסה של יהודים כלפי עצמם - כשווים, חזקים, וגאים.

מאז ועד היום עברו מים רבים מתחת לגשר, וההיסטוריה נשארה מאחור. אוהד הספורט הישראלי המצוי לא יכיר את ההיסטוריה. הוא הגיע לעולם הספורט הישראלי בתקופה בה אנחנו חיים במדינה מבוססת עם ספורט שהולך ומתפתח ומגיע בכל שנה להישגים בכל העולם. אך דווקא בימים אלו, בהם האלימות עולה במגרשים, בשיח ברשתות החברתיות ומחוצה להן, וכאשר עולות טענות על איבוד הזהות היהודית בארץ, נראה לנכון לנסות ולהזכיר לכולנו מאיפה הגענו ולמה. לתת לנו סיבה להתאחד ולהתגאות. "מכבי רטרו" הוקם בדיוק למטרה זאת.

מכבי רטרו הוא פרוייקט מטעם אגודת מכבי ישראל, בו נמכרים מוצרי מרצ'נדייז בסגנון עבר (רטרו) עם טאצ' עדכני תחת הסמל המיתולוגי של אגודת מכבי, בשילוב אותם סיפורי עבר על האגודה ופועלה.
תוכלו למצוא באתר "מכבי רטרו" סיפורים מתעדכנים מעוררי השראה, אשר כל אחד מהם מספר על עולם ומלואו.

מכבי רטרו. מכבי רטרו,
מכבי רטרו/מכבי רטרו
חולצות מכבי רטרו. מכבי רטרו,
חולצות מכבי רטרו/מכבי רטרו

מוצרי המרצ'נדייז המיוצרים ב-"מכבי רטרו" מביאים בשורה חדשה לאוהדי הספורט בישראל. כמו שמתרחש במועדונים הגדולים ביותר באירופה בשנים האחרונות, בפרוייקט מיוצרים מוצרי מרצ'נדייז יומיומיים שמתאימים לא רק ליציעים. חולצות בעיצובים אופנתיים עם סמל "מכבי" מתנוסס על החזה, שמתאימות לכל אירוע חברתי, לעבודה, וכמובן גם ליציע, כדי שבכל מקום תוכלו להתגאות בסמל ועל הדרך גם להתלבש מדהים.

בפיתוח המוצרים הושקעה מחשבה רבה בכדי לייצר מוצרים באיכות גבוהה ביותר, תוך מתן דגש על עיצוב המוצרים ותמחורם - כדי שיהיו הוגנים ושווים לכל כיס.

בשלב זה מוצעת באתר "מכבי רטרו" קולקציה בעלת מספר מצומצם של עיצובים, אך עיצובים רבים אחרים מתוכננים להגיע בעתיד הקרוב, כאשר בטווח הרחוק מתוכננת קולקציה מתחדשת של מוצרים לשלל עונות השנה. "מכבי רטרו" פונה לכל אוהד המחשיב את עצמו לאוהד "מכבי" על שלל קבוצותיה וצבעיה, כדי להזכיר שכולנו הגענו מאותה פיסת היסטוריה ומאותם ערכים.

maccabi-retro.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully