וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "עשינו היסטוריה". גודס: "אנחנו רוצים ללכת עד הסוף"

12.4.2022 / 23:27

הפועל חולון חוגגת העפלה ראשונה לפיינל פור של ליגת האלופות, לאחר שניצחה 80:81 בתום דרמת ענק בשטרסבורג והשלימה 0:2 בסדרת רבע הגמר. המאמן: "אני שמח בשביל הארגון, האוהדים והמדינה שלנו, שעוברת תקופה קשה ועצובה"

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 12.4/ספורט1

בשלוש השנים הראשונות שלה בליגת האלופות, הפועל חולון לא הצליחה לעבור שלב. בעונה שעברה היא סוף סוף ניפצה את תקרת הזכוכית, והגיעה לרבע הגמר, אבל לא הסתפקה בכך; הסגולים הוכיחו שההצלחה לא הייתה מקרית או רגעית, והערב (שלישי) עשו היסטוריה: הם העפילו לפיינל פור לאחר שמחקו פיגור בן 17 נקודות, ניצחו בשטרסבורג 80:81 והשלימו סוויפ של 0:2 בסדרת הפלייאוף.

ג'ו רגלנד קלע את שני סלי הקלאץ' המכריעים בדקה האחרונה והצעיד את הקבוצה לחצי הגמר, שייערך ב-6 וב-8 במאי בבילבאו. הנציגה הישראלית תפגוש את טנריפה, שעלתה גם היא עם 0:2 דרמטי לאחר שגברה בטורקיה 73:74 על טופאש בורסה.

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
חגיגה חולונית/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

"זה רגע מרגש מאוד למועדון הזה", אמר הקפטן גיא פניני. "זו העונה החמישית שלי כאן. התחלנו תהליך כשהצטרפנו למפעל הזה, ולא היה לנו קל בהתחלה. ההגעה לפיינל אייט בעונה שעברה הייתה דבר גדול, והערב עשינו היסטוריה. ההתרגשות בחדר ההלבשה אדירה. אנחנו מבינים איזה רגע זה עבור כולנו".

המאמן גיא גודס החמיא לפניני: "הבחור הצעיר הזה כבר בן 38, ואני מכיר אותו הרבה שנים. זכינו יחד ביורוליג עם מכבי תל אביב, אם הוא לא היה קולע את הסל המנצח נגד בשיקטאש בפלייאין, לפני שלושה חודשים, בכלל לא היינו כאן היום. אז צריך לתת לו קרדיט.

"אני שמח בשביל הארגון, בשביל האוהדים ובשביל המדינה שלנו", הוסיף גודס. "אנחנו עוברים תקופה קשה ועצובה בישראל, בגלל מתקפת הטרור נגדנו, ואני בטוח שהרבה אנשים קופצים וחוגגים עכשיו מול הטלוויזיה. השחקנים שלנו הפגינו אופי אדיר, ואני גאה בהם".

עוד בוואלה! ספורט

הפועל חולון ניצחה בשטרסבורג ועלתה לראשונה לפיינל פור אירופי

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חולון גיא גודס. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
"נבוא כדי ללכת עד הסוף". גודס/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

לקראת סיום הרבע השני ברחה שטרסבורג ל-32:49, והמאמן סיפר מה קרה בהפסקה בחדר ההלבשה: "הסתכלתי על הסטטיסטיקה, והיינו כל כך רחוק מהמקום שבו רצינו להיות. אמרתי לשחקנים שאם לא נשתווה לרמת האגרסיביות של הצרפתים, אנחנו נובס ב-15, 20 או אפילו 30 הפרש. הם היו עצבניים, והסברתי להם שהם חייבים להירגע, ואנחנו נוריד את הפער, נקודה אחרי נקודה.

"ניסיתי למצוא את ההרכב הנכון כדי לחתוך את הפיגור. טיירוס מגי התחיל בזה, וכל שחקן תרם את חלקו. ניצחנו ברבע השלישי ב-15 הפרש, והביטחון שלנו עלה ועלה ככל שהתקרבנו. לצערי, אנחנו מנוסים כבר בחזרה מהפיגורים האלה. זה קרה לנו גם נגד בשיקטאש, אבל יש לנו שחקנים מנוסים שיודעים איך להתמודד. השתמשנו בצורה חכמה בעבירות, ונהנינו מזריקות גדולות. אני הייתי שחקן, אבל אני כבר לא יכול לקלוע. השחקנים הם אלה שצריכים לייצר את המהלכים המנצחים, וג'ו עשה את זה עבורנו".

גודס התייחס לפיינל פור: "אני לא יכול לדבר עדיין על בילבאו. יש עוד חודש, ואמרתי לשחקנים שהם יכולים עכשיו לנוח ולחגוג, לפני שאנחנו חוזרים לליגה הישראלית. אנחנו לא נבוא רק כדי להשתתף, אלא רוצים ללכת עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully